“Upiria”: Απο την Ροδοπη σε ολον τον κοσμο «γεφυρωνοντας» τις αποστασεις για τους  επαγγελματιες του τουρισμου

Πώς μια σειρά αρνητικών ταξιδιωτικών εμπειριών οδήγησε δύο Κομοτηναίους στην δημιουργία μιας start-up που επιχειρεί να αλλάξει τους συσχετισμούς στον ελληνικό τουρισμό

Ο κοινός τόπος καταγωγής, μια φιλία που συνεχίστηκε παρά την χιλιομετρική απόσταση που τους χώριζε, δύο κοινές σε περιεχόμενο αρνητικές ταξιδιωτικές εμπειρίες αλλά και το ανήσυχο πνεύμα της δημιουργίας, αποτελούν τα στοιχεία που αποτέλεσαν την απαρχή της “Upiria”, μιας καινοτόμας start-up που αρχής γενομένης από την Κομοτηνή, ευελπιστεί να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ επαγγελματιών του τουρισμού αλλά και των ατόμων αναφοράς τους, ήτοι τους ταξιδιώτες.

Η “Upiria” αποτελεί «παιδί» δύο Κομοτηναίων συμπολιτών μας, του Παύλου Βασιλειάδη και του Παύλου Πασχαλίδη και βρίσκεται ήδη εδώ και λίγους μήνες στην πιλοτική πρώτη φάση λειτουργίας της, έχοντας εξασφαλίσει ήδη ένα σημαντικό «χαρτοφυλάκιο» παρόχων τουριστικών δραστηριοτήτων στην Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα αλλά και εξωστρέφεια, με την συμμετοχή τους στην “ Athens International Travel Expo” που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις αρχές Νοεμβρίου και τώρα στην μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού, ήτοι την “Philoxenia” που ανοίγει το προσεχές τετραήμερο, 18 με 21 Νοεμβρίου, τις πόρτες της στην Θεσσαλονίκη.

Ποια είναι όμως η “Upiria” και τι ακριβώς έρχεται να προσφέρει στο ήδη «αχανές» τοπίο του τουρισμού στην Ελλάδα, εξήγησε μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο συνιδρυτής και CEO  της εταιρείας Παύλος Βασιλειάδης.

Ο λόγος στον ίδιο…

ΠτΘ: κ.Βασιλειάδη μεγαλώσατε στην Κομοτηνή. Φύγατε ως φοιτητής σπουδάζοντας οικονομικά και εργαστήκατε επί πολλά έτη στο εξωτερικό, σε πολύ μεγάλες συμβουλευτικές εταιρείες, έως και πριν από έναν χρόνο όταν και επιστρέψατε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη. Λίγο μετά και σε συνεργασία με τον κ.Πασχαλίδη ξεκίνησε η ιδέα της “Upiria”. Ποιο ήταν το αρχικό όραμα και ποια η ιστορία που ακολούθησε μέχρι αυτό να μετουσιωθεί στην “Upiria”;

Π.Β.:  Όταν τελείωσα το λύκειο και έφυγα κράτησα επαφές με τον Παύλο Πασχαλίδη, που είναι ο CTO, δηλαδή έχει την επιμέλεια του τεχνικού κομματιού της “Upiria”. Πριν από περίπου δύο χρόνια όντας ακόμα εγώ στο Λονδίνο, συζητούσαμε με τον Παύλο για κάποια ταξίδια που είχαμε κάνει. Πιο συγκεκριμένα εγώ είχα επισκεφθεί το  Άμστερνταμ και ήθελα πολύ να επισκεφτώ το δημοφιλές Ice bar. Έκλεισα τα εισιτήρια μου και θεωρούσα ότι όλα θα είναι υπέροχα ωστόσο όταν τελικά φθάσαμε απλά μας ενημέρωσαν πως όλα τα εισιτήρια είχαν πουληθεί και δεν μας επέτρεψαν την πρόσβαση. Μετά την προφανή απογοήτευση το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν γιατί να μην υπήρχε μια εφαρμογή η οποία θα μου επέτρεπε να κάνω καλή κράτηση εγκαίρως ή να πάρω τα λεφτά των εισιτηρίων πίσω. Παρόμοια εμπειρία όπως προέκυψε από την συζήτησή μας είχε και ο Παύλος στην Βουρβουρού, με μια βάρκα που ήθελε να νοικιάσει και μοιραστήκαμε όπως αντιλαμβάνεστε το τι περάσαμε αμφότεροι, καταλήγοντας ότι πρέπει να κάνουμε κάτι γι’ αυτό. Μετά από συζήτηση κάποιων ωρών, σχεδιάσαμε κυριολεκτικά σε μια κόλλα χαρτί το πως θα ήταν ένα τέτοιο σύστημα και μετά από εκτενή έρευνα της αγοράς, γεννήθηκε η ιδέα της “Upiria” η οποία αποτέλεσε και τον λόγο της επιστροφής μου στην Ελλάδα.

«Βασικός μας στόχος να γεφυρώσουμε το κενό μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων του εξωτερικού»

ΠτΘ: Άρα η “Upiria” ήρθε να καλύψει ένα κενό σε ό,τι αφορά τις ταξιδιωτικές εμπειρίες των πολιτών;

Π.Β.:  Ακριβώς. Η “Upiria” απευθύνεται σε παρόχους τουριστικών δραστηριοτήτων, σε τουριστικές επιχειρήσεις και τους βοηθάει στην ουσία να προβάλλουν με πάρα πολύ εύκολο τρόπο τις υπηρεσίες τους. Για παράδειγμα αν μια επιχείρηση προσφέρει ιππασία, μαθήματα μαγειρικής, μια βόλτα σε οινοποιείο κ.ο.κ. συνήθως τα προβάλλουν μέσω μιας ιστοσελίδας, πιθανότατα ενός φυλλαδίου στο ξενοδοχείο κ.ο.κ. Η “Upiria” βοηθάει να το ψηφιοποιήσει κανείς αυτό το κομμάτι της προσφοράς και της προβολής της ώστε με πολύ εύκολο τρόπο κάποιος ταξιδιώτης να κλείσει μια ξενάγηση ή να κλείσει κι ένα πολυήμερο ταξίδι και να έρθει στην Ελλάδα. Βασικός μας δε στόχος είναι να γεφυρώσουμε το κενό μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων με τις επιχειρήσεις του εξωτερικού. Ειδικά για την Ελλάδα και αν θέλετε για την Ροδόπη νοιώθω χρέος μου να προβάλλουμε τις ομορφιές της γιατί πολλοί τις αγνοούν.

ΠτΘ: Πώς επιτυγχάνεται αυτό;

Π.Β.: Για παράδειγμα ας θεωρήσουμε ότι υπάρχει μια εταιρεία που εδρεύει στην Κομοτηνή και η οποία επιθυμεί να στήσει ένα πενταήμερο πακέτο που θα πηγαίνει κάποιον τουρίστα σε όλα τα ενδιαφέροντα μέρη της Κομοτηνής. Αυτό το πακέτο για να το πουλήσεις στο εξωτερικό είναι ένα εγχείρημα πάρα πολύ δύσκολο αν πας μεμονωμένα, μόνο και μόνο από τις πολύ υψηλές προμήθειες που θα σου ζητήσουν. Μέσα από την εφαρμογή της “Upiria” πάμε συλλογικά προς το εξωτερικό, χτυπάμε την πόρτα σε μεγάλα τουριστικά γραφεία, σε χώρες όπως η Γερμανία, η Αγγλία, σκανδιναβικές χώρες κ.α. και με πολύ μικρότερη προμήθεια αλλά και πρόσβαση μπορεί κανείς να πουλήσεις το τουριστικό του προϊόν.

Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και δημιουργία νέων τουριστικών προορισμών

ΠτΘ: Τι χρειάζεται όμως να κάνει ο επαγγελματίας μέσω της “Upiria” για να πετύχει στον στόχο της πώλησης;

Π.Β.: Μια επιχείρηση δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα άλλο, παρά μια απλή εγγραφή στην εφαρμογή. Απαντώντας στην ουσία σε μερικά ερωτήματα στήνεται το τουριστικό πακέτο που επιθυμεί να προσφέρει, ερωτήσεις τύπου πόσα άτομα μπορεί να φιλοξενήσει, ποιες ημερομηνίες είναι διαθέσιμες κ.ο.κ. και στην ουσία έτσι ψηφιοποιείται το προϊόν σου. Εφόσον αυτό ολοκληρωθεί η ομάδα της “Upiria” αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα και σε συνδέει με εταιρείες του εξωτερικού, στις οποίες και θα το μεταπουλήσει με πολύ φιλική προς την ελληνική επιχείρηση τιμή. Το ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το σύνολο των έως τώρα συνεργατών μας, δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να επισκεφθούν την Ελλάδα εκτός σεζόν και μάλιστα και μέρη που είναι λιγότερο οργανωμένα τουριστικά. Μιλάμε δηλαδή για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και λόγω ψηφιοποίησης στην δυνατότητα δημιουργίας νέων τουριστικών προορισμών, όπως οι ακριτικές περιοχές, που μπορούν να πάρουν ένα προβάδισμα όταν μέχρι στιγμής δεν είχαν καν πρόσβαση σε τέτοια εργαλεία.

Η συλλογικότητα αυτό κάνει την “Upiria” ξεχωριστή

ΠτΘ: Πόσο όμως πιο οικονομική είναι αυτή η επιλογή για έναν ενδιαφερόμενο επαγγελματία; Πόσο χρόνο και πόσο χρήμα θα απαιτηθεί να αφιερώσει στην εφαρμογή;

Π.Β.:  Όταν ένας επιχειρηματίας πάει μεμονωμένα προς τα  γραφεία του εξωτερικού η προμήθεια που θα ζητήσει το γραφείο θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Εμείς πάμε συλλογικά, παρουσιάζουμε ένα σύνολο τουριστικών προϊόντων και πακέτων από την Ελλάδα και επομένως ζητάμε μια πιο ευνοϊκή τιμή. Η διαφορά είναι μεγάλη και αν θέλετε να το τοποθετήσω είναι σχεδόν τρεις φορές λιγότερο από τις χρεώσεις των μεγάλων τουριστικών γραφείων. Η “Upiria” δεν προσφέρει απλώς την τεχνολογία, αυτό είναι το εύκολο κομμάτι.  Το ιδιαίτερο κομμάτι και που κάνει την “Upiria” πραγματικά ξεχωριστή, είναι η συλλογικότητα.  Το γεγονός δηλαδή ότι πάμε παντού συλλογικά και πετυχαίνουμε το καλύτερο και σε επίπεδο προμήθειας. Ως προς τον χρόνο το να μπει κάποια επιχείρηση είναι πάρα πολύ εύκολο, δεν χρειάζεται καθόλου κόπος και χρόνος, απλώς μια εγγραφή.

ΠτΘ: Σε ποιους απευθύνεται η “Upiria”;

Π.Β.: Τώρα είμαστε σε πιλοτική φάση, οπότε λειτουργούμε B2B, δηλαδή μια επιχείρηση αναρτά το πακέτο της και μια άλλη επιχείρηση το μεταπουλάει. Αφορά σε τουριστικά γραφεία, παρόχους τουριστικών δραστηριοτήτων που είναι μια ευρεία γκάμα επιχειρήσεων όπως πεζοπορίες, ξεναγήσεις, οινοποιεία, επιχειρήσεις γευσιγνωσίας, water sports κ.α. όπως επίσης και ξενοδοχεία τα οποία πολύ εύκολο με μια εγγραφή, μπορούν να προσφέρουν την δυνατότητα στον πελάτη τους με ένα σκανάρισμα, έναν εύκολο και ψηφιακό δηλαδή τρόπο, να δείξει όλα τα διαθέσιμα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες της περιοχής γύρω του στην reception.

Στο επίκεντρο η ελληνική ομογένεια

ΠτΘ: Ποιο είναι το ενδιαφέρον μέχρι στιγμής και πώς ανταποκρίνονται κυρίως οι πολίτες του εξωτερικού;

Π.Β.: Συνεργαζόμαστε με τους έλληνες του εξωτερικού, με την Κοινότητα της Ελληνικής Διασποράς και λαμβάνουμε ήδη πολύ μεγάλη στήριξη από τους Έλληνες οι οποίοι επιθυμούν να στηρίξουν την χώρα τους. Αν και είμαστε σε πιλοτική φάση, η ανταπόκριση είναι πάρα πολύ καλή και ειδικά από το εξωτερικό τα μηνύματα που παίρνουμε είναι  πολύ αισιόδοξα. Για παράδειγμα από τους συνεργάτες μας στο εξωτερικό έχουμε μαρτυρίες που λένε ότι πριν έρθει η “Upiria” υπήρχαν τεράστιες δυσκολίες στην επαφή με τις ελληνικές επιχειρήσεις που μπορούσαν να ανταποκριθούν σε ένα τουριστικό πακέτο και αυτό γιατί έπρεπε να κινηθεί μεμονωμένα για παράδειγμα στην Ρόδο, στην Πελοπόννησο κ.ο.κ. ώστε να στήσει όλες αυτές τις συμφωνίες. Μπαίνοντας στην “Upiria” έχει πλέον απευθείας πρόσβαση σε όλο το ελληνικό προϊόν που έχει ενταχθεί ήδη στην κοινότητα της “Upiria”, οπότε ειδικότερα για τα γραφεία του εξωτερικού, τους γλιτώνει απίστευτο κόπο και χρόνο.

Χρήσιμο «εργαλείο» για τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης

ΠτΘ: Θα μπορούσε ένα τέτοιο εργαλείο να καταστεί χρήσιμο, και για φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης ως προς την επίτευξη του στόχου της ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος και της προβολής ενός τόπου;

Π.Β.:  Εννοείτε και θα μπορούσε. Δίνεται η δυνατότητα να προβάλει κανείς εκδηλώσεις, θέατρα, σημεία τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, ο,τιδήποτε κάνει έναν τόπο ελκυστικό και μοναδικό. Ακριβώς όπως μια επιχείρηση προβάλει το δικό της προϊόν, οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης θα μπορούσαν να προβάλουν τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά κάθε περιοχής που επιθυμούν. Αρκεί να υπάρχει η θέληση. Από την μεριά μας υπάρχει και η θέληση και η ομάδα που είναι πάρα πολύ δυνατή και τεχνολογικά να υποστηρίξει οτιδήποτε ανάγκη έχει η τοπική αυτοδιοίκηση.

Επίσημη έναρξη από την Κομοτηνή

ΠτΘ: Τι αναμένετε να ακολουθήσει το αμέσως επόμενο διάστημα για τη “Upiria”, ποιοι είναι οι στόχοι σας και μακροπρόθεσμα, αλλά και αν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο για το άμεσο μέλλον.

Π.Β.: Το επόμενο εξάμηνο είναι πάρα πολύ δραστήριο για εμάς, καθώς θα είμαστε σε διάφορες εκθέσεις, όπως και η Philoxenia που ακολουθεί το διάστημα 18 με 21 Νοεμβρίου στην Θεσσαλονίκη. Παράλληλα έχουμε κάποιες πολύ μεγάλες συνεργασίες οι οποίες πιθανόν να κλείσουν στο επόμενο τρίμηνο και το τελευταίο είναι ότι ετοιμάζουμε κάτι πολύ ιδιαίτερο στην Κομοτηνή που θα είναι η αφετηρία όλης αυτής της προσπάθειας, υπολογίζουμε καλώς εχόντων των πραγμάτων προς τον Μάρτιο.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.