Στα «υψη» και παλι οι τιμες των καυσιμων

Επιπλέον αυξήσεις αναμένονται εντός του Μαΐου σύμφωνα με τον Γιώργο Τζαμπαζλή, μέλος της ΠΟΠΕΚ – Στα «ύψη» και οι πωλήσεις νέων οχημάτων σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ

Στο ίδιο έργο θεατές οι οδηγοί όλης της χώρας, καθώς η άνοδος των τιμών των καυσίμων τείνει να γίνει φαινόμενο… «εποχικό».

Το περσινό Καλοκαίρι η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης είχε σπάσει το φράγμα των 2 ευρώ ανά λίτρο, ενώ με ένα ανοδικό σερί 73 και πλέον ημερών το απαραίτητο καύσιμο για τις μετακινήσεις των Ι.Χ. αυτοκινήτων είχε φτάσει σε απλησίαστα επίπεδα για τα οικονομικά τουλάχιστον δεδομένα νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Τα σημερινά επίπεδα δημιουργούν ανησυχία στους καταναλωτές, καθώς σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα αγγίζει σήμερα τα 1,9 ευρώ ανά λίτρο, με αρκετές ωστόσο περιοχές – κυρίως της νησιωτικής Ελλάδας – το λίτρο να έχει ήδη ξεπεράσει τα 2 ευρώ.

Η μέση τιμή πανελλαδικά της αμόλυβδης βενζίνης δε έχει σημειώσει μία αύξηση 5% σε διάστημα μόλις των τελευταίων μηνών, μια ανοδική τάση, η οποία ουδείς γνωρίζει που θα σταματήσει, δεδομένου ότι και η τιμή του πετρελαίου μπρεντ έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων μηνών, ξεπερνώντας τα 88 δολάρια το βαρέλι.

Την αυξητική αυτή τάση που παρατηρείται στα πετρελαιοειδή προϊόντα επιβεβαίωσε μιλώντας το πρωί της Πέμπτης, 21 Μαρτίου, στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο κ. Γιώργος Τζαμπαζλής, βενζινοπώλης και μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), κάνοντας λόγο για νέες αυξήσεις που έπονται εντός Μαΐου, δεδομένων και των νέων συμβολαίων που θα κλειστούν.

Σήμερα το καύσιμο «οδεύει» στα 2 ευρώ, κόστος ιδιαίτερα, όπως τόνισε, υψηλό, το οποίο δύσκολα κατά την εκτίμησή του θα πέσει δεδομένων των παγκόσμιων εξελίξεων και της αντίδρασης σε αυτές των διυλιστηρίων που ανεβάζουν τις τιμές τους.

Οι αυξήσεις αυτές δεν έχουν μέχρι στιγμής επηρεάσει σε μετρήσιμο βαθμό την κίνηση στην περιοχή μας, δεδομένης και της γειτνίασης της περιοχής με χώρες με διαφορετικό φορολογικό καθεστώς, θέμα για την αντιμετώπιση του οποίου όπως εξήγησε ο ίδιος βρίσκονται σε συζητήσεις με τη νέα διοίκηση της ΠΑΜ-Θ.

Η πτώση του τζίρου και λόγω του φαινομένου αυτού είναι δεδομένη και καταγεγραμμένη, ενώ γίνεται σαφής και από το γεγονός ότι προ δεκαετίας λειτουργούσαν περί των 115 πρατηρίων στην Κομοτηνή και σήμερα μόλις 50, με συνεχώς μειούμενες τάσεις.

Στην ίδια λογική ο ίδιος υπογράμμισε την απουσία πρόσκλησης των εκπροσώπων του κλάδου από το 2ο East Macedonia & Thrace Forum που έλαβε χώρα στην Αλεξανδρούπολη, τονίζοντας πως «το επάγγελμα του βενζινοπώλη είναι ο πιο έμμεσος τρόπος πληρωμής  φόρου στο ελληνικό κράτος».

Την ίδια ώρα ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος, μεταξύ άλλων, με το λαθρεμπόριο των καυσίμων, δίχως να έχουν εμφανιστεί τέτοια φαινόμενα στην περιοχή μας, με το κράτος να προαναγγέλλει τώρα αλλαγές και την τοποθέτηση νέων συστημάτων εισροών – εκροών για τον έλεγχο των διυλιστηρίων και των μεταφορικών μέσων και άρα τις διακίνησης των καυσίμων.

ΕΛΣΤΑΤ: Εκτοξεύτηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο

Την ίδια ώρα, οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων δεν δείχνουν να επηρεάζουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον φετινό Φλεβάρη σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 17,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 στις πωλήσεις οχημάτων (καινούργιων ή μεταχειρισμένων του εξωτερικού), γεγονός που σύμφωνα με τον κ.Τζαμπαζλή οφείλεται στο γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει τον παλαιότερο και πιο γηρασμένο στόλο σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Όπως εξήγησε ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ αυτοκινήτων είναι 16 χρόνια και των  επαγγελματικών ξεπερνά τα 20, δεδομένο χαρακτηριστικό τόσο του πολυδάπανου και ρυπογόνου «χαρακτήρα» τους. Ο ίδιος τόνισε πως το ενδιαφέρον που παρατηρείται είναι έντονο, γεγονός που οφείλεται και στις μεγάλες εκπτώσεις που κάνουν το σύνολο των εταιρειών του κλάδου, προκειμένου να μπουν στην αγορά νέα οχήματα.

Ωφέλιμη για τον οικογενειακό προϋπολογισμό η αγορά νέου αυτοκινήτου

Σε αυτό βοηθούν και οι δυνατότητες δανειοδότησης από τις τράπεζες, που εν αντιθέσει με άλλες περιπτώσεις διευκολύνουν την αγορά νέου οχήματος, με επιτόκια πιο λογικά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν που φτάνουν στο 7%. Ο κ.Τζαμπαζλής γνωστοποίησε επίσης πως μελετάται από την κυβέρνηση η πιθανότητα ενεργοποίησης του μέτρου της απόσυρσης των παλαιών οχημάτων, γεγονός πολλαπλώς ωφέλιμο αλλά και αναγκαίο ώστε οι Έλληνες οδηγοί να μπορέσουν να αγοράσουν νέα αυτοκίνητο, με μικρότερο κόστος συντήρησης αλλά και καταναλώσεις.

Και αν για την ευρεία κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων, η χώρα μας δεν είναι ακόμα έτοιμη, όπως τόνισε ο ίδιος κλείνοντας «αν και εφόσον γυρίσουμε σε υβριδικά ή καινούργια μη ρυπογόνα οχήματα, πέραν των ωφελειών για το περιβάλλον, θα είναι τέτοια η διαφορά στην κατανάλωση που θα δούμε μεγάλη διαφορά στον ήδη μικρό οικογενειακό προϋπολογισμό του ελληνικού νοικοκυριού».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.