Ουρες στα συνεργεια φερνει η νοθεια στα καυσιμα

«Καμπανάκι» για τους καταναλωτές η μεγάλη διαφορά από την μέση ημερήσια τιμή που δημοσιεύεται τονίζει ο πρατηριούχος και μέλος της ΠΟΠΕΚ Γιώργος Τζαμπαζλής

Μεγάλο το πρόβλημα και στα πρατήρια της Βουλγαρίας

Για «επιδημία» βλαβών κάνουν λόγο οδηγοί και συνεργεία αυτοκινήτων ως αποτέλεσμα των νοθευμένων καυσίμων.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα σχεδόν από όλη την Ελλάδα τα οχήματα που παρουσιάζουν προβλήματα καταφθάνουν σωρηδόν στα συνεργεία αυτοκινήτων, λόγω ακατάλληλης βενζίνης, ως αποτέλεσμα της αναζήτησης από πλευράς των καταναλωτών της φθηνότερης λύσης στα καύσιμα, δεδομένης και της ακρίβειας.

Και ενώ οι τιμές των καυσίμων έπεσαν, αλλά παραμένουν αυξημένες σε σχέση με το προ κρίσης διάστημα, το δέλεαρ της φθηνής τιμής καταλήγει να στοιχίζει πανάκριβα στους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

Μιλώντας για το ζήτημα της νοθείας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» το πρωί της Τετάρτης, 31 Αυγούστου ο πρατηριούχος και μέλος της ΠΟΠΕΚ κ.Γιώργος Τζαμπαζλής επιβεβαίωσε το πρόβλημα των «χαλασμένων» οχημάτων κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, και αυτό λόγω και των πολλών περιπτώσεων νοθευμένων καυσίμων.

Η νοθεία σύμφωνα με τον ίδιο γίνεται από κάποια πρατήρια στα οποία οι διαφορές των τιμών είναι αρκετά μεγάλες από την μέση ημερήσια τιμή, που μπορεί ο κάθε καταναλωτής να δει τόσο στην ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας όσο και στο παρατηρητήριο των τιμών. «Οι τιμές δεν είναι σταθερές ανεβοκατεβαίνουν κάθε μέρα» εξήγησε ο ίδιος τονίζοντας πως η μεγάλη διαφοροποίηση σε σχέση με την μέση ημερήσια τιμή θα πρέπει να σημαίνει στους καταναλωτές «καμπανάκι».

«Η τιμή είναι κράχτης όχι μόνο στα καύσιμα αλλά σε όλες τις δουλειές» επεσήμανε ο ίδιος για να τονίσει πως «η παραβατικότητα και οι κερδοφορίες είναι τεράστιες». «Αν διαβάσει κανείς την κερδοφορία των ΕΛΠΕ και της Motor oil το πρώτο εξάμηνο του 2022, θα εκπλαγείτε, καθώς μόνο τα ΕΛΠΕ δηλώσανε γύρω στα 790 εκατομμύρια κέρδη το πρώτο εξάμηνο» σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Με τις τεράστιες αυτές αυξήσεις και το κράτος βγάζει περισσότερα με το φόρο που παίρνει. Φανταστείτε τι βγάζει το κράτος και τι βγάζουν αυτοί που τα συμβόλαια αγορών των πετρελαίων υπογράφηκαν 7 και 8 μήνες πιο μπροστά από τη μέρα που πουλιούνται τα καύσιμα» ανέφερε εξηγώντας πως «ένα πρατήριο στην Αλόννησο που αντί να πουλάει 2,15 ή 2,20 το πουλούσε 2,30, είναι μια σταγόνα στον ωκεανό» αναφερόμενος στην πρόσφατη περίπτωση επιβολής προστίμων.

Μεγάλο πρόβλημα νοθείας και στην Βουλγαρία

Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του Υπουργού Ανάπτυξης κ.Άδωνι Γεωργιάδη ο οποίο υποστήριξε πως η νοθεία στα καύσιμα εντοπίζεται εφόσον αυτά νοθεύονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40%, ο κ.Τζαμπαζλής εξήγησε πως «το Χημείο του Κράτους και τα σχετικά πανεπιστημιακά κέντρα μπορούν να ελέγχουν τα πάντα, είτε τα νοθευμένα, είτε τα διογκωμένα καύσιμα».

«Όταν λέμε νοθεία στα καύσιμα δεν εννοούμε να βάλουμε νερό μέσα. Βάζεις 100 λίτρα και βάζεις τα διογκωτικά καυσίμου και το κάνεις 120 λίτρα. Και όταν ο πελάτης φουλάρει στο αυτοκίνητό του στο πρατήριο το συγκεκριμένο και βάλει στη δεξαμενή του 30 λίτρα, η πραγματικότητα είναι ότι έβαλε 25 λίτρα. Τα πέντε λίτρα διαφορά είναι σήμερα δέκα ευρώ» συμπλήρωσε τονίζοντας πως μεγάλο πρόβλημα από νοθευμένα καύσιμα εντοπίζονται και στην γειτονική Βουλγαρία.

Μάλιστα ο ίδιος υπενθύμισε την πρόταση που κατέθεσε η Ομοσπονδία για την λειτουργία κάρτας πολίτη στον κ.Γεωργιάδη αλλά και τον κ.Σταϊκούρα, για τις περιοχές που γειτνιάζουν με χώρες με διαφορετικό φορολογικό καθεστώς, στα «βήματα» της Τεργέστης, της Λειψίας κ.ο.κ.

Μεγάλη η μείωση των ποσοτήτων παρά το ρεκόρ στον ελληνικό τουρισμό

«Το καταθέσαμε εμπεριστατωμένα στον κ. Σταϊκούρα, το δώσαμε στην Κομοτηνή όταν ήρθε και μας είπε ότι θα το δει, αλλά και σε τηλεδιάσκεψη που είχαμε με τον κ. Γεωργιάδη του το αναφέραμε, λάβαμε την δέσμευση ότι εντός του Αυγούστου θα το εξέταζε» ανέφερε εξηγώντας πως δεν υπάρχει τίποτα νεότερο, την ώρα που είναι σαφές ότι το ίδιο το κράτος θα βγει κερδισμένο. Και αυτό γιατί σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τα πρατήρια της Ροδόπης,  οι ποσότητες βενζίνης που πωλούνται είναι μειωμένες κατά 700 χιλ. λίτρα που συνεπάγεται με έσοδα μεγαλύτερα του 1 εκατ. ευρώ για το κράτος.

Μάλιστα ο κ.Τζαμπαζλής αναφέρθηκε και στην μεγάλη μείωση των ποσοτήτων που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο, σε ποσοστά που προσέγγισαν το 20%, την ώρα που ο τουρισμός ανθεί στην χώρα μας, για να τονίσει πως «δεν συμβαδίζει να έχουμε αυτό τον τουρισμό που έχουμε και να υπάρχει μείωση στα καύσιμα. Σημαίνει ότι το 19-20% έφυγε σε όμορες χώρες».

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στα προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζει ο κλάδος και κυρίως τα οικογενειακά πρατήρια, που αποτελούν και την πλειοψηφία στην ελληνική περιφέρεια. «Αυτά τα πρατήρια, τα δικά μας πρατήρια έχουν φτάσει να δουλεύουν με 6 ή 7 ευρώ το λίτρο, την ώρα που το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων εφόσον θες να είσαι νόμιμος – γιατί τα πρόστιμα είναι πάρα πολύ υψηλά από το ελληνικό κράτος – δεν επιβιώνεις εύκολα» ανέφερε γνωστοποιώντας πως στον νομό Ροδόπης από την έναρξη της κρίσης το 2010-2011 από τα 115 πρατήρια σήμερα αριθμούν μόνο 55-58, εκ των οποίων κάποια υπολειτουργούν. «Από αυτά δε ενώ δεν βγάζουν κέρδος κάποιοι συνεχίζουν να τα λειτουργούν, κυρίως σε οικισμούς, για να εξυπηρετούν τους κατοίκους και αυτό διότι καλύπτουν τις ανάγκες βιωσιμότητάς τους από άλλες δουλειές» συμπλήρωσε τονίζοντας παράλληλα πως δεν φταίνε οι πολίτες που αναζητούν φθηνές λύσεις σε γειτονικές χώρες, αλλά το κράτος. «Η διαφορά είναι τόσο μεγάλη που δεν μπορεί ο άλλος οικονομικά να βγάλει τον μήνα, με το καύσιμο, όταν εδώ έχει 2,10 και στη γείτονα χώρα έχει 1,65, 1,70» συμπλήρωσε.

Ημίμετρα οι επιδοτήσεις την κυβέρνησης

Ερωτηθείς σε σχέση με την επιδότηση καυσίμων που έχει δώσει μέχρι στιγμής η κυβέρνηση ο κ.Τζαμπαζλής έκανε λόγο για «ημίμετρα». «Ας κατεβάσουν την τιμή και να μην δίνουν αυτά τα ημίμετρα. Το Χειμώνα με το πετρέλαιο θέρμανσης τι θα γίνει; Δεν ξέρω ποια θα είναι η τιμή, αλλά τι θα κάνουν; Θα το πάνε 1,30-1,40 ευρώ και θα δώσουν 0,20 ευρώ επιδότηση; Γιατί δεν το κάνουν από την αρχή 0,90 για να μπορεί να πάρει όλος ο κόσμος να ζεσταθεί;» διερωτήθηκε υπογραμμίζοντας πως οι τιμές και στα καυσόξυλα και στα πέλετ είναι τεράστιες.  

Ως προς το τι πρέπει να γίνει ο ίδιος εξήγησε πως δυστυχώς δεν υπάρχουν βλέψεις από την κυβέρνηση για την μείωση του ΕΦΚ και αυτό καθώς η ποσότητα των χρημάτων που το κράτος εισπράττει από αυτόν «το συντηρεί».

Ως προς την αντιμετώπιση της παραβατικότητας επεσήμανε πως η Ομοσπονδία έχει καταθέσει πολλάκις σειρά προτάσεων και για το αδιάβλητο της διαδικασίας στο σύστημα εισροών-εκροών που ελέγχουν τα πρατήρια, εκφράζοντας την άποψη πως τα λαθραία καύσιμα δεν έρχονται από άλλες χώρες αλλά κυκλοφορούν από τα ελληνικά διυλιστήρια. Υπενθύμισε μάλιστα την πρόσφατη επιτυχία της Ασφάλειας Κομοτηνής με τον εντοπισμό 30 τόνων λαθραίων καυσίμων, εκφράζοντας την άποψη πως τα ονόματα των παραβατών θα πρέπει να δημοσιοποιούνται ώστε να ενημερώνονται οι καταναλωτές.

Σε μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα οχήματα στρέφονται οι καταναλωτές

Οι αυξήσεις των καυσίμων είχαν ως αποτέλεσμα την «στροφή» των καταναλωτών και σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης ή και στην αναζήτηση φθηνότερων μεταφορικών μέσων, ενώ, δεδομένης και της επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, δεν είναι λίγοι όσοι σκέφτονται να στραφούν σε αυτά.

Στην περιοχή μας η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος δεν αποτελεί ακόμα δημοφιλή επιλογή, καθώς όπως εξήγησε ο κ. Τζαμπαζλής υπολειπόμαστε σε υποδομές. Κάποια πρατήρια τοποθέτησαν μεν κάποιους μικρούς σταθμούς φόρτισης, που ωστόσο απαιτούν αρκετές ώρες ώστε να φτάσει η μπαταρία σε ποσοστό 80%, τονίζοντας επίσης πως υπάρχει και ο φόβος της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος που συνεχίζει να αυξάνεται.

Αυτό το οποίο παρατηρείται σύμφωνα με τον ίδιο είναι η «στροφή» σε μεταχειρισμένα οχήματα, που εισάγονται από άλλες χώρες, κυρίως Βαλκανικές και λιγότερο ευρωπαϊκές, λόγω της γραφειοκρατίας. Μάλιστα όπως γνωστοποίησε υπό τον φόβο μεγαλύτερων αυξήσεων στο πετρέλαιο, η «στροφή» αυτή αφορά σε βενζινοκίνητα οχήματα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.