Ρωτηστε για αποδοχες καθηκοντα και προοπτικες

Ερωτήσεις, κατά τη διάρκεια της επαφής με τις εταιρείες, δεν κάνουν μόνον οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων που έχουν αναλάβει την επιλογή νέων στελεχών, αλλά και οι υποψήφιοι που διεκδικούν τις προσφερόμενες θέσεις εργασίας. Οι ερωτήσεις που πρέπει να κάνει ο υποψήφιος έχουν στόχο να του δώσουν μια σαφή εικόνα για το τι ακριβώς ζητεί, αλλά και τι προσφέρει η εταιρεία, ώστε να μπορεί να αποφασίσει σωστά αν θα αποδεχθεί τη δουλειά.

Αυτό επισημαίνουν σύμβουλοι επιχειρήσεων οι οποίοι αναλαμβάνουν να μεσολαβήσουν μεταξύ των υποψηφίων και των εταιρειών που αναζητούν στελέχη με στόχο την πρόσληψη νέων εργαζομένων. Οι ειδικοί στην αγορά εργασίας εκτιμούν ότι οι υποψήφιοι πρέπει να μαθαίνουν από την πρώτη κιόλας επίσημη επαφή με την επιχείρηση, που συνήθως έχει τη μορφή συνέντευξης, τις λεπτομέρειες αυτές. Τι πρέπει να ρωτούν οι υποψήφιοι, ώστε να μπορούν να κρίνουν σωστά αν θα πρέπει να εργαστούν στη συγκεκριμένη εταιρεία; Σύμφωνα με τους συμβούλους επιχειρήσεων, τα υποψήφια στελέχη – και ιδιαίτερα όσα έχουν μικρότερη συγκριτικά εμπειρία στην αγορά εργασίας – πρέπει να ζητούν τις ακόλουθες διευκρινίσεις;

1.Ποιες είναι ακριβώς οι αποδοχές που προσφέρει η επιχείρηση. Αυτό αφορά όχι μόνο τον μισθό αλλά και τις πρόσθετες αποδοχές που μπορεί να υπάρχουν, όπως είναι τα πριμ. Πολλοί θεωρούν το ύψος των αποδοχών ως το πιο σημαντικό κριτήριο, ιδιαίτερα όταν υπάρχει επιλογή μεταξύ δύο ή περισσοτέρων εταιρειών. Ο υποψήφιος πρέπει να ξέρει από την πρώτη στιγμή τι προσφέρει η εταιρεία, καθώς και τις μελλοντικές προοπτικές για αύξηση του μισθού του. Οι αποδοχές διαμορφώνονται ανάλογα με τη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά για στελέχη με συγκεκριμένες γνώσεις. Για παράδειγμα, όσοι έχουν γνώσεις στην πληροφορική, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να πετύχουν υψηλότερο μισθό, ακόμη και στην περίπτωση που έχουν μικρή προϋπηρεσία. Και αυτό γιατί η ζήτηση για ανάλογα στελέχη υπερκαλύπτει την προσφορά.

2.Ποια είναι ακριβώς τα καθήκοντα που θα αναλάβει και το ωράριο που θα απασχολείται. Οι υποψήφιοι συνιστάται να ξεκαθαρίζουν από την πρώτη στιγμή τι ακριβώς ζητά από αυτούς η εταιρεία να κάνουν, καθώς και πόσες και ποιες ακριβώς ώρες θα απασχολούνται. Η ιεραρχία και οι αρμοδιότητες «διαβάζονται» στο οργανόγραμμα της εταιρείας. Εκεί, επίσης φαίνονται οι υφιστάμενοι και οι προϊστάμενοι. Συνιστάται ακόμη, οι υποψήφιοι να ρωτούν για τα κριτήρια με τα οποία δίνονται οι προαγωγές. Για παράδειγμα, αν προωθούνται σε υψηλότερες θέσεις ήδη υπάρχοντες υπάλληλοι ή αν, αντίθετα, όταν παρουσιάζεται τέτοια ανάγκη, η εταιρεία προτιμά να προσλαμβάνει νέα στελέχη.

3.Ποιες είναι οι προοπτικές εξέλιξης στο κοντινό αλλά και το πιο μακρινό μέλλον. Δεν είναι λίγοι όσοι επιλέγουν μια εταιρεία και για τις προοπτικές που αυτή προσφέρει για ταχύτερη άνοδο στα σκαλιά της ιεραρχίας, ακόμη και όταν προσφέρεται χαμηλότερος μισθός σε σύγκριση με κάποια άλλη επιχείρηση. Πολλές μικρότερες και με μικρότερο μερίδιο στην αγορά εταιρείες ζητούν νέους εργαζόμενους, με φιλοδοξίες να ανέλθουν σύντομα επαγγελματικά. Οι εταιρείες αυτές ζητούν, κατά κανόνα, στελέχη που δεν φοβούνται να ρισκάρουν προκειμένου να πετύχουν επαγγελματικά σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Από την άλλη πλευρά, μπορεί αρκετοί να προτιμήσουν εταιρείες που προσφέρουν την ασφάλεια της καθιερωμένης στην αγορά επιχείρησης και έναν σίγουρο μισθό.

4.Ποιες είναι οι ακριβείς δραστηριότητες και το μερίδιο της εταιρείας στην αγορά. Κάποιοι προτιμούν να εργάζονται δίπλα σε γνωστά και επιτυχημένα στελέχη, ώστε να αποκτήσουν την απαραίτητη εμπειρία και τις γνώσεις να στηριχθούν αργότερα στις δικές τους δυνάμεις. Εκτός από τη σημαντική εμπειρία που αποκτούν με τον τρόπο αυτό, εμπλουτίζουν παράλληλα το βιογραφικό τους με ένα πρόσθετο προσόν που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αργότερα για μια ακόμη πιο καλή θέση.

5.Αν προσφέρονται πρόσθετες παροχές. Αρκετές επιχειρήσεις προσφέρουν πρόσθετες αποδοχές με τη μορφή ασφαλιστικών προγραμμάτων, μεταφορικού μέσου, και άλλες, που μπορεί να αποβούν καθοριστικοί παράγοντες στη διαδικασία επιλογής μιας εταιρείας. Αυτό αφορά ιδιαίτερα εργασίες που υποχρεώνουν τον υποψήφιο να κυκλοφορεί εκτός εταιρείας συχνά και για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.