Απο την ιρλανδικη διαβαση η κυκλοφορια των οχηματων κατα την κατασκευη της νεας Γεφυρας Κοσμιου

Και στις δύο κατευθύνσεις, με την περιφέρεια να κάνει παρεμβάσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των διερχόμενων

Από την παρακείμενη ιρλανδική διάβαση θα γίνεται η κυκλοφορία των οχημάτων και προς τις δύο κατευθύνσεις για το διάστημα που θα πραγματοποιείται η ανακατασκευή της γέφυρας του Κοσμίου, σύμφωνα με τις επικαιροποιημένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ενέκρινε το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ την Τετάρτη 24 Απριλίου.

Να θυμίσουμε πως ο σχεδιασμός που είχε αρχικά προταθεί προέβλεπε όταν διακοπεί η κυκλοφορία από την Γέφυρα για τις εργασίες, η κίνηση από Κομοτηνή προς Κόσμιο, να εκτρέπεται σε παρακείμενη ιρλανδική διάβαση, μετά από την οποία οι οδηγοί θα προχωρούν περιμετρικά του Κοσμίου για να βγουν ξανά στον κεντρικό δρόμο. Όσοι όμως κινούνταν από Κόσμιο προς Κομοτηνή, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν την δημοτική οδός Κοσμίου-Ιτέας που περνά από το κτίριο του ΟΠΕΚΕΠΕ, συνεχίζει περνώντας μια ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση και φτάνοντας στο δρόμο Κομοτηνής- Νέου Σιδηροχωρίου, τον οποίο θα χρησιμοποιούν για να φτάσουν στην Κομοτηνή, περνώντας ακόμα μια ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση στα Νεκροταφεία.

Να θυμίσουμε πως αυτή η πρόταση είχε συναντήσει την σφοδρή αντίθεση του Δήμου Κομοτηνής, όσο αφορά την παράκαμψη της Ιτέας, με την αρμόδια επιτροπή να είναι αρνητική ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο επιφυλάχθηκε να απαντήσει.

Με το έργο να έχει ήδη ξεκινήσει, οι εκτιμήσεις είναι πως θα τελειώσει σε έξι μήνες από σήμερα.

Η βέλτιστη λύση

Τελικά στο Συμβούλιο της Τετάρτης εισάχθηκε ο νέος σχεδιασμός, που σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Μανώλη Ταπατζά αφορά την κίνηση των οχημάτων και προς τις δυο κατευθύνσεις από το δρόμο που βρίσκεται δίπλα στο ναό του Αγίου Αθανασίου και τα νεκροταφεία, από την ιρλανδική διάβαση και στη συνέχεια παράλληλα με το ποτάμι μέχρι τον πρώτο κόμβο μετά την γέφυρα, μια παράκαμψη περίπου 600 μέτρων.

Όπως τόνισε, η ολοκλήρωση του έργου αποτελεί προτεραιότητα για την νέα διοίκηση, ως μέσο για την τουριστική ανάπτυξη της Ροδόπης. Για αυτό και είχαν πραγματοποιηθεί μια σειρά συναντήσεων και διαβουλεύσεων με τους αρμόδιους φορείς, ώστε να βρεθεί η βέλτιστη λύση για την παράκαμψη της κυκλοφορίας.

Υπήρξαν πολλές προτάσεις, τόνισε, επικράτησε όμως η λύση της διπλής κυκλοφορίας από το συγκεκριμένο σημείο, με το δρόμο να έχει πλάτος 6 μέτρων ενώ θα ενισχυθεί και θα διαπλατυνθεί η υφιστάμενη ιρλανδική διάβαση, όπου θα τοποθετηθούν και στηθαία στη δυτική πλευρά της ώστε να μην παρασυρθούν οχήματα από υψηλή ροή νερού. Παράλληλα θα τοποθετηθεί σήμανση ώστε να διασφαλίσουν την ορθή και ομαλή κυκλοφορία.

Ειδικά για τα θέματα ασφαλείας ο κ. Ταπατζάς σημείωσε πως αστικά και ποινικά υπεύθυνος είναι όπως σε όλα τα δημόσια έργα ο εργολάβος, και πάντα προσπαθούν να διασφαλίσουν την ασφάλεια των πολιτών, και αποφάσισαν να προχωρήσουν.

Η καθυστέρηση του 1,5 έτους δεν οφείλεται στην νυν διοίκηση, επισήμανε, όμως θεωρώντας πως ο τουρισμός είναι καταλυτικός παράγοντας στην ανάπτυξη της περιοχής, αποφάσισαν να προωθήσουν την ολοκλήρωση του έργου.

Προβληματισμός από την αντιπολίτευση

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης ο Περιφερειακός Σύμβουλος και πρώην Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης κ. Νίκος Τσαλικίδης στάθηκε στο ιστορικό του έργου, και μετέφερε τον προβληματισμό του κόσμου για τον χρόνο στον οποίο θα γίνει η παρέμβαση.

Απαντώντας, ο κ. Ταπατζάς τόνισε πως κανένα έργο εντός κοίτης ποταμού δεν γίνεται χειμώνα, για ευνόητους λόγους, ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο ποτάμι, που έχει δώσει και πλημμυρικά φαινόμενα.

Σημείωσε πάντως πως σε περίπτωση που υπάρχουν έντονα πλημμυρικά φαινόμενα που κάνουν απροσπέλαστη τη διάβαση, η κίνηση θα γίνεται από ενναλακτικούς δρόμους ανάλογα και με την κατάσταση.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.