Την καταργηση του φορου 26% σε συναλλαγες με χωρες με προνομιακο φορολογικο καθεστως

Ζητούν τα Επιμελητήρια της ΑΜ-Θ με κοινό υπόμνημά τους στην αναπλ. Υπουργό Οικονομικών - «Πλήττεται συνολικά η επιχειρηματικότητα στη χώρα και αποτρέπονται οι νέες επενδύσεις» επισημαίνουν

Κοινό υπόμνημα στο οποίο εκφράζουν την αντίθεσή τους σχετικά με τα όσα προβλέπει η διάταξη του νομοσχεδίου για τις 100 δόσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών για την παρακράτηση φόρου 26% στις συναλλαγές που έχουν οι επιχειρήσεις με κράτη που θεωρούνται «μη συνεργάσιμα φορολογικά ή έχουν «προνομιακό φορολογικό καθεστώς», ζητώντας παράλληλα την κατάργησή του απέστειλαν προς την αναπληρώτρια Υπουργό Οικονομικών κ. Νάντια Βαλαβάνη τα Επιμελητήρια της Περιφέρειας ΑΜΘ.
 
Σύμφωνα με την επίμαχη διάταξη του άρθρου 21, όποια επιχείρηση αγοράσει προϊόντα ή προμηθευτεί καύσιμα ή πρώτες ύλες από μια εταιρεία που βρίσκεται στην Κύπρο, τη Βουλγαρία, το Κατάρ ή την Ιρλανδία, χώρες στις οποίες ισχύει προνομιακό φορολογικό καθεστώς, έχουν δηλαδή φορολογικό συντελεστή κάτω
του 13%, θα πρέπει να καταβάλει φόρο 26% επί της δαπάνης. Ο φόρος θα επιστρέφεται αζημίως σε διάστημα δώδεκα μηνών, εφόσον η επιχείρηση αποδείξει στη φορολογική διοίκηση ότι η συναλλαγή είναι πραγματική.
 
Στο υπόμνημα των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ που υπογράφεται από το σύνολο των προέδρων των Επιμελητηρίων της Περιφέρειας, ήτοι τους κ.κ. Νικόλαο Αγγελίδη, Πρόεδρο Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης, Αργύρη Αργυρόπουλο, Πρόεδρο Επαγγ/κού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης, Χριστόδουλο Τοψίδη, Πρόεδρο Επιμελητηρίου Εβρου, Στυλιανό Μωραϊτη, Πρόεδρο Επιμελητηρίου Ξάνθης, Στέφανο Γεωργιάδη, Πρόεδρο Επιμελητηρίου Δράμας και Άγγελο Τσατσούλη, Πρόεδρο Επιμελητηρίου Καβάλας, χαρακτηρίζεται ως «θετική» η ανταπόκριση του Υπουργείου Οικονομικών, στις έντονες διαμαρτυρίες του επιχειρηματικού κόσμου, για την τροποποίηση του άρθρου 21 του Ν.4321/2015, χαρακτηρίζοντας στη συνέχεια ως «αναγκαία οποιαδήποτε προσπάθεια πάταξης της φοροδιαφυγής και ιδιαίτερα των ενδοομιλικών (τριγωνικών) συναλλαγών» εφόσον όμως όπως επισημαίνεται «αυτή γίνεται στα πλαίσια των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του υγιούς ανταγωνισμού».
 
Οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων καταγγέλλουν την εν λόγω διάταξη, υπογραμμίζοντας πως δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις επιχειρήσεις, εκφράζοντας παράλληλα επιφυλάξεις και για τη νομική της «υπόσταση» και πιο συγκεκριμένα επισημαίνουν πως :
 
• Πλήττει άμεσα τις εμπορικές συναλλαγές των επιχειρήσεων κυρίως της βόρειας Ελλάδας, με αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους προμήθειας α’ υλών και υλικών που οδηγεί σε αύξηση τιμών και μείωση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων και υπηρεσιών των επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα οδηγεί σε αθέμιτο ανταγωνισμό τις επιχειρήσεις εντός της χώρας μας.
 
• Δημιουργεί αυθαίρετα διπλή φορολογική υποχρέωση και μάλιστα μεταξύ χωρών της Ε.Ε. με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
 
• Μετακινείται η υποχρέωση απόδειξης της νομιμότητας της συναλλαγής στις Επιχει-
ρήσεις, ενώ είναι υποχρέωση της φορολογικής διοίκησης η εξακρίβωση και απόδειξη
οποιασδήποτε τυχόν παράνομης συναλλαγής.
 
• Δημιουργείται πρόβλημα ρευστότητας, το οποίο σήμερα ταυτίζεται με τον κίνδυνο της βιωσιμότητας αντλώντας κεφάλαια από τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν αντέχουν όχι μόνο δώδεκα ή τρεις μήνες αλλά ούτε μια ημέρα να χάσουν τη ρευστότητά τους.
 
• Θεωρούμε ότι πρακτικά είναι αδύνατη η εφαρμογή του άρθρου 21 όποια τελική μορφή και αν πάρει, πέρα από το τεράστιο γραφειοκρατικό όγκο
των δεδομένων και αποδεικτικών στοιχείων που απαιτεί, τα οποία μάλιστα είναι αναμφίβολο εάν δύνανται να παρασχεθούν από τις επιχειρήσεις του άλλου κράτους‐μέλους (κανείς δεν πρόκειται να παράσχει στοιχεία για συναλλαγές της επιχείρησης με τρίτους πελάτες).
 
Στο τέλος του υπομνήματος διευκρινίζεται πως «οι επιχειρήσεις δεν είναι αντίθετες σε οποιονδήποτε έλεγχο γίνεται από τις φορολογικές αρχές και επιθυμούν να συμβάλουν σε αυτόν» επισημαίνοντας όμως πως ταυτόχρονα «θα πρέπει το Κράτος να το διασφαλίζει μέσα από ένα δίκαιο φορολογικό καθεστώς και σταθερές
διαδικασίες».
 
«Στόχοι μας πρέπει να είναι η πάταξη του λαθρεμπορίου και του παρεμπορίου και σε καμία περίπτωση του εμπορίου στο σύνολό του το οποίο πλήττεται συνολικά σε αυτή την περίπτωση. Πλήττεται συνολικά η επιχειρηματικότητα στη χώρα και αποτρέπονται οι νέες επενδύσεις» καταλήγουν ζητώντας ως «αναγκαία και επιβεβλημένη» την κατάργηση του άρθρου 21 του Ν.4321/2015.
 

Η Βουλγαρία πρώτη στη λίστα των «μη συνεργάσιμων φορολογικά» χωρών με εισαγωγές ύψους 1,5 δις.

 
Σύμφωνα με έρευνα του συναδέλφου Θανάση Τσίρου για την «Καθημερινή»
στην κορυφή της λίστας των χωρών που χαρακτηρίζονται «μη συνεργάσι-
μες φορολογικά» ή «χώρες ευνοϊκού φορολογικού καθεστώτος», με βάση τα δεδομένα του 2014, βρίσκεται η γειτονική Βουλγαρία, η οποία εφαρμόζει
φορολογικό συντελεστή 10% στα κέρδη των επιχειρήσεων, με συνολικό ύψος εισαγωγών προς την Ελλάδα για το 2014 ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Οι εισαγωγές αυτές
αφορούν κυρίως σε τρόφιμα (342 εκατ. ευρώ), καύσιμα και λιπαντικά (215 εκατ.
ευρώ) και διάφορα βιομηχανικά είδη αξίας άνω των 500 εκατ. ευρώ.
 
Δεύτερη στη λίστα έρχεται η Σαουδική Αραβία, με τις εισαγωγές της Ελλάδας
να φτάνουν στο 1,3 δισ. ευρώ με το πρώτο στη λίστα προϊόν να είναι προφανώς
το πετρέλαιο, ενώ στην τρίτη θέση κατατάσσεται η Κύπρος στην οποία ο
φόρος νομικών προσώπων υπολογίζεται με 12,5% ενώ ο ΦΠΑ με 19%.
 
Τις πέντε πρώτες θέσεις συμπληρώνουν η Ιρλανδία, απ’ όπου εισάγουμε κυρίως
προϊόντα που κατατάσσονται στον κλάδο των χημικών προϊόντων και η ΠΓΔΜ η
οποία θεωρείται τόσο «μη συνεργάσιμο φορολογικά κράτος» όσο και χώρα «με
ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς» και τις εισαγωγές μας να ανέρχονται στα 192
εκατ. ευρώ, από καύσιμα και βιομηχανικά είδη.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.