Αναμονη για την συνδεση με υδροπλανα Αλεξανδρουπολης-Σαμοθρακης

Δόθηκε η πρώτη άδεια για υδατοδρόμιο, αναμένεται και η δεύτερη για να μπορέσει να προχωρήσει ο σχεδιασμός

Σε αναμονή της έκδοσης των απαιτούμενων αδειών για να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές πτήσεις μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης, βρίσκονται Περιφέρεια ΑΜΘ και η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», που εκτιμάται πως θα φέρει πολλαπλά οφέλη στην περιοχή και ιδιαίτερα στο νησί.

Αυτό τονίστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου, κατά την συζήτηση σχετικής επερώτησης του επικεφαλής της παράταξης της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας κ. Στέργιου Ηλιόπουλου, που τόνισε πως πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη του νησιού, ενώ ζήτησε να πληροφορηθεί και αν υπάρχουν σχέσεις για τη διασύνδεση Καβάλας-Θάσου.

Να θυμίσουμε πως είχε υπογραφεί σύμβαση συνεργασίας για τη δημιουργία υδάτινων πεδίων σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη μεταξύ της Αναπτυξιακής Εταιρείας Έβρου ΑΕ και της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια». Η Αλεξανδρούπολη και η Σαμοθράκη μέσω των Υδάτινων Πεδίων θα μπορούν να προσφέρουν τόσο στους μόνιμους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες τους ένα νέο μέσο μεταφοράς, σύγχρονο, ευέλικτο και ασφαλές.

Και ενώ αρχικά αναμενόταν οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις να γίνουν στα τέλη Αυγούστου, αυτές δεν έχουν γίνει ακόμα, καθώς μόλις στις 20 Σεπτεμβρίου υπογράφηκε η πρώτη άδεια για υδατοδρόμιο από το ΓΕΝ.

Να μπει η Περιφέρεια ΑΜΘ στο χάρτη των υδατοδρομίων

Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης στην απάντησή του, η διαδικασία κατάφεραν να τρέξει αρκετά γρήγορα, αν κάποιος αναλογιστεί πόσο αργά κινείται το Δημόσιο, έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες, και περιμένουν την ολοκλήρωση των φακέλων, θεωρώντας πως σύντομα θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές πτήσεις.

Το κόστος για κάθε υδάτινο πεδίο ανήλθε στις 10.000 ευρώ, με τον κ. Τοψίδη να επισημαίνει πως καταβάλλουν μια σημαντική προσπάθεια να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υποδομές, για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον, σε ένα νησί, όπως η Σαμοθράκη, που έχει περιορισμένη πρόσβαση, και το οποίο θα έχει στην τουριστική προβολή του 2025 την θέση που της αξίζει.

Παρόλο που δεν έχει νεότερα για την σύνδεση Θάσου-Καβάλας, ο Περιφερειάρχης επισήμανε πως θα πρέπει η ΑΜΘ να μπει στον χάρτη σε αυτό το νέο μεταφορικό μέσο.

Προχωρούν οι διαδικασίες

Για το θέμα ενημέρωσε το Περιφερειακό Συμβούλιο και ο κ. Τάσος Γκόβας από την «Ελληνικά Υδατοδρόμια», που σημείωσε πως τα υδροπλάνα με αντικειμενικά κριτήρια θεωρούνται τα πιο κατάλληλα μέσα για την Ελλάδα, μια χώρα με τεράστια ακτογραμμή και πολλά νησιά, μιας και μπορούν να προσφέρουν ένα έργο πολυπαραγοντικό.

Και αυτό γιατί μπορούν να δραστηριοποιηθούν βάσει των χαρακτηριστικών που έχουν όχι μόνο για την μετακίνηση επιβατών αλλά και για να καλύψουν πάγιες ανάγκες συνδέοντας τους χειμερινούς μήνες τους κατοίκους των νησιών με την ηπειρωτική χώρα, μπορώντας να συμβάλλουν και στη μεταφορά ασθενών.

Θύμισε πάντως πως οι εταιρείες που έχουν υδροπλάνα είναι κανονικές αεροπορικές εταιρείες και υπάγονται στην αρμόδια υπηρεσία αεροπορίας, και πως είναι σημαντικό να υπάρχει ένα δίκτυο υδατοδρομίων ανά περιφέρεια που θα καθιστά βιώσιμη τη λειτουργία των υδροπλάνων.

Για αυτό και προχωρούν με τα δύο υδάτινα πεδία στην περιοχή μας, για τα οποία βρίσκονται σε επικοινωνία με το ΓΕΝ για την τελική αδειοδότηση.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.