«Ταμειο» της εορταστικης αγορας για τους επαγγελματιες της πολης

Την τελευταία στιγμή και με «προτεραιότητα» στα παιδιά ψώνισαν οι Κομοτηναίοι

Ανασταλτικός της κατανάλωσης παράγοντας οι Χειμερινές εκπτώσεις που έπονται

Στην αγορά της Κομοτηνής βρέθηκε η κάμερα του «Παρατηρητή της Θράκης» τις τελευταίες ημέρες του προηγούμενου έτους, προκειμένου να καταγράψει τις απόψεις των επαγγελματιών ως προς την κίνηση που υπήρξε καθ’ όλη την διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Συνομιλώντας με επαγγελματίες σχεδόν όλων των κλάδων του εμπορίου, όπως γυναικείας, αντρικής και παιδικής ένδυσης, διακοσμητικών ειδών και ειδών σπιτιού, καθώς και ειδών τροφίμων, ο «ΠτΘ» κατέγραψε τις τάσεις που παρατηρήθηκαν αλλά και τον βαθμό που η κίνηση των ημερών μπόρεσε να λειτουργήσει ενισχυτικά στους μειωμένους τζίρους όλης της προηγούμενης χρονιάς για τους καταστηματάρχες.

Κοινή συνισταμένη όλων το γεγονός ότι τα είδη τροφίμων, και δη τα κρέατα αλλά και τα γλυκά είχαν την τιμητική τους, ενώ «ταμείο» έκαναν τις τελευταίες ημέρες προ των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και τα καταστήματα ένδυσης και δώρων, κυρίως αυτά που απευθύνονται σε μικρότερες ηλικίες. Ο κόσμος μπήκε στα καταστήματα της πόλης, ωστόσο εμφανίστηκε συγκρατημένος στις αγορές του σε σχέση με άλλες χρονιές, με την προαναγγελία των εκπτώσεων που ξεκινούν την προσεχή Δευτέρα να αποτελεί επίσης ανασταλτικό παράγοντα στην κατανάλωσή τους.

Ψώνια της τελευταίας στιγμής

Στην ανάγκη δράσεων που θα βγάλουν τον κόσμο έξω από το σπίτι του ώστε να καταναλώσει στάθηκε, μεταξύ άλλων στις δηλώσεις της η ιδιοκτήτρια του καταστήματος παιδικών ρούχων “eponymo kid” κ.Στέλλα Μάντσιου. Η ίδια έκανε λόγο για ικανοποιητική κίνηση,  που πάντα άλλωστε εμφανίζεται στις γιορτές, αμέσως μετά όμως την καταβολή των Δώρων Χριστουγέννων, των συντάξεων κ.ο.κ. που ανέμεναν οι  πολίτες.

Ανασταλτικός παράγοντας οι Χειμερινές εκπτώσεις – Ζημιογόνες για την εορταστική αγορά

Λιγότερο ικανοποιημένη με την κίνηση της αγοράς εμφανίστηκε η ιδιοκτήτρια του καταστήματος γυναικείων ενδυμάτων “HOF” κ.Πόπη Γκιουζελίδου, η οποία ωστόσο υπογράμμισε πως έπαιξε ρόλο και το μεγάλο χρονικό διάστημα που είχαν στην διάθεσή τους οι πολίτες να ψωνίσουν. Η ροή ήταν καθημερινή και ομαλή όπως εξήγησε ωστόσο μεγαλύτερη κίνηση παρατηρήθηκε την παραμονή τόσο των Χριστουγέννων όσο και της Πρωτοχρονιάς. Κατά την δική της άποψη ο κόσμος προτίμησε να ταξιδέψει τις φετινές γιορτές, ωστόσο όσοι παρέμειναν και αναζήτησαν ψώνια και δώρα επέλεξαν φθηνές λύσεις που να ανταποκρίνονται και στον διαθέσιμο προϋπολογισμό. «Ο κόσμος κοιτάει πρώτα την τιμή στο καρτελάκι και μετά ρωτάει επί της δυνατότητας έκπτωσης» ανέφερε χαρακτηριστικά για να υπογραμμίσει επίσης πως η έναρξη των Χειμερινών Εκπτώσεων αμέσως μετά την πρωτοχρονιά, στις 8 Ιανουαρίου, αλλά και η υπενθύμιση αυτών αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τους καταναλωτές οι οποίοι είτε θα περιμένουν τις εκπτώσεις είτε θα ζητήσουν έκπτωση από τον επαγγελματία ο οποίος και αναγκαστικά θα την κάνει.

Κίνηση στις αρχές και το πολύ τέλος των εορτών για στολίδια και γούρια

Είναι γεγονός τα Χριστούγεννα είναι άμεσα συνδεδεμένα με τα στολίδια και τα χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά, ενώ τα γούρια για το νέο έτος αποτελούν «σίγουρη» επιλογή για δώρο. Στο κατάστημα «Σεργκενλίδης all about home» σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια του καταστήματος κ. Ειρήνη Καλαϊτζάκη ο κόσμος έσπευσε να τα προμηθευτεί την τελευταία στιγμή, γεγονός λογικό μιας και αφορούν κυρίως στο δώρο της βασιλόπιτας. Η κίνηση σύμφωνα με την ίδια υπήρχε τόσο πριν τον στολισμό, στα τέλη Νοεμβρίου – αρχές Δεκεμβρίου, και στο τέλος του έτους σε βαθμό ικανοποιητικό δεδομένων ωστόσο των δυνατοτήτων της πόλης αλλά και των υφιστάμενων οικονομικών συνθηκών.

Ακριβή η γαλοπούλα – Χοιρινό και κοτόπουλο οι «πρωταγωνιστές»

Χοιρινό και κοτόπουλο εμπεριείχε το εορταστικό τραπέζι στην πλειοψηφία των Ροδοπίτικων νοικοκυριών σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Κρεοπωλών ν. Ροδόπης κ.Βασίλη Ιωαννίδη. Και στα κρεοπωλεία οι πολίτες έσπευσαν να προμηθευτούν τα απαραίτητα τις τελευταίες ημέρες, χωρίς ωστόσο να καταγράφεται υψηλή κίνηση. Ως προς τις επιλογές χοιρινό και κοτόπουλο, όπου οι τιμές παρέμειναν σταθερές σε σχέση με πέρυσι, πρωταγωνίστησαν, ενώ η αυξημένη κατά 15% τιμή της γαλοπούλας την άφησε…. στα ψυγεία.

Προτίμηση στις πιο «πλούσιες» βασιλόπιτες

Τα γλυκά δεν λείπουν από κανένα εορταστικό τραπέζι, γεγονός που καταγράφεται και στην κίνηση των ζαχαροπλαστείων της περιοχής. Σύμφωνα με την κ.Μαρία Δεληβασίλη από το Ζαχαροπλαστείο «Νίκος» επιβεβαίωσε πως υπήρχε κίνηση, «παραδοσιακά» τις τελευταίες ημέρες, δεδομένου επίσης του ότι κάθε επίσκεψη σε φιλικό ή οικογενειακό σπίτι συνεπάγεται και με γλυκά. Η τιμή της βασιλόπιτας φέτος δεν παρουσίασε ιδιαίτερες αυξήσεις, με το καταναλωτικό κοινό της Κομοτηνής ωστόσο να επιλέγει τις μεγαλύτερες και πιο «πλούσιες» σε υλικά και άρα με μεγαλύτερη των απλών τιμή.

Περισσότεροι η κίνηση, λιγότερη η κατανάλωση στην εστίαση

Περισσότερος κόσμος, λιγότερη κατανάλωση είναι το δίπτυχο που συνοψίζει την κίνηση στο κατάστημα εστίασης «Μασάλι» σύμφωνα με τον κ.Μπάμπη Ψεματάκη, ο οποίος εργάστηκε κατά την διάρκεια των εορτών. Η κίνηση υπήρχε αλλά οι πελάτες ήταν πιο μετριασμένοι στην κατανάλωσή τους δήλωσε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Ελπίζουν σε ένα καλύτερο ‘24 οι έμποροι της περιοχής

Χρονιά σταθερότητας χαρακτήρισε απολογιστικά το 2023 η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ροδόπης κ.Κική Κωνσταντινίδου ευχόμενη το 2024 να είναι ένα έτος ανάπτυξης για το σύνολο των επαγγελματιών. Ο περιορισμός της κίνησης στην αγορά της πόλης τις τελευταίες ημέρες προ των εορτών είναι ένα φαινόμενο «παραδοσιακό» που σχετίζεται άμεσα με τον χρόνο καταβολής τόσο του δώρου Χριστουγέννων όσο και λοιπών επιδομάτων, συντάξεων κ.ο.κ. εξήγησε, τονίζοντας πως ορισμένοι κλάδοι όπως τα παιδικά δώρα που πάντα προτεραιοποιούνται και εντός της οικογένειας δούλεψαν καλύτερα.

Κάλεσμα στον κόσμο να αγαπάει τον τόπο του και να υποστηρίζει την τοπική αγορά έκανε η Πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Ένδυσης και Υπόδησης Κομοτηνής και Περιφέρειας κ.Σταυρούλα Πεχλεβάνη, εκφράζοντας την ελπίδα των επαγγελματιών σε ένα καλύτερο από άποψη αγοραστικής δύναμης έτος. Η κίνηση στην αγορά κατά την εορταστική περίοδο περιορίστηκε στις τελευταίες ημέρες προ των εορτών, ενώ η ευχή για το νέο έτος είναι η τόνωση της επισκεψιμότητας που θα είναι πολλαπλώς ωφέλιμη για την συνολική οικονομία της περιοχής.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.