Τουρισμος «απο σποντα» στην Κομοτηνη

Αθανάσιος Τσώνης: «Οι κλίνες είναι λίγες στην Αλεξανδρούπολη και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το τουριστικό ενδιαφέρον που υπάρχει»

Τουριστικό ρεύμα «από σπόντα» φαίνεται πως απέκτησε η Κομοτηνής, εξαιτίας του sold out των διαθέσιμων κλινών στην Αλεξανδρούπολη.  Αυτό ισχυρίστηκε μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στο «Ράδιο Παρατηρητής» ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού της ΠΑΜΘ κ. Αθανάσιος Τσώνης. «Αυτή τη στιγμή η Αλεξανδρούπολη, δεν έχει διαθέσιμες κλίνες, με αποτέλεσμα πολλοί τουρίστες επιλέγουν για διαμονή τους την πόλη της Κομοτηνής. Με το άριστο οδικό δίκτυο που συνδέει τις δυο πόλεις, τα είκοσι λεπτά και η μισή ώρα δεν είναι τίποτα, αν σκεφτείτε ότι σε μεγάλα αστικά κέντρα αυτός ο χρόνος είναι που απαιτείται προκειμένου κάποιος να πάει από το σπίτι του στη δουλειά του. Οπότε παίρνει και η Κομοτηνή μέρος αυτής της τουριστικής κίνησης» ανέφερε ο κ. Τσώνης. Μάλιστα εκτίμησε πως το φαινόμενο θα ενισχύεται το επόμενο διάστημα όλο και περισσότερο, γιατί οι κλίνες αυτή τη στιγμή είναι λίγες και στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το τουριστικό ενδιαφέρον που υπάρχει. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που δεν απαντάται μόνο στο δίπολο Αλεξανδρούπολη-Κομοτηνής αλλά και στις υπόλοιπες τρεις περιφερειακές ενότητες της ΠΑΜΘ, με την Δράμα και την Ξάνθη να επωφελούνται αντίστοιχα από τις υψηλές πληρότητες στη γειτονική Καβάλα.

Επισημαίνοντας πως είναι νωρίς ακόμα να μιλήσουμε με αριθμούς, ο κ. Τσώνης έκανε λόγο για αισιόδοξα μηνύματα μέχρι στιγμής στην γενικότερη τουριστική εικόνα της περιφέρειας καθώς το αεροδρόμιο της Fraport στην Καβάλα είναι το πρώτο μέχρι στιγμής σε ανάπτυξη, σε σχέση με τα περιφερειακά αεροδρόμια της εταιρείας, με μια ανάπτυξη της τάξης του 29,9% σε σχέση με πέρυσι. Θεαματική ανάπτυξη, σύμφωνα με τον κ. Τσώνη,  παρουσιάζει και η  κρουαζιέρα αφού περίπου 45 κρουαζιερόπλοια αναμένονται τη φετινή χρονιά, όταν  πέρυσι η χρονιά-ρεκόρ ήταν στα 35. «Οπότε καταλαβαίνετε, τόσο από στεριά, όσο και από αέρα, όσο και από θάλασσα, γίνεται μια σημαντική προσπάθεια και φαίνονται τα αποτελέσματα τη φετινή χρονιά» συμπέρανε ο ίδιος.

«Είναι ο καταλληλότερος χρόνος να δείξουμε επαγγελματισμό και σοβαρότητα»

Παρά τα θετικά μηνύματα ωστόσο ο κ. Τσώνης επέστησε την προσοχή καθώς «είμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι που θέλει προσοχή, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες απαιτήσεις και με παράλληλη ανάπτυξη των υποδομών στις οποίες επενδύουμε ως περιφέρεια,  να οδηγηθούμε σε μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, γιατί αυτό που βλέπουμε τη φετινή χρονιά είναι ότι πολλές περιοχές της χώρας οι οποίες είχαν κορεστεί τουριστικά, έρχονται πλέον αντιμέτωπες με αρνητική διαφήμιση».

Αυτός ο τουριστικός κορεσμός όμως είναι ένας παράγοντας που μπορεί να εκμεταλλευτεί, κατά τον κ. Τσώνη η περιφέρεια ΑΜΘ, ειδικά στο κομμάτι του εσωτερικού τουρισμού. Αρκεί οι επαγγελματίες του χώρου να συνεχίσουν να επιδεικνύουν σοβαρότητα επαγγελματισμό και τουριστική παιδεία, ώστε να μην παρατηρηθούν φαινόμενα εκμετάλλευσης τουριστών. Κάτι που θα αποτελέσει αρνητική διαφήμιση για την περιοχή. «Είναι ο καταλληλότερος χρόνος να δείξουμε επαγγελματισμό και σοβαρότητα. Πιστεύω ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Οι επαγγελματίες της περιοχής πραγματικά φέρονται σωστά στον τουρίστα, δίνουν την καλύτερη εξυπηρέτηση στις καλύτερες τιμές, οπότε θεωρώ ότι αυτό θα αποδώσει καρπούς και στο μέλλον ακόμη περισσότερο» επεσήμανε ο κ. Τσώνης.

«Ενίσχυση μέσω ΕΣΠΑ της περιφέρειας των αεροπορικών εταιρειών που στηρίζουν την περιοχή»

Λίγο πριν το κλείσιμο της συζήτησης ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος τουρισμού προανήγγειλε πως τα κονδύλια μέσα από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, μετά και τις θεματικές συσκέψεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, θα είναι ενισχυμένα για τις δράσεις υπέρ του τουρισμού, ενώ προγραμματίζεται και ένα κονδύλιο το οποίο θα αφορά αποκλειστικά ενίσχυση των αεροπορικών εταιρειών που στηρίζουν την περιοχή. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κ. Τσώνη, συνεχίζεται το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας σε όλα τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσα  από facebook, Instagram, tik tok. Επιπλέον ανανεώθηκε το αποθετήριο βίντεο και φωτογραφιών που χρησιμοποιούνται για αυτό το σκοπό όπως και το έντυπο υλικό, ενώ γίνεται ο προγραμματισμός για τις επόμενες εκθέσεις και τις αγορές-στόχους στις οποίες η Περιφέρεια θέλει να έχει παρουσία. «Είναι μια συνεχής διαδικασία, μία διαρκής προσπάθεια και δεν σταματάμε» τόνισε κλείνοντας ο κ. Τσώνης.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.