Ερχεται ΣΔΙΤ για το σιδηροδρομικο δικτυο απο Στρυμωνα μεχρι Αλεξανδρουπολη

Για ανακαίνιση – αναβάθμιση της υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής, στο πλαίσιο έργου σε όλη τη Β. Ελλάδα με συνολικό κόστος 171,2 εκ. ευρώ

Στην τελική ευθεία για την προκήρυξη του πρώτου από τα 3 ΣΔΙΤ που σχεδιάζει ο ΟΣΕ για την ανάταξη του υφιστάμενου Σιδηροδρομικού Δικτύου, που αφορά τις γραμμές στη Βόρεια Ελλάδα και όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Περιφέρειας ΑΜΘ, βρίσκεται ο οργανισμός, που προχωρά στη διαδικασία επιλογής νομικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου για το έργο.

Το ΣΔΙΤ αφορά το δίκτυο Φλώρινα – Πλατύ και Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη, με στόχο την ανακαίνιση, αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού άξονα στα τμήματα γραμμής από:

–Έξοδο Σ.Σ. Στρυμώνα έως είσοδο του Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης, ενδεικτικού συνολικού μήκους 311.791 μ.

–Έξοδο Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος, ενδεικτικού συνολικού μήκους 164.327 μ.

–Τμήμα γραμμής Μεσονήσι – Σ.Σ. Φλώρινας, ενδεικτικού συνολικού μήκους 5.645 μ.

Το συνολικό μήκος γραμμών που αποτελούν αντικείμενο του έργου υπολογίζεται στα 481.763 μ.

Παράλληλα, προβλέπεται και η ανακαίνιση – αναβάθμιση της υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής, μικρά και μεγάλα τεχνικά (γέφυρες), κτιριακές εγκαταστάσεις επιβατών και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, ώστε το σιδηροδρομικό δίκτυο να υποστηρίζει πιο σύγχρονα τρένα.

Το έργο έχει κατασκευαστικό κόστος 171,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και κόστος επένδυσης 220 εκατ. ευρώ, με χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης 80 εκατ. ευρώ.

Προβλέπει 2,5 χρόνια κατασκευαστική περίοδο και 17,5 χρόνια περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Το έργο θεωρείται πως θα βοηθήσει στην επαναλειτουργία της επιβατικής σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή μας, που έχει περάσει από χίλια κύματα, ενώ θα ενισχύσει και τις εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.

Να θυμίσουμε πως υπάρχει και σχεδιασμός για την δημιουργία νέων γραμμών στην ΑΜΘ, από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα, και από Καβάλα προς Τοξότες, συνδέοντας την πόλη και το λιμάνι με τον σιδηρόδρομο, που αναμένεται να χρηματοδοτηθεί μέσω του Sea 2 Sea.

Σε επόμενη φάση, θα προκηρυχθούν τα άλλα δύο ΣΔΙΤ, στα τμήματα Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας – Κόρινθος  – Κιάτο – Αίγιο.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.