Για υφισταμενο σιδηροδρομικο μεσαιωνα και ακομα πιο δυσοιωνο μελλον κανει λογο η Ανεξαρτητη Ενωτικη Πρωτοβουλια

Ζητά την παρέμβαση της Περιφέρειας διαπιστώνοντας άγνοια της κατάστασης από μέρους της πολιτικής ηγεσίας

Το ζήτημα της ουσιαστικής απουσίας μεταφορικού σιδηροδρομικού έργου στην ΑΜΘ αλλά και τους σχεδιασμούς κατασκευής του λεγόμενου ανατολικού κλάδου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας μεταξύ Θεσσαλονίκης και Τοξοτών επαναφέρει στο προσκήνιο η περιφερειακή παράταξη της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας». Σε επερώτηση που κατέθεσε και απευθύνεται προς τον Περιφερειάρχη κ. Χρήστο Μέτιο, γίνεται αναλυτική αναφορά στο ιστορικό της υπόθεσης ενώ στέκεται ιδιαίτερα στην από 8 Δεκεμβρίου 2021 κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών – Μεταφορών κ.κ. Σταϊκούρα και Καραμανλή, με θέμα: «Διαχωρισμός Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής».

Όπως παραθέτει η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία, «στην απόφαση αυτή και για τις περιοχές που μας αφορούν διαβάζουμε ότι:

«Α) Στο ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΤΥΟ περιλαμβάνεται η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, άσχετα αν υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο το εικοσιτετράωρο μέχρι την Δράμα ενώ από την Δράμα μέχρι την Θεσσαλονίκη δεν κυκλοφορούν τρένα και δεν υπάρχει ούτε προσωπικό στους σταθμούς που έχουν απομείνει.

Β) Στο ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ : Για το έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη- Αμφίπολη – Καβάλα – Τοξότες  ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΓΡΑΦΗ.

Γ) Στο ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, βλέπουμε ότι στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη έχουμε δύο περιπτώσεις: 1. Γραμμή Νέα Ζίχνη-Αμφίπολη Λιμένας και 2. Ποταμού-ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης. Εδώ λοιπόν συμβαίνουν τα εξής: Στην περίπτωση 1 (Νέα Ζίχνη-Αμφίπολη) έχουμε μια παλιά γραμμή που έγινε λίγο πριν τον πόλεμο του 1940, ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε και τελικά ξηλώθηκαν και οι σιδηροτροχιές το 1970 και στην περίπτωση 2 έχουμε το τμήμα μιας γραμμής μεταξύ του μη υφιστάμενου σήμερα σταθμού του Ποταμού και της πόλης των Φερών. Και αυτή η δεύτερη  γραμμή καταργήθηκε και ξηλώθηκαν οι ράγες τουλάχιστον πριν από 100 χρόνια.

Δ) Στην τέταρτη κατηγορία ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ, δεν υπάρχει καμία αναφορά στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Αν. Μακεδονίας και Θράκης. Επομένως όλα λειτουργούν κανονικά , απλά εμείς δεν το βλέπουμε!».

«Υπάρχει άγνοια και αδιαφορία για τις μεταφορικές υποδομές της Περιφέρειάς μας»

«Από όλα τα παραπάνω» σχολιάζει η περιφερειακή παράταξη «ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι η ΑΜΘ έχει περιέλθει σε σιδηροδρομικό μεσαίωνα και δεν κυκλοφορούν τρένα όπως συνέβαινε πριν από 125 χρόνια όταν η περιοχή μας βρισκόταν υπό την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Σημειωτέον ότι  όχι μόνον δεν κυκλοφορούν τρένα έστω στην παλιά οθωμανική γραμμή, αλλά και το μέλλον του σιδηρόδρομου  φαντάζει αβέβαιο αφού στην  πρόσφατη απόφαση δύο υπουργών, αφ’ ενός δεν υπάρχει τίποτε “υπό κατασκευή”, (μας λένε ότι το υφιστάμενο δίκτυο είναι ενεργό), αλλά και το ωραιότερο, μας λένε ότι βρίσκονται σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας τμήματα γραμμής, που όχι απλά καταργήθηκαν ως γραμμές, αλλά ξηλώθηκαν και οι σιδηροτροχιές και τμήματα των τότε γραμμών! Αυτοί σήμερα είναι στην  καλύτερη περίπτωση δρόμοι οχημάτων και στην χειρότερη χωράφια».

«Γενικώς προκύπτει» συνεχίζει η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία, «ότι, από την πολιτική ηγεσία, υπάρχει άγνοια και αδιαφορία για τις μεταφορικές υποδομές της Περιφέρειάς μας και το μόνο που φροντίζουν είναι το επικοινωνιακό κομμάτι. Γι’ αυτό και δυναμώνει περισσότερο η υποσχεσιολογία όσο πλησιάζουμε σε εθνικές ή αυτοδιοικητικές εκλογές το 2023».

«Μία γραμμή για να την αναβαθμίσεις πρέπει κατ’ αρχήν  να υπάρχει»

Παράλληλα θυμίζει «το έγγραφο με ημερομηνία 10.02.2020 με το οποίο, ο Υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχιλλέα Καραμανλής, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών, μας γνωστοποιεί ότι η γραμμή Καβάλα – Τοξότες θα ολοκληρωθεί το 2023, όπως και η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου. Επίσης ότι το 2025 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανάπτυξης στα λιμάνια μας, ενώ η Γραμμή Θεσ/νικη – Καβάλα θα ολοκληρωθεί το 2030. Και το ωραιότερο όλων είναι ότι στον γενικότερο σχεδιασμό περιλαμβάνεται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Καβάλα έως τη Βάρνα σε διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση !!!!. Επομένως, για την ώρα θα αρκεστούμε για την Καβάλα στην υφιστάμενη μονή γραμμή χωρίς ηλεκτροκίνηση. Εμείς μέχρι τώρα ξέραμε ότι μία γραμμή για να την αναβαθμίσεις πρέπει κατ’ αρχήν  να υπάρχει…».

«Σκοπεύει η Περιφέρεια να αναλάβει πρωτοβουλίες;»

Κλείνοντας η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία συμπεραίνει από τα παραπάνω πως «είναι προφανές ότι δεν βρισκόμαστε μόνο σε μια πλήρη απαξίωση και κατάργηση ουσιαστικά των υφιστάμενων σιδηροδρομικών υποδομών στην Περιφέρειά μας και στην ΒΑ Ελλάδα γενικότερα, αλλά και σε μια κατάσταση που ο καθένας μπορεί να αναρωτηθεί αν πρόκειται για άγνοια των αρμοδίων υπουργών και υπουργείων  ή για εσκεμμένη κοροϊδία των πολιτών». Εξ ου και ρωτά τον περιφερειάρχη, «έχοντας πλήρη επίγνωση των αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας» αν «σκοπεύει η Περιφέρεια ως άμεσος εκφραστής του συνόλου των πολιτών της Περιφέρειας ΑΜΘ να αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να ανατραπεί η κατάσταση αυτή και να πιέσει την κυβέρνηση να κινηθεί με καλπάζοντες ρυθμούς προκειμένου να αναβαθμιστούν οι μεταφορικές υποδομές, όχι μόνο προς όφελος των πολιτών και της τοπικής οικονομίας, αλλά προς όφελος της ίδιας της χώρας που εκμεταλλευόμενη την γεωστρατηγική θέση της Περιφέρειάς μας και το συγκριτικό πλεονέκτημα της διασυνοριακότητας που διαθέτει, να αναλάβει έναν ουσιαστικότερο ρόλο στις διεθνείς μεταφορές  μπροστά και στο σκηνικό που έχει διαμορφωθεί αλλά  και που συνεχώς αλλάζει».          

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.