Σκρεκας: Τεσσερα νεα μετρα για την αντιμετωπιση της ακριβειας

Δείτε τα αναλυτικά

Τέσσερα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας ανακοίνωσε σε σχετική συνέντευξη τύπου, σήμερα Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου ο υπουργός Ανάπτυξης κ.Κώστας Σκρέκας.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, καταγράφονται ακριβές τιμές στα σούπερ μάρκετ, καθώς δεν έχουν εξαλειφθεί οι παράγοντες αύξησης. «Εν μέρει δικαιολογούνται» είπε, ωστόσο «βλέπουμε ότι οι παράγοντες κόστους αποκλιμακώνονται (κόστος ενέργειας, μεταφορικά κλπ) οπότε τώρα δημιουργούνται οι συνθήκες κάποιος να εκμεταλλευτεί τις καταστάσεις και να οδηγηθούμε σε πληθωρισμό απληστίας όποτε με τα τέσσερα μέτρα που προωθούμε δεν επιτρέπουμε αυτές τις ενέργειες».

Σε συνέχεια των ήδη εφαρμοσμένων παρεμβάσεων ο κ.Σκρέκας ανακοίνωσε 4 επιπλέον βήματα για την προστασία του καταναλωτή.

Τα μέτρα έχουν ως εξής:

  • Μέτρο 1ο

Εξασφαλίζουμε μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση

Με ειδική πινακίδα αναδεικνύουμε στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία οι προμηθευτές θα προχωρούν σε μείωση κατά τουλάχιστον 5% στην τιμή, για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών.

Η μείωση τιμής θα είναι πάνω και πέρα των όποιων ειδικών προωθητικών προσφορών κάνουν ήδη.

Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού πριν της 20/9/23 όπου ανακοινώνονται τα μέτρα.

Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση, θα επιβάλλεται πρόστιμο τουλάχιστον 20.000 ευρώ/κωδικό προϊόντος.

Στόχος είναι σε βασικά προϊόντα για τη διαβίωση του νοικοκυριού η μόνιμη και ορατή μείωση τιμής στο ράφι και η τόνωση του ανταγωνισμού.

  • Μέτρο  2ο

Αυστηρός έλεγχος στους προμηθευτές, όπως και σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.

Από την ψήφιση της αντίστοιχης διάταξης τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ  υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.

  • Μέτρο 3ο

Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά

Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000  υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικότερα φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στον ιστότοπο e–katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις επικρατούσες τιμές στα οπωροκηπευτικά.

Στόχος της κυβέρνησης όπως ανέφερε είναι η τόνωση του ανταγωνισμού και η ενίσχυση της διαφάνειας στις τιμές των οπωροκηπευτικών

  • Μέτρο 4ο

Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών – ο καταναλωτής σύμμαχος στη μάχη κατά της ακρίβειας

Αναβάθμιση του συστήματος υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών όσον αφορά τόσο την τηλεφωνική γραμμή 1520 όσο και τον ειδικό ιστότοπο για τις καταγγελίες.

«Σχεδιάζουμε και ενεργοποιούμε ειδική εφαρμογή (app) για την υποβολή καταγγελιών και μέσω κινητού τηλεφώνου» ανέφερε ξεκαθαρίζοντας πως «βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη  είναι η στήριξη της Ελληνικής οικογένειας απέναντι στην παγκόσμια πληθωριστική κρίση αλλά και η αποτροπή φαινομένων αισχροκέρδειας από αυτούς που αδιαφορούν για το νόμο και δεν σέβονται την Ελληνική κοινωνία. Όσοι παρανομήσουν θα το πληρώσουν ακριβά».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.