Η κριση «βγαζει» τα ποιοτικα γυαλια ηλιου απο τους καταναλωτες

«Κάθε πέρυσι και καλύτερα» λένε οι επαγγελματίες του κλάδου Νικολέτα Ρούφου και Νίκος Κητζίδης, με το παρεμπόριο να κερδίζει έδαφος - Ποιότητα, design και οικονομία τα χαρακτηριστικά με τα οποία επιλέγουν οι καταναλωτές

Παραφράζοντας την γνωστή έκφρασή, η οικονομική κρίση φαίνεται πως «βγάζει τα γυαλιά» ηλίου στην πλειοψηφία των καταναλωτών,  καθώς σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου, η αγορά των οπτικών και φέτος παρουσίασε σημαντικές απώλειες, της τάξεως άνω του 10% σε σχέση με την περσινή χρονιά.
 
Και ενώ τα γυαλιά ηλίου, είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα αξεσουάρ που θα ολοκληρώσει την εμφάνισή μας, ιδιαίτερα του καλοκαιρινούς μήνες, καθώς παίζουν σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια των ματιών μας, φαίνεται πως όλο και περισσότεροι καταναλωτές, απουσία γνώσης της σημασίας τους για την ασφάλεια των ματιών τους αλλά και απουσία χρημάτων, στρέφονται σε «εναλλακτικές» λύσεις, με το παρεμπόριο στον κλάδο των οπτικών να γνωρίζει ραγδαία άνθιση.
 
Ωστόσο φαίνεται πως και στον κλάδο των οπτικών υπάρχουν λύσεις για όλα τα πορτοφόλια, που εξαρτώνται από την ποιότητα του φακού, την κατασκευή του σκελετού και φυσικά την εταιρεία. 

Νικολέτα Ρούφου «Το ακριβό γυαλί έχει το δικό του κοινό» 

«Οι μεγάλες εταιρείες δεν έχουν προσαρμοστεί ιδιαίτερα στις ανάγκες της κρίσης» υπογράμμισε μιλώντας στον «ΠτΘ» η οπτικός κ. Νικολέτα Ρούφου υπογραμμίζοντας μάλιστα πως οι πολύ επώνυμες εταιρείες έχουν ανεβάσει τις τιμές τους. Βέβαια όπως εξήγησε η ίδια οι εταιρείες αυτές απευθύνονται σε ένα «δικό τους κοινό το οποίο θέλει και μπορεί να πληρώσει ένα ακριβό γυαλί», ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες σύμφωνα με την ίδια έχουν χαμηλώσει τις τιμές τους. 
 
Το προαναφερθέν κοινό που συνεχίζει να επιλέγει τα ακριβά μοντέλα, υφίσταται και στην Κομοτηνή σύμφωνα με την ίδια, την ίδια ώρα που δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι «παρασύρονται» και μπαίνουν στη διαδικασία να αγοράσουν γυαλιά εκτός των καταστημάτων οπτικών, μέσω διαδικτύου για παράδειγμα ή προϊόντα του παρεμπορίου, αγνοώντας τους μεγάλους κινδύνους που αυτά μπορεί να κρύβουν.  «Η ποιότητα είναι κάτι που έχει πολύ μεγάλη σημασία σε ό,τι αφορά τα γυαλιά ηλίου, όπως αντίστοιχα και στα γυαλιά οράσεως. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν μπει στη διαδικασία να αγοράσουν κάτι εκτός των καταστημάτων οπτικών, κακής ποιότητας, να εντοπίζουν τις διαφορές που υπάρχουν, όπως για παράδειγμα το πόσο κουράζονται τα μάτια, την μηδαμινή προστασία που του προσφέρουν ή ακόμα και πονοκεφάλους που μπορεί να προκαλούνται και να επιστρέφουν έπειτα στα ποιοτικά γυαλιά» δήλωσε η ίδια.
 
Ερωτηθείσα σχετικά με την κίνηση της αγοράς έως τώρα, η κ. Ρούφου την χαρακτήρισε ικανοποιητική, επισημαίνοντας ωστόσο πως δεν τίθεται ζήτημα σύγκρισης με αυτή των προηγούμενων χρόνων. «Ο κόσμος είναι σφιγμένος οικονομικά και επομένως και στα γυαλιά προσπαθεί να επιλέξει κάτι πιο οικονομικό, μοντέρνο και ποιοτικό» τόνισε για να υπογραμμίσει πως οι επιλογές για κάθε ενδιαφερόμενο είναι πολλές. 
 
Η καλύτερη εποχή για να αγοράσει κάποιος γυαλιά ηλίου είναι η άνοιξη, καθότι είναι η εποχή που υπάρχει διαθέσιμη η μεγαλύτερη ποικιλία. Η εποχή για τα γυαλιά οράσεως από την άλλη είναι τον Σεπτέμβριο, με τους καταναλωτές ωστόσο να εκμεταλλεύονται ιδιαίτερα τις εκπτωτικές περιόδους οι οποίες σε ό,τι αφορά τον κλάδο των οπτικών είναι εν εξελίξει σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. 

Νίκος Κητζίδης «Μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον κλάδο των οπτικών» 

Την πτώση της τάξεως του 10-15% στις πωλήσεις των γυαλιών ηλίου επιβεβαίωσε και με αριθμούς ο κ. Νίκος Κητζίδης, επίσης οπτικός, ο οποίος έκανε λόγο για μία «δύσκολη χρονιά για το σύνολο του κλάδου».
 
«Φέτος η κρίση μας επηρέασε περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, με τον κόσμο να στρέφεται περισσότερο στο φθηνό ευτελές γυαλί» για να επισημάνει πως «είναι μεγάλο λάθος να ψωνίζει κάποιος γυαλιά από οπουδήποτε εκτός των καταστημάτων του κλάδου. Δεν γίνεται να πιστέψει κάποιος ότι μπορεί να αγοράσει ένα επώνυμο γυαλί μέσω διαδικτύου με 20 ευρώ. Είναι ζήτημα παρεμπορίου, ένα μεγάλο πλήγμα για τον κλάδο μας το οποίο θα πρέπει και εμείς οι ίδιοι οι επαγγελματίες να το καταπολεμήσουμε».
 
Η τιμή του γυαλιού εξαρτάται από την ποιότητα του φακού, το υλικό του σκελετού, αλλά και το όνομα της εταιρείας επανέλαβε ο ίδιος για να επισημάνει πως «υπάρχουν πολύ ποιοτικά γυαλιά που πλέον κυκλοφορούν και σε πολύ οικονομικές τιμές. Αν ωστόσο ο κόσμος θέλει κάτι πιο εξειδικευμένο σε ό,τι αφορά το design, τα υλικά κατασκευής, ή την υπογραφή της εταιρείας, τότε σαφέστατα θα το πληρώσει πιο ακριβά». 

Εκπτώσεις όλον τον χρόνο 

Στον κλάδο των οπτικών βέβαια όπως τόνισε ο κ.Κητζίδης οι εκπτώσεις γίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, προσφέροντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να βρουν γυαλιά επώνυμα και ποιοτικά σε πολύ οικονομικές τιμές, τόσο χάρη στις εταιρείες οι οποίες έχουν προσαρμόσει σε αρκετά μεγάλο βαθμό τις τιμές τους όσο και στα καταστήματα οπτικών ειδών που κάνουν το καλύτερο δυνατό, ώστε να προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα στους πελάτες τους.
 
Η περίοδος του Πάσχα και έπειτα σύμφωνα με τον ίδιο είναι η καλύτερη περίοδος ώστε να επιλέξει κάποιος το γυαλί που επιθυμεί, χάρη στην μεγάλη ποικιλία που υπάρχει εκείνη την περίοδο, ωστόσο όπως εξήγησε «αν κάποιος θέλει να πετύχει την καλύτερη δυνατή τιμή, ο Αύγουστος είναι ο μήνας με τις γενναιότερες εκπτώσεις».

«Εγκληματικά» τα γυαλιά «μαϊμού» στα παιδιά 

Η προστασία των ματιών αλλά και ένα ολοκληρωμένο αισθητικό αποτέλεσμα δεν είναι «προνόμιο» μόνο των ενηλίκων αλλά και των μικρών παιδιών, για τα οποία η χρήση γυαλιών ηλίου από μικρή ηλικία, ιδιαίτερα στο παρελθόν έχει αποτελέσει ζωηρό πεδίο συζήτησης αλλά και αντιπαραθέσεων, καθώς οι απόψεις διίστανται.
 
«Προσωπικά πιστεύω ότι το παιδί θα πρέπει να φοράει γυαλιά από την στιγμή που μπορεί να τα κρατήσει στο πρόσωπό του. Ένα υπερκινητικό παιδί για παράδειγμα δεν θα μπορέσει εύκολα να φορέσει γυαλιά, ακόμα και στα 5 – 6 χρόνια του, ενώ ένα παιδί λιγότερο υπερκινητικό μπορεί και στα 3 του χρόνια να τα κρατήσει και να νοιώθει καλύτερα» υπογράμμισε η κ. Ρούφου για να επισημάνει πως σε ό,τι αφορά τα παιδικά γυαλιά οι ποιότητα τόσο του σκελετού όσο και του φακού είναι πολύ καλή. Ωστόσο η ίδια και στο παιδικό γυαλί εντοπίζει ζητήματα λανθασμένων επιλογών, με γυαλιά που αγοράζονται εκτός των καταστημάτων οπτικών, κακής ποιότητας που δεν προσφέρουν την απαραίτητη προστασία και επομένως μπορούν κάλλιστα να αντικατασταθούν από ένα καπέλο και αντηλιακό.
 
Υπέρ της χρήσης γυαλιών ηλίου από τεσσάρων ετών και έπειτα τάχθηκε ο κ. Κητζίδης, επισημαίνοντας ότι επειδή μέχρι την ηλικία αυτή τα παιδιά διαμορφώνουν την όρασή τους, δεν χρειάζεται να «επιβαρύνονται» άσκοπα. Ωστόσο, όπως είπε ο ίδιος, κάθε χρήσης γυαλιών σε μικρή ηλικία θα πρέπει να προηγείται ο απαραίτητος έλεγχος από οφθαλμίατρο, ο οποίος θα δώσει τις σωστές οδηγίες και φυσικά, όπως τόνισε, να αποφεύγεται σε κάθε περίπτωση η χρήση απομιμήσεων. Μάλιστα χαρακτήρισε «εγκληματικό» το να φοράει ένα παιδί γυαλιά μαϊμού,  επισημαίνοντας τους κινδύνους  στους οποίους θα εκτίθεται.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.