Αποφασισμενη για παραχωρηση του Δημοσιου ΚΤΕΟ Ορεστιαδας σε ιδιωτη η ΠΑΜΘ

Την επαναλειτουργία όλων των Δημόσιων ΚΤΕΟ στην ΑΜΘ χωρίς να χάσουν το Δημόσιο χαρακτήρα τους ζήτησε η αντιπολίτευση

Επαναλειτουργία των Δημοσίων ΚΤΕΟ σε όλη την Περιφέρεια, χωρίς να χάσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους, ζήτησε η παράταξη της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας από τη διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ, σε επερώτηση που κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Λογοδοσίας της Τετάρτης 24 Απριλίου.

Η επερώτηση έγινε με αφορμή το Δημόσιο ΚΤΕΟ της Ορεστιάδας, το οποίο δεν λειτουργεί εδώ και καιρό, και η διοίκηση της Περιφέρειας φαίνεται να θέλει να προχωρήσει στην εκμίσθωσή του σε ιδιώτη, λόγω αδυναμίας λειτουργίας του ως δημόσιο, με το ποσό έναρξης να αναμένεται να είναι στα 1.500 ευρώ το μήνα.

Ανάκληση της απόφασης ζήτησε ο Στ. Ηλιόπουλος

Ο επικεφαλής της παράταξης κ. Στέργιος Ηλιόπουλος θεώρησε ότι η κίνηση αυτή ωφελεί καθαρά τους ιδιώτες, σημειώνοντας πως στην Ελλάδα μόνο το 1% των αυτοκινήτων βγαίνουν εκτός λειτουργίας μετά από έλεγχο σε ΚΤΕΟ, ενώ στην Ευρώπη αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%, μιλώντας για «σχέση πελάτη και πωλητή», ζητώντας την ανάκληση της απόφασης αυτής, και την επαναλειτουργία των Δημόσιων ΚΤΕΟ σε Ορεστιάδα, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και Καβάλα, με την άμεση στελέχωσή τους για να παρέχουν υπηρεσίες προς τους πολίτες.

Ζήτησε δε παρέμβαση από την Περιφέρεια προς την Κεντρική διοίκηση ώστε να μειωθεί το κόστος του τεχνικού ελέγχου για όλους, με δωρεάν έλεγχο για τις ευπαθείς ομάδες.

Εξυπηρετεί και δεν επιβαρύνει τους πολίτες η απόφαση σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη

Απαντώντας ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης σημείωσε πως τα Δημόσια ΚΤΕΟ που λειτουργούν στη χώρα είναι ελάχιστα, λόγω της έλλειψης προσωπικού, που θα πρέπει να έχουν τόσο ειδίκευση, όσο και μια σειρά από πιστοποιήσεις, και έτσι δεν μπορούν να καλυφθούν με μια απλή μετακίνηση.

Αντίθετα αν προχωρήσει ο σχεδιασμός για διενέργεια μειοδοτικής φανερής και προφορικής πλειοδοτικής δημοπρασίας για την εκμίσθωση του πρώην ΚΤΕΟ, μαζί με τον μηχανολογικό εξοπλισμό που διαθέτει για τα επόμενα δέκα έτη, η Περιφέρεια θα αποκτήσει έσοδα, θα απαλλαγεί από το κόστος λειτουργίας και συντήρησής του, αλλά και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Παράλληλα θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες ιδιοκτητών βαρέων οχημάτων στον Βόρειο Έβρο, μιας και το κοντινότερο ιδιωτικό ΚΤΕΟ για βαρέα οχήματα βρίσκεται στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης, που σημαίνει μια επιπλέον επιβάρυνση για αυτούς.

Την ίδια ώρα τα έσοδα των Δημοσίων ΚΤΕΟ, πηγαίνουν στο Δημόσιο, με την Περιφέρεια να επιφορτίζεται με όλα τα λειτουργικά τους κόστη.

«Η διοίκησή μας θεωρεί πως η απόφαση αυτή είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν είναι εις βάρος των πολιτών αλλά εξυπηρετεί τις ανάγκες τους» σημείωσε, ενώ δεσμεύτηκε πως το ποσό της εγγυητικής για την εκμίσθωση θα είναι σημαντικό, ώστε να εγγυηθεί ότι δεν θα καταστραφεί ο χώρος.

Όσο για τα Δημόσια ΚΤΕΟ Αλεξανδρούπολης, Κομοτηνής και Καβάλας που παραμένουν κλειστά, η Περιφερειακή αρχή θα μεριμνήσει ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες.

Ανησυχίες και από τις υπόλοιπες παρατάξεις της αντιπολίτευσης

Στη συζήτηση παρενέβη ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Κώστας Κουρτίδης, που είχε καταψηφίσει την παραχώρηση στην Περιφερειακή Επιτροπή ζητώντας, όπως και τότε, να οριστεί ότι η τιμή που θα έχει το ΚΤΕΟ θα είναι η κατώτατη τιμή που προβλέπεται από το Υπουργείο, αλλιώς θα είναι εις βάρος των πολιτών.

Τέλος ο κ. Διονύσης Κλάδης, με την διπλή του ιδιότητα ως επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης αλλά και ως ελεγκτής ΚΤΕΟ, τόνισε πως τα ΚΤΕΟ θα πρέπει να παραμένουν δημόσια, και να λειτουργήσουν όσα έχουν κλείσει, ενισχύοντας μάλιστα την οδική ασφάλεια χωρίς την μεγάλη οικονομική επιβάρυνση των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Μετέφερε δε και τις καταγγελίες του σωματείου εργαζομένων στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, με ανησυχίες για τα αποτελέσματα των ελέγχων από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, αφού το κριτήριο του κέρδους εξηγεί γιατί δεν «κόβονται» οχήματα όπως στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.