Το «αποτυπωμα» του κορωνοιου στο λιανεμποριο

Τέσσερις έμποροι της Κομοτηνής, οι Σαρή Κασπαριάν, Αντωνία Αρχοντίδου, Δέσποινα Βαφειάδου και Δημήτρης Μουσμουλίδης, μιλούν για την πρόσφατο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του εμπορίου

Τέσσερις επαγγελματίες του λιανικού εμπορίου μιλούν σήμερα στον «ΠτΘ» καταθέτοντας τη δική τους πραγματικότητα, ως άνθρωποι της αγοράς, απ’ όλο αυτό το διάστημα λειτουργίας τους εν μέσω πανδημίας.

Οι Σαρή Κασπαριάν, Αντωνία Αρχοντίδου, Δέσποινα Βαφειάδου και Δημήτρης Μουσμουλίδης, εκπρόσωποι διαφορετικών κλάδων του εμπορίου καταθέτουν την εμπειρία τους, αλλά και τον προβληματισμό τους για το μέλλον. Με λιγότερη ή περισσότερη αισιοδοξία αλλά με κοινή παραδοχή ότι η αγορά κλήθηκε να αναπροσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, την επικράτηση του διαδικτύου, την μείωση του τζίρου αλλά και την ελπίδα ότι με υπομονή και κατανόηση θα καταστεί εφικτή η ανάκαμψη.

Σαρή Κασπαριάν – Οπτικά “Kasparian”

«Ο κόσμος, μπαίνει, ρωτάει και αγοράζει»

Η κ.Σαρή Κασπαριάν, είναι ιδιοκτήτρια των καταστημάτων Οπτικών Ειδών «Kasparian», ένας τομέας που κατάφερε να σταθεί όρθιος δεδομένης και της αναγκαιότητας κυρίως σε γυαλιά οράσεως. Όπως εξήγησε η ίδια, το κατάστημά τους δεν έκλεισε, ωστόσο και οι ίδιο κλήθηκαν να αναπροσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, τόσο σε ό,τι αφορά τα μέτρα προστασίας, όπως ο αριθμός των ατόμων εντός του καταστήματος, η χρήση των ατομικών μέτρων, τους τρόπους εξυπηρέτησης, εγκαινιάζοντας την παράδοση κατοίκων, όσο και σε επίπεδο τιμών. Άλλωστε όπως εξήγησε η ίδια ο τομέας των οπτικών διαθέτει μια γκάμα επιλογών και σε οικονομικό επίπεδο με αποτέλεσμα να μπορούν να εξυπηρετήσουν όλους τους ενδιαφερόμενους σε σχέση με τα χρήματα που θέλουν να διαθέσουν. «Έχουμε επιλογές προσαρμοσμένες στη θέληση και την διάθεση του κάθε πελάτη» δήλωσε η ίδια, εξηγώντας πως ήδη έχουν ανανεώσει το εμπόρευμά τους, με νέες παραλαβές, ποιοτικές και στις τάσεις των ημερών. Άλλωστε τα γυαλιά ηλίου, τόσο την Άνοιξη όσο και το Καλοκαίρι έχουν την τιμητική τους, όπως υπογράμμισε και το χρώμα φέτος πρωταγωνιστεί ως άλλη ανάγκη και σε επίπεδο ψυχολογίας. Υπάρχει κίνηση, ο κόσμος μπαίνει, ρωτάει και κάποιοι αγοράζουν» τόνισε η ίδια.

Δέσποινα Βαφειάδη – Βιβλιοχαρτοπωλεία «Βαφειάδης»

«Με υπομονή και χαμόγελο τα κερδίζουμε όλα»

Ο χώρος του βιβλίου είναι ένας ακόμα κλάδος του εμπορίου που «άντεξε» εν μέσω της πανδημίας, όπως άλλωστε προκύπτει από την μελέτη της Ομοσπονδίας Ευρωπαίων Εκδοτών που δημοσιεύτηκε σε ενημερωτική ηλεκτρονική έκδοση του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ).

Το βιβλίο λειτούργησε ως μέσο διαφυγής εν μέσω lockdown, γεγονός που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2020, με την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων, το κοινό στράφηκε στα βιβλιοπωλεία, στηρίζοντας μάλιστα ιδιαίτερα τα καταστήματα της γειτονιάς.

Και αν στην Ελλάδα η αύξηση που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο, δεν κατάφερε να ανατρέψει την συνολική πτώση, τα ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία κατάφεραν να κινηθούν με ευελιξία μέσω της ψηφιακής τους παρουσίας, ισορροπώντας λίγο την ζημία. 

Την νέα πραγματικότητα του διαδικτύου υπογράμμισε και η κ. Δέσποινα Βαφειάδη των Βιβλιοπωλείων «Βαφειάδης» τονίζοντας πως «πλέον το μέλλον είναι το διαδίκτυο». Η ίδια εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξη, υπογραμμίζοντας πως ναι μεν «περιμένουμε καλύτερες συνθήκες για τη λειτουργία της αγοράς, με την άρση του καθεστώτος των ραντεβού κ.ο.κ.» ωστόσο και υπό αυτές τις συνθήκες οι πελάτες έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν το «παρών» δια ζώσης με όλα τα μέτρα προστασίας, όσο και διαδικτυακά. Η κ. Βαφειάδη τόνισε και πως οι ίδιοι οι πελάτες ζητούν την πιστή τήρηση των μέτρων, για παράδειγμα στον αριθμό των ατόμων εντός των καταστημάτων, για να στείλει το μήνυμα πως «με υπομονή και χαμόγελο τα κερδίζουμε όλα».

Αντωνία Αρχοντίδου – “Selection

«Το μόνο που μας μένει, σε επίπεδο ψυχολογίας, είναι ότι μένουμε ανοιχτά και δεν μένουμε σπίτι»

Ο κλάδος της ένδυσης και της υπόδησης είναι σύμφωνα και με τα στοιχεία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας καθώς και της ΕΛΣΤΑΤ, ο κλάδος του εμπορίου που δέχτηκε τις ισχυρότερες πιέσεις από τη διακοπή της φυσικής λειτουργίας των καταστημάτων, ειδικά οι πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, με πολλές εξ αυτών να μην μπορούν ακόμα να επανέλθουν.

Το δυσχερές αυτό κλίμα επιβεβαίωσαν μιλώντας στον «ΠτΘ» δύο εκπρόσωποι του κλάδου, η κ. Αντωνία Αρχοντίδου, ιδιοκτήτρια του καταστήματος “Selection” και ο κ. Δημήτρης Μουσμουλίδης, ιδιοκτήτης του καταστήματος “Jeanius”.

Η κ. Αρχοντίδου επισήμανε πως «οι συνθήκες είναι γενικά πολύ δύσκολες» τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «το μόνο που μας έχει μείνει είναι ότι μένουμε ανοιχτά και δεν μένουμε σπίτι». Η κ.Αρχοντίδου υπογράμμισε πως τόσο η πεσμένη ψυχολογία του κόσμου όσο και το ευρύτερο καθεστώς ανασφάλειας που επικρατεί στον κόσμο, σε συνδυασμό με το καθεστώς λειτουργίας click away και click inside αποθαρρύνει τον κόσμο από την αγορά, με την ίδια να κάνει λόγο για πτώση του τζίρου ακόμα και τάξεως του 80%.

Η ίδια ωστόσο μας υποδέχτηκε στο κατάστημά της, εν μέσω και των νέων παραλαβών, που όπως εξήγησε απαιτείται καθώς τόσο οι τάσεις και τα ενδιαφέροντα του κοινού αλλάζουν, όσο και ως τρόπος ενίσχυσης της ψυχολογίας. Η ίδια επεσήμανε την δυσκολία της λειτουργίας, αναμένοντας την κανονική επαναλειτουργία των καταστημάτων, συστήνοντας κουράγιο και υπομονή, με το καλοκαίρι να διαφαίνεται ως μια ευκαιρία για να επιστρέψουν σε καλύτερες εποχές.

Δημήτρης Μουσμουλίδης – “Jeanius

«Να συσπειρωθούμε ως άνθρωποι και να αλληλοβοηθούμε μήπως και μπορέσουμε μεταξύ μας, εκτός κυβερνήσεων κ.α., να ορθοποδήσουμε»

Στο ίδιος μήκος κύματος και ο κ. Δημήτρης Μουσμουλίδης, ιδιοκτήτης του καταστήματος “Jeanius” ο οποίος τόνισε πως «ότι click και να βγει, δεν μπορεί υπό αυτό το κλίμα, την αβεβαιότητα του καταναλωτή για το μέλλον, να μπορέσουμε να δουλέψουμε».

«Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια που διακατέχει τον κόσμο, δεν μας αφήνει να δουλέψουμε, να πορευτούμε, να ορθοποδήσουμε και να κρατήσουμε τα μαγαζιά μας στα επίπεδα έστω του τέλους του 2019» εξήγησε ο ίδιος υπενθυμίζοντας και τα αποτελέσματα της δεκαετούς και πλέον οικονομικής κρίσης που άφησε το αποτύπωμά της και στο εμπόριο.

Ο ίδιος τόνισε πως προφανώς η προστασία της υγείας και το τέλος της πανδημίας ορθώς αποτέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για όλους, ωστόσο το κλείσιμο της αγοράς και των καταστημάτων, επέφερε νέο σφοδρό πλήγμα στο επιχειρείν. «Από μέρους μας κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, ωστόσο δεν υπάρχει ανταπόκριση και κλίμα αισιοδοξίας» τόνισε ο ίδιος για να επισημάνει πως «το μήνυμα που θέλω να στείλω είναι ότι πρέπει να συσπειρωθούμε ως άνθρωποι, γιατί πλέον δεν βλέπουμε και την ανθρωπιά και να αλληλοβοηθούμε μήπως και μπορέσουμε μεταξύ μας, εκτός κυβερνήσεων κ.α., να ορθοποδήσουμε».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.