Ξεκινησαν οι εργασιες διαμορφωσης της εκτασης του νεου εργοστασιου φυσικου αεριου στην Κομοτηνη

Η μονάδα θα καλύψει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο της ΒΙΠΕ Κομοτηνής

Ξεκίνησαν οι εργασίες διαμόρφωσης της έκτασης στην οποία θα κατασκευαστεί ο Αεριοστροβιλικός Σταθμός Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή από τους Ομίλους ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το οικόπεδο βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της ΒΙΠΕ, ακριβώς βόρεια των εγκαταστάσεων της Sunlight, και θα καταλάβουν έκταση περίπου 190 στρεμμάτων.

Να υπενθυμίσουμε πως το θέμα της μονάδας είχε δημιουργήσει σημαντική αντιπαράθεση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, όσο αφορά τις ποσότητες οξειδίων του Αζώτου που θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα, με το θέμα να εισάγεται και να αποσύρεται αρκετές φορές μέχρι τελικά να εγκριθεί κατά πλειοψηφία στα τέλη Ιουλίου.

Στη συνέχεια ήρθε η συνεργασία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Motor Oil, που έχουν 50% η κάθε μία στην εταιρεία Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής, που θα αναλάβει τη λειτουργία του εργοστασίου, και την αύξηση της δυναμικότητας της μονάδας από τα 665MW στα 877MW.

Ήδη λοιπόν αυτές τις μέρες έχει στηθεί εργοτάξιο στο χώρο της κατασκευής, και έχει ξεκινήσει η διαμόρφωση του χώρου, με προοπτική να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν, να συνδεθεί με το δίκτυο φυσικού αερίου και να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο νέος Θερμοηλεκτρικός Σταθμός Ηλεκτροπαραγωγής θα είναι Συνδυασμένου Κύκλου. Οι μονάδες αυτές, σύμφωνα με την εταιρεία, επιτρέπουν πολύ υψηλούς συντελεστές συνολικής καθαρής απόδοσης, που στην συγκεκριμένη περίπτωση ανέρχεται κατ’ ελάχιστον στο 60 %.

Το συνολικό κόστος της επένδυσης εκτιμάται στα 375 εκατ. ευρώ,  σύμφωνα με την εταιρεία, στο στάδιο κατασκευής του Σταθμού θα δημιουργηθούν 500 θέσεις εργασίας, ενώ 100 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν κατά την περίοδο λειτουργίας.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην περιοχή μας προγραμματίζεται η δημιουργία δεύτερης τέτοιας μονάδας από τη ΔΕΗ, με τη μετατροπή της υφιστάμενης μονάδας συνδυασμένου κύκλου του ΑΗΣ Κομοτηνής, η οποία αποτελεί την παλαιότερη μονάδα αυτής της τεχνολογίας στο χαρτοφυλάκιο της Επιχείρησης, σε μια νέα, σύγχρονης τεχνολογίας, σημαντικά αναβαθμισμένου βαθμού απόδοσης και ιδιαίτερα χαμηλών εκπομπών αερίων ρύπων.

Λίγα διαθέσιμα οικόπεδα, ενδιαφέρον από εταιρείες

Η κατασκευή του εργοστασίου έρχεται σε μια περίοδο που η ΒΙΠΕ Κομοτηνή έχει δει κάποιες επιχειρήσεις να ξεκινούν τη λειτουργία τους, παραμένει όμως με πολλά εργοστάσια κλειστά, ή σε εκκαθάριση, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι για την λειτουργία νέων επιχειρήσεων, που έχει διαθέσιμους η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, είναι σχετικά λίγοι.

Η ΒΙΠΕ Κομοτηνής έχει έκταση περίπου 3.500 στρέμματα με τα ελεύθερα βιομηχανικά και βιοτεχνικά οικόπεδα να μην ξεπερνούν τα 250 στρέμματα.

Όπως είχε ειπωθεί και παλιότερα, για τα εναπομείναντα στρέμματα υπάρχει ενδιαφέρον, παρόλο που απομένει να φανεί αν θα γίνει πραγματικότητα, ενώ διάφορες υφιστάμενες εταιρείες τείνουν, όταν επεκτείνονται, να αγοράζουν παρακείμενα βιομηχανικά οικόπεδα, όπως έκανε για παράδειγμα η Alpha Beta Roto.

Παράλληλα ακόμα και κατασκευαστικές εταιρείες, όπως η ΑΚΤΩΡ, η οποία αυτή την περίοδο κατασκευάζει τον IGB και κάνει εργασίες εντός της πόλης της Κομοτηνής για τα δίκτυα φυσικού αερίου, έχει δημιουργήσει εργοτάξιο και γραφεία εντός της ΒΙΠΕ.

Οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί κατά καιρούς για την Βιομηχανική Περιοχή είναι πολλές, με τις περισσότερες είτε να μην έχουν προχωρήσει, είτε όταν ολοκληρώνονται, όπως η σύνδεση με την Εγνατία, να γίνονται πολύ αργά, όταν πια έχει προχωρήσει η αποβιομηχάνιση της περιοχής και της χώρας.

Ειδικά για το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης, έχουν γίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιες μελέτες, οι οποίες στοίχισαν αρκετά εκατομμύρια ευρώ, και στη συνέχεια εγκαταλείφθηκαν.

Βέβαια από τη στιγμή που στη ΒΙΠΕ δεν δραστηριοποιούνται πολλές επιχειρήσεις που θα μπορούσαν να έχουν ενδιαφέρον για τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων προϊόντων (όπως ήταν για παράδειγμα η σήμερα κλειστή Shelman), η σύνδεση δεν έχει ουσιαστικό στόχο, πέρα από το γεγονός ότι θα έπρεπε να κατασκευαστεί ειδικός σταθμός μεταφόρτωσης στην ΒΙΠΕ.

Γνώστες του θέματος τονίζουν πως θα ήταν και πιο λειτουργικό, ταχύτερο και πολύ οικονομικότερο, να αναβαθμιστεί ο σταθμός της Βέννας (οι αποθήκες του οποίου για πάνω από μία δεκαετία λειτούργησαν ως κέντρο κράτησης μεταναστών και τώρα πλέον δεν λειτουργεί) που βρίσκεται σε 4 χιλιόμετρα από τη ΒΙΠΕ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.