Κινητοποιηση στην Κομοτηνη απο εκπροσωπους τουριστικων γραφειων και λεωφορειων της ΑΜΘ

Ζητούν άμεσα μέτρα στήριξης, αλλά και να ενταχθούν οι επιχειρήσεις τους στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο

Η συμπερίληψη των επιχειρήσεών τους στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο, αλλά και η άμεση στήριξη εξαιτίας των πληγμάτων που έχει δεχθεί ο κλάδος λόγω πανδημίας ήταν ανάμεσα στα αιτήματα των εκπροσώπων των τουριστικών γραφείων και λεωφορείων της ΑΜΘ, που τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου πραγματοποίησαν κινητοποίηση στην Κομοτηνή.

Αυτοκινητοπομπή αποτελούμενη από τα λεωφορεία τους γύρισε όλη την πόλη, ενώ στη συνέχεια οι εκπρόσωποί τους κατέθεσαν ψήφισμα στην Περιφέρεια, το Δήμο, τους βουλευτές Ροδόπης και τα Επιμελητήρια. Τα αιτήματα θα κατατεθούν και στις υπόλοιπες πόλεις της Περιφέρειας από κατά τόπους επαγγελματίες

Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος τους κ. Τάκης Δολιανίτης, έκαναν την ειρηνική τους διαμαρτυρία προσπαθώντας να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα στην πόλη που έχει τόσα προβλήματα κυκλοφοριακά. Η Περιφέρεια αριθμεί συνολικά 170 τουριστικά λεωφορεία, και έχει 58 τουριστικά γραφεία, τα οποία εξαιρούνται από τον Αναπτυξιακό Νόμο, στη διαβούλευση του οποίου μεν συμμετείχαν, αλλά τελικά δεν λήφθηκαν υπόψη οι προτάσεις τους, ενώ μόνος αρωγός τους σε αυτή τη διαδικασία ήταν το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης.

Πέρα αυτού όμως, έχουν να αντιμετωπίσουν τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας, που έπληξε βαριά τον κλάδο τους, αλλά και τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τις γύρω χώρες.

«Δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει η Πανδημία, είμαστε άνευ αντικειμένου, δεν έχουμε δουλειά, και ταυτόχρονα έχουμε να ανταγωνιστούμε και τους γείτονες, που λόγω ΕΕ πηγαινοέρχονται στη χώρα μας με χαμηλά καύσιμα και φορολογία» ανέφερε, την ώρα που το μεταφορικό τους έργο είναι κοινό, με Βουλγαρία και Τουρκία. «Πώς θα γίνουν ανταγωνιστικές οι επιχειρήσεις μας, αν δεν σκύψει η πολιτεία στα προβλήματά μας» τόνισε.

Άλυτα προβλήματα 23 μήνες μετά την έλευση του κορωνοϊού

Όπως τονίζουν και στο ψήφισμα που κατέθεσαν στους τοπικούς θεσμικούς, ήδη από τις 20 Φεβρουάριου 2020 τα προβλήματα από την εξάπλωση του κορωνοϊού άρχισαν να γίνονται εμφανή στις επιχειρήσεις του τουρισμού και δυστυχώς 23 μήνες μετά τα προβλήματα μεγαλώνουν και παραμένουν άλυτα.

Ουσιαστικά, αναφέρουν, οι επιχειρήσεις τους δεν λειτουργούν ή σε ορισμένες περιπτώσεις υπολειτουργούν και τα λεωφορεία ιδιοκτησίας των μελών της Ενώσεως είναι ακινητοποιημένα.

Μείζον θέμα παραμένει η ρευστότητα των επιχειρήσεων, με την αποζημίωση της μειωμένης πληρότητας 65% των τουριστικών λεωφορείων να αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό για τις επιχειρήσεις τους. Για αυτό και ζητούν στήριξη για τουλάχιστον άλλους τέσσερεις μήνες (Σεπτέμβριο έως Δεκέμβριο 2020), όπου η πληρότητα ήταν επίσης μειωμένη αλλά και για τους επόμενους μήνες έως σήμερα όπου συνεχίζεται το μέτρο (85%).

Ένα από τα πιο άμεσα προβλήματά τους -μιας και ο Αναπτυξιακός νόμος συζητείται αυτές τις ημέρες στην Βουλή- είναι ότι τα τουριστικά γραφεία και τα τουριστικά λεωφορεία δημοσίας χρήσης δεν περιλαμβάνονται σε αυτόν, παρά τις υποσχέσεις του Υπουργού και του Υφυπουργού Ανάπτυξης.

Για αυτό και το κύριο αίτημά τους είναι να υπάρχει στον αναπτυξιακό νόμο δυνατότητα για κατάθεση προτάσεων για επενδυτικά σχέδια που αφορούν ίδρυση, εκσυγχρονισμό ή επέκταση, για την απόκτηση εξοπλισμού & στόλου οχημάτων (λεωφορεία Δ.Χ. και άδειες Δ.Χ λεωφορείων), κτιριακών δαπανών αποκλειστικά για την στάθμευση του ιδιόκτητου στόλου της επιχείρησης, άυλων δαπανών κλπ.

Στα όρια της επιβίωσης οι τουριστικές επιχειρήσεις

Πέρα αυτών των αιτημάτων, υπάρχει και μια σειρά άλλων που αφορούν στην επιβίωση των Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων, που λόγω του λειτουργικού κόστους, βλέπουν να τίθεται θέμα επιβίωσης.

Για αυτό και ζητούν, μεταξύ άλλων, να εξεταστούν άμεσα οι ενστάσεις των τουριστικών επιχειρήσεων προς την Α.Α.Δ.Ε. που δεν έλαβαν τις επιστρεπτέες προκαταβολές, να υπάρξει ρύθμιση τελών κυκλοφορίας για τα λεωφορεία, καθώς και εξίσωση τους με τα υπεραστικά λεωφορεία, αλλά και η μόνιμη υπαγωγή των μεταφορών σε καθεστώς ΦΠΑ 13%, που είχε αλλάξει σε μια νύχτα το 2015.

Επίσης ζητούν τη συνέχιση των προγραμμάτων επιδότησης ενοικίου για τις επιχειρήσεις τους και αναστολής του προσωπικού, των αναστολών πληρωμής ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων τουλάχιστον ως το τέλος του 2022, της ισχύος των vouchers μέχρι το τέλος του 2022, αλλά και την παράταση του ορίου ηλικίας διαγραφής των τουριστικών λεωφορείων, μιας και βρισκόταν σε ακινησία τα τελευταία χρόνια.

Τέλος ζητούν να υπάρξει μέριμνα για το θέμα των σχολικών εκδρομών και μισθώσεων λεωφορείων, μιας και ενώ το έργο των υπεραστικών λεωφορείων είναι αποκλειστικά η δημόσια συγκοινωνία, πάντα υπάρχει από τον νομοθέτη ένα “παράθυρο” σε κάθε νόμο, που αφήνει αοριστία στην ερμηνεία του νόμου. Αποτέλεσμα είναι τα υπεραστικά λεωφορεία μονίμως να υποκλέπτουν έργο από τα τουριστικά, για αυτό και ζητούν αυτό να ξεκαθαριστεί.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.