«Μαυρες εκπτωσεις» για την αγορα της Κομοτηνης

Πτώση που αγγίζει το 25% κατέγραψε η αγορά της Κομοτηνής κατά τις φετινές εκπτώσεις, παρά το πλήθος προσφορών

Η μείωση της καταναλωτικής δύναμης των πολιτών φάνηκε για ακόμη μια φορά στις χειμερινές εκπτώσεις στην Κομοτηνή, κατά τις οποίες, σύμφωνα με την Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής η αγορά δεν δούλεψε όπως θα έπρεπε να δουλέψει καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 25%.
 
Το 2016, σημείωσε, ήταν μια χρονιά σταθεροποίησης όσο αφορά την κοινωνία, καθώς όλοι γνώριζαν που βρίσκονται από άποψη φόρων και εισφορών, σε αντίθεση με το 2015 που υπήρχε αβεβαιότητα. Παρόλα αυτά η αγορά δεν κινήθηκε κατά την περίοδο των εκπτώσεων, όπως θα έπρεπε, παρόλο που στα καταστήματα της πόλης είχαμε γενναίες εκπτώσεις που έφταναν το 70%, όμως με την πτώση στις πωλήσεις φάνηκε ολοκάθαρα η δυστοκία του κόσμου.
 
Η επόμενη περίοδος στην οποία η αγορά της Κομοτηνής περιμένει να κινηθεί τώρα είναι αυτή του Πάσχα, αν και η περίοδος ευνοεί κυρίως τα τρόφιμα και τα δώρα για τα παιδιά. Πάλι όμως αυτό είναι ένα τμήμα της αγοράς που κινείται, ρευστοποιεί το εμπόρευμά του, και όλο αυτό επανέρχεται στην τοπική κοινωνία. Για αυτό και η κ. Κωνσταντινίδου ζήτησε για ακόμη μια φορά από τους καταναλωτές να στηρίξουν την τοπική αγορά και την τοπική κοινωνία, τα τοπικά καταστήματα και «πάντα να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους ότι όταν καταναλώνουμε την πόλη μας και στηρίζουμε την πόλη μας, είναι ένα εισόδημα που επιστρέφει πάλι σε εμάς». 

20% η μείωση πανελλαδικά 

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΓΣΕΕ, για ακόμα μια χρονιά, η εμπορική κίνηση της αγοράς περιόδου εκπτώσεων βαίνει μειούμενη πανελλαδικά, με βάση και τις εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων, με μέσο όρο πτώσης 20,2%.
 
Αυτό προέκυψε από την περιοδική έρευνα  για την κίνηση της αγοράς κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2017 του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ σε τυχαίο δείγμα 300 επιχειρήσεων σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας, ενώ καταγράφηκαν οι εκτιμήσεις αρκετών Εμπορικών Συλλόγων-Μελών της ΕΣΕΕ σε όλη τη χώρα.
 
Μία στις δύο επιχειρήσεις, στο σύνολο του δείγματος, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μία στις τέσσερις μεταξύ 41% και 50%, δύο στις δέκα μικρότερη του 20% και μία στις δέκα πραγματοποίησε εκπτώσεις μεγαλύτερες από 50%. Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης παρατηρείται διαφοροποίηση στο ύψος των εκπτώσεων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 41% και 50% είναι μεγαλύτερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες. 
 
Όσον αφορά τις πωλήσεις κατά την φετινή περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το 83% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το 13% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και 4% σε καλύτερα. Οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 30.000 ευρώ, για το 2016, πραγματοποίησαν λιγότερες πωλήσεις το 2017 σε σύγκριση με το 2016, σε μεγαλύτερο βαθμό από τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών άνω των 30.000 ευρώ.
 
Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017 σε σύγκριση με πέρσι, άνω του 40%. Περίπου μία στις πέντε είχαν μείωση στις πωλήσεις είτε μεταξύ 31% και 40%, είτε μεταξύ 21% και 30%. Τέλος μία στις τέσσερις επιχειρήσεις είχαν πτώση στις πωλήσεις της τάξης του 11% έως 20% και περίπου μία στις δέκα έως 10%. Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 30.000 ευρώ, αφού το 35% αυτών είχαν πτώση των πωλήσεων άνω του 40%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών το 2016 άνω των 30.000 ευρώ είναι 19%.
 
Η άποψη της πλειονότητας των επιχειρηματιών, για το ποια ήταν η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, ήταν η πρώτη περίοδος της εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από 9/1/2016 έως 31/1/2016. Επίσης ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δήλωσε ότι δεν υπήρχε διαφορά όσον αφορά την αγοραστική κίνηση μεταξύ των τριών δεκαπενθήμερων. 

Αμφίβολης, αν όχι αρνητικής, χρησιμότητας το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές 

Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 15 Ιανουαρίου το 48% των επιχειρηματιών  πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή επηρέασε αρνητικά τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι δεν τον επηρέασε και μόλις το 15% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά.
 
Μόλις το 2% των επιχειρήσεων έχει προβεί σε πρόσληψη υπαλλήλου για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού  για τη λειτουργία του καταστήματος τις Κυριακές. Στο 31% έχει επεκταθεί το ωράριο εργασίας των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 67% ο ιδιοκτήτης έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη αυτής της ανάγκης.
 
Το 83% των επιχειρηματιών που άνοιξαν το κατάστημά τους την Κυριακή δηλώνει ότι η κίνηση αυτή επιβαρύνει σε κάποιο βαθμό το λειτουργικό κόστος. Συγκεκριμένα το 13% απάντησε πάρα πολύ, το 28% πολύ και το 43% λίγο.
 
Περίπου δύο στους τρεις επιχειρηματίες δήλωσε ότι το γεγονός ότι ανοίγουν τις Κυριακές δεν έχει κανένα θετικό αντίκτυπο στην επισκεψιμότητα του καταστήματός τους. Ένας στους πέντε απάντησε ότι η επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί κατά λίγο και το υπόλοιπο 8% είτε κατά πολύ, είτε κατά πάρα πολύ.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.