Στο «κοκκινο» οι τιμες των καυσιμων εν οψει Πασχα

Εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ το λίτρο

Ανοδικές τάσεις παρουσιάζουν οι τιμές των καυσίμων. Παρότι καταγράφεται πτωτική πορεία στο μπρεντ εδώ και τρεις μήνες, η διαφορά δεν φαίνεται στην αντλία.

Αυτή τη στιγμή, η τιμή της αμόλυβδης στα πρατήρια του Ν. Ροδόπης κινείται πάνω από το 1,90, και σε πανελλαδικό επίπεδο, δεν αποκλείεται να ξεπεράσει και τα 2 ευρώ το λίτρο το Πάσχα.

Ν. Παπαγεωργίου: «Είναι χρηματιστηριακό προϊόν»

«Είναι χρηματιστηριακό προϊόν. Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει την τιμή και ούτε να προκαθορίσει ποια είναι η τιμή», είπε χαρακτηριστικά στο Open ο πρόεδρος πρατηριούχων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου, ο οποίος τόνισε ότι «έπρεπε να είναι χαμηλότερη η τιμή. Βέβαια, με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα 70 λεπτά το λίτρο και τον ΦΠΑ στα 24% κάτω από 1,50 ευρώ δεν θα δούμε εύκολα την τιμής της βενζίνης στην Ελλάδα όσο και να πάει το πετρέλαιο».

Σχετικά με την πρόβλεψη του για το επόμενο 10 ήμερο και τις ημέρες του Πάσχα ο κ. Παπαγεωργίου σημείωσε πως «αν ξεπεράσει τα 80 δολάρια η τιμή του μπρεντ, ασφαλώς και θα δούμε και σε αστικές περιοχές την τιμή της βενζίνης αμόλυβδης πάνω από 2 ευρώ. Γιατί στα νησιά είναι ήδη πάνω από 2 ευρώ και ενδεχομένως  να αυξηθεί κι άλλο. Είναι πολύ ρευστά τα πράγματα».  

Θ. Σκυλακάκης: Η Ελλάδα έχει μια αρκετά ανταγωνιστική αγορά σε σχέση με άλλες χώρες»

Για το ζήτημα της αυξημένης τιμής των καυσίμων μίλησε στο ίδιο κανάλι και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης.

«Για τις αυξήσεις στην τιμή το Πάσχα θα ήθελα να ήμασταν προσεκτικοί, γιατί δύο παράγοντες παίζουν ρόλο. Η μια είναι οι διεθνείς τιμές και η δεύτερη είναι οι τιμές της Μεσογείου. Αν οι τιμές της Μεσογείου για λόγους που αφορούν την συγκεκριμένη αγορά, δεν ακολουθούν την ίδια ταχύτητα, τότε δεν πέφτει σε μας. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να μειωθούν οι τιμές. Η αγορά της Μεσογείου επειδή είχε σημαντική συμμετοχή του ρωσικού πετρελαίου είναι πιο απρόβλεπτη», επεσήμανε ο κ. Σκυλακάκης.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε ότι είναι και θέμα των διυλιστηρίων και συμπλήρωσε πως «Η Ελλάδα, επειδή έχει δύο διυλιστήρια. τα οποία είναι εξαιρετικά και εξαγωγικά, έχει μια αρκετά ανταγωνιστική αγορά σε σχέση με άλλες χώρες. που δεν έχουν κανένα». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.