Επαναφορα του 12% και μεταφορικο ισοδυναμο προτεινε ο Αντωνης Γραβανης στο 2ο East Macedonia Thrace Forum

Απαραίτητη η ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη την Περιφέρεια, τόνισε ο Προέδρος του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης

Η ανάγκη για την ισόρροπη ανάπτυξη όλης της Περιφέρειας ΑΜΘ, η επαναθέσπιση της εργοδοτικής εισφοράς του 12%, η πλήρης ανάταξη του σιδηρόδρομου στην περιοχή αλλά και η θέσπιση μεταφορικού ισοδύναμου για την περιοχή ήταν μερικές από τις προτάσεις του Προέδρου του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης κ. Αντώνη Γραβάνη, στο 2ο East Macedonia Thrace Forum που πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες μέρες στην Αλεξανδρούπολη.

Το κλίμα ήταν πολύ καλό στο συνέδριο, τόνισε, με σημαντικές παρουσίες, όμως το Επιμελητήριο έθεσε μια σειρά από θέματα που χρειάζεται να αντιμετωπιστούν.

Απαραίτητο να γίνουν πράξη τα λόγια

Όπως τόνισε, πρόκειται για μια σημαντική συγκυρία για την Περιφέρειά μας, λόγω της γεωπολιτικής θέσης της Αλεξανδρούπολης, αλλά και του ενδιαφέροντος που υπάρχει από την κυβέρνησή μας για αυτή, όμως μένει να τα εκμεταλλευτούμε όλα αυτά ώστε να φύγουμε από τη θεωρεία, και πλέον να έχουμε απτά και ορατά αποτελέσματα, ειδικότερα για τις επιχειρήσεις.

«Πρέπει να εκμεταλλευτούμε τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματά μας, όπως η γεωπολιτική θέση, ότι είμαστε ενεργειακός κόμβος και το σημείο που συνδέει την Ανατολή με τη Δύση» σημείωσε, αλλά και την παρουσία του ΔΠΘ.

Ένα παράδειγμα της θεωρίας στην πράξη είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης, και Αλεξανδρούπολης-Ορεστιάδας ώστε να συνδεθεί η περιοχή με την ευρωπαϊκή ενδοχώρα και οι επιχειρήσεις να έχουν πραγματικό πλεονέκτημα την μείωση του μεταφορικού κόστους προς την Ευρώπη.

«Υπάρχουν τα πλεονεκτήματα, υπάρχει το ενδιαφέρον, αλλά αυτή τη στιγμή οι επιχειρήσεις δεν βλέπουν κάτι» σημείωσε.

Παράλληλα ζήτησε και τη θέσπιση μεταφορικού ισοδύναμου για τις επιχειρήσεις της Θράκης στο πρότυπο των νησιών, μιας και ενώ η Περιφέρεια χιλιομετρικά βρίσκεται πιο κοντά στην Ευρώπη από οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση στη χώρα, όμως επειδή δεν υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο, και τα λιμάνια είναι υποβαθμισμένα, το μεταφορικό κόστος είναι υψηλότερο των υπολοίπων στη χώρα, με το πλεονέκτημα της περιοχής να μετατρέπεται σε μειονέκτημα.

Απαραίτητη η ισόρροπη ανάπτυξη της ΠΑΜΘ

Ο κ. Γραβάνης τόνισε επίσης την ανάγκη οι επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν τις υποδομές που μετατρέπουν σε ενεργειακό κόμβο την περιοχή, όπως για παράδειγμα να επιτραπεί στις επιχειρήσεις της ΒΙΠΕ Κομοτηνής να τοποθετήσουν φωτοβολταϊκά για να την μείωση του κόστους του ρεύματος, όπου χαιρέτισε την πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να ενισχύσει το δίκτυο της ΔΕΔΔΗΕ στην ΒΙΠΕ Κομοτηνής.

Όσο για τον Αναπτυξιακό Νόμο, ο κ. Γραβάνης τόνισε πως θα πρέπει να αυξηθούν τα κεφάλαια για την περιοχή, και πως τα κίνητρα να είναι ίδια σε όλη τη Θράκη, και όχι η ανισορροπία που υπάρχει σήμερα μεταξύ της επιδότησης στον Έβρο και τις άλλες δύο Περιφερειακές Ενότητας.

Σε αυτό το πλαίσιο επισήμανε πως ενώ έχει δοθεί μεγάλο βάρος στην Αλεξανδρούπολη, πρέπει να υπάρξει μέριμνα η όποια ανάπτυξη να αφορά όλη την Περιφέρεια, επάνω στα διαφορετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει η κάθε ΠΕ.

«Δεν γίνεται μια μονοδιάστατη ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης και γύρω “καμένη γη”, γιατί έτσι ούτε η ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης δεν θα είναι βιώσιμη» ανέφερε, για αυτό και πρέπει να αναπτυχθεί πιο έντονα η Περιφερειακή Συνείδηση, με την σύνθεση όλων των περιοχών να δημιουργεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την επιχειρηματικότητά και τη ζωή των κατοίκων.

Τέλος ζήτησε την επαναφορά της επιδότησης του μισθολογικού κόστους, του 12%, που αποτελεί ένα πραγματικό κίνητρο που μπορεί να ενισχύσει τη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους. Αυτά είναι θέματα που έθεσαν και στο ίδιο συνέδριο πέρυσι, έχουν κατατεθεί στη διακομματική, όμως απομένει να λυθούν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.