Πρωτα αλλαγη του Ν.2643 και μετα νεα προκηρυξη

Θα αλλάξει σύντομα ο Ν. 2643 για την πρόληψη ατόμων ειδικών κατηγοριών και στη συνέχεια θα γίνει η προκήρυξη των θέσεων του 2001, που έπρεπε να έχουν προκηρυχθεί από το Μάρτιο.

Η είδηση βγαίνει από επιστολή – απάντηση που έστειλε την περασμένη Παρασκευή (13.7.2001) η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κυρία Ιωάννα Πανοπούλου.

Δημοσιεύουμε ολόκληρη τη μακροσκελή επιστολή, με την οποία γίνεται προσπάθεια δικαιολόγησης των καθυστερήσεων, που παρατηρούνται στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού του 2000 και την προκήρυξη του νέου (Ο σχολιασμός της δίπλα).

Η επιστολή έχει ως εξής:

«Δημοσιεύθηκε πρόσφατα σχόλιο με τίτλο «Υπουργεία δύο ταχυτήτων» σε σχέση με τη διαδικασία τοποθέτησης σε θέσεις εργασίας ατόμων ειδικών κατηγοριών «προστασίας» (πολύτεκνοι, άτομα με ειδικές ανάγκες, τέκνα αναπήρων πολέμου και αγωνιστές Εθνικής Αντίστασης κ.ά.).

Με το σχόλιο αυτό γίνεται σύγκριση ανόμοιων καταστάσεων και ως εκ τούτου καταλήγει σε άδικες κρίσεις. Τόσο για το συντάκτη του σχολίου, όσο και για το αναγνωστικό κοινό, θα θέλαμε να διευκρινιστούν τα εξής:

Ο νόμος 2643/98 καθιέρωσε για πρώτη φορά αντικειμενικό σύστημα μοριοδότησης για διορισμό, τοποθέτηση ή πρόσληψη δικαιούχων σε θέση του δημοσίου ή ευρύτερο δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, διατηρώντας από τον προηγούμενο νόμο προστασίας το σύστημα των Πρωτοβάθμιων Τοπικών Επιτροπών του ΟΑΕΔ ως Επιτροπών κρίσης, επιλογής και τοποθέτησης. Στις Επιτροπές αυτές μετέχουν υπάλληλοι του ΟΑΕΔ και Εκπρόσωποι των Κοινωνικών Φορέων (εκπρόσωπος του ΣΕΒ, καθώς και των Τριτοβάθμιων Ομοσπονδιών Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, Αντιστασιακών, Πολυτέκνων, Αναπήρων Πολέμου). Η κρίση, η επιλογή και η τοποθέτηση έπρεπε να γίνει από αυτές με απόλυτα αντικειμενικό σύστημα χωρίς να έχει προβλεφθεί η αντίστοιχη οργανωτική υποδομή, για μια διαδικασία δυσχερέστερη ίσως και από αυτή του Ν. 2190/94.

Κατά την πρώτη προκήρυξη έτους 2000 κατατέθηκαν συνολικά σε όλη τη χώρα 22.017 για 1.672 θέσεις. Πολιτική απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου από την πρώτη στιγμή κατά την οποία ανέλαβε την ευθύνη υλοποίησης της πρώτης εφαρμογής, μετά την προκήρυξη που είχε γίνει για το έτος 2000, ήταν οι διαδικασίες μοριοδότησης και επιλογής να προχωρήσουν με τρόπο αδιάβλητο, αντικειμενικό και διαφανή.

Για το σκοπό αυτό προωθήσαμε ειδικό μηχανογραφικό πρόγραμμα για την ηλεκτρονική επεξεργασία και διασταύρωση των στοιχείων. Η ανάρτηση των πινάκων κατάταξης με βάση τα μόρια, όπως είχαν μοριοδοτηθεί από τις Επιτροπές, έγινε τον Ιανουάριο του 2001. Δόθηκε στους ενδιαφερόμενους πολίτες η δυνατότητα υποβολής αίτησης θεραπείας για επανεξέταση των φακέλων τους και διόρθωση τυχόν σφαλμάτων ή παραλείψεων, ή και κακής ερμηνείας του νόμου. Ήδη οι Επιτροπές, μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων και την εξέταση των αιτήσεων θεραπείας, έχουν αρχίσει την ανακοίνωση των τοποθετήσεων με βάση τους τελικούς πίνακες μοριοδότησης, όπως είχαμε δεσμευθεί.

Σχετικά πάντως με τη συγκριτική αναφορά του συντάκτη στις προσλήψεις, οι οποίες διενεργούνται μέσω ΑΣΕΠ, επισημαίνουμε ότι συγκρίνονται ανόμοιες περιπτώσεις. Αφενός διότι το ΑΣΕΠ διαθέτει συσσωρευμένη εμπειρία πολλών ετών κατά τη διάρκεια των οποίων έχουν επιλυθεί πολλά προβλήματα δυσλειτουργίας της πρώτης περιόδου λειτουργίας του, διαθέτει δε κεντρικό συμβούλιο επιλογής πλαισιωμένο από ειδικό γραμματειακό και υποστηρικτικό μηχανισμό με αποκλειστικό έργο τις προσλήψεις. Είναι προφανές ότι μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών της πρώτης προκήρυξης, το υπουργείο ήταν υποχρεωμένο να λειτουργήσει με βάση τα προβλεπόμενα κατά την προκήρυξη Όργανα και διαδικασίες και δεν μπορούσε να επιφέρει τις όποιες αλλαγές για την προκήρυξη που εκκρεμούν.

Έτσι, στην περίπτωσή μας, κατά την πρώτη εφαρμογή έπρεπε να επιλυθούν μία σειρά από δυσκολίες και να προχωρήσουν οι διαδικασίες από υπαλλήλους επιφορτισμένους και με άλλα παράλληλα καθήκοντα, και με τη σύμπραξη των κοινωνικών φορέων, που διασφαλίζει μεν τη διαφάνεια, οπωσδήποτε όμως απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο για τη λήψη αποφάσεων.

Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων έχει τη βούληση να βελτιώσει και να συμπληρώσει, όπου κρίνεται αναγκαίο, το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. Για το σκοπό αυτό είναι σε συνεργασία με τους εκπροσώπους των προστατευόμενων κατηγοριών για την ανάληψη άμεσης νομοθετικής πρωτοβουλίας με βάση την οποία θα ακολουθήσει και η νέα προκήρυξη έτους 2001.

Ευχαριστώντας για τη δημοσιοποίηση των θέσεών μας.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ,

Ι. ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ»

Πού βρίσκεται το άδικο…

Επιτέλους απάντηση. Κάλλιο αργά. Έστω και μισή. Αρκεί που βγήκε η είδηση. Να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι. Δύο πράγματα ζητούσαν. Γιατί η καθυστέρηση; Πότε η προκήρυξη;

Έχουν – όλοι έχουμε – δικαίωμα στην πληροφόρηση. Δεχόμαστε την απάντηση ως θετική ενέργεια. Το μόνο που δε δεχόμαστε είναι πως οδηγηθήκαμε σε άδικες κρίσεις.

Επιμένουμε πως είναι κρίμα και άδικο να υπάρχουν κενές θέσεις στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα και να καθυστερούν κατά παράβαση όλων των προθεσμιών του ισχύοντος νόμου να καλυφθούν.

Τις δυσκολίες στην εφαρμογή του νόμου τις αντιλαμβανόμαστε.

Δε θα μπορούσε να υπάρξει έγκαιρα ενημέρωση των ενδιαφερομένων, αν δε μπορούσαν να ληφθούν άλλα μέτρα, για να είναι εντάξει το υπουργείο στις προθεσμίες; Κι’ επιπλέον: Γιατί ο νόμος δε μπορούσε να τροποποιηθεί νωρίτερα για να μην υπάρχουν για δεύτερη φορά καθυστερήσεις και να ξέρουν, επιτέλους, οι ενδιαφερόμενοι τι μέλλει γενέσθαι;

Άλλα σχόλια για την αδικία που υφίστανται αυτοί οι άνθρωποι δε κάνουμε…

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.