Εως το τελος Ιανουαριου θα ξεκινησει το προγραμμα «e-ΛΙΑΝΙΚΟ»

Αναγκαία η ένταξη δευτερευόντων ΚΑΔ λιανικής

Έως το τέλος Ιανουαρίου θα ξεκινήσει το πρόγραμμα «e-ΛΙΑΝΙΚΟ», ενώ το προσεχές διάστημα θα υπάρξει κώδικας διαφάνειας για την εποπτεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, για να γνωρίζει ο καταναλωτής εάν κάποιο κατάστημα έχει απασχολήσει το κράτος.
 
Στο μεταξύ, η πλατφόρμα του «e-Καταναλωτής» έχει ετοιμαστεί και για την εφαρμογή της διαδικασίας του «click inside» ενώ οι καταναλωτές, μέσω της πλατφόρμας, θα μπορούν, το επόμενο διάστημα, να συγκρίνουν τιμές και στον τομέα της ενέργειας και των ασφαλιστικών προϊόντων.
 
Αυτά ανέφερε στην χθεσινή εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών με τίτλο «e-shop και ΜμΕ: μύθοι και αλήθειες για ευκαιρίες προώθησης» ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.
 
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΒΕΑ, ο γενικός γραμματέας, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα «e-ΛΙΑΝΙΚΟ», επεσήμανε ότι θα ενεργοποιηθεί έως το τέλος του μήνα, προκειμένου οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις- εργοδότες, που μέχρι σήμερα δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν τέτοιες δράσεις, να ξεκινήσουν να υποβάλουν αιτήσεις. Το πρόγραμμα θα είναι απλό, για να είναι προσβάσιμο από τους περισσότερους επιχειρηματίες, με το υπουργείο να επιθυμεί τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή.
 
Παράλληλα, ο κ. Σταμπουλίδης παρουσίασε την ηλεκτρονική πλατφόρμα του «e-Καταναλωτής», αλλά και ποια είναι τα επόμενα βήματα για την προσθήκη νέων υπηρεσιών και προϊόντων. Μέχρι σήμερα, περίπου 90.000 έχουν κατεβάσει την πλατφόρμα και κάνουν χρήση για την επιλογή προϊόντων, ακόμη και μέσω της διαδικασίας του «click away», ενώ είναι έτοιμη και η διαδικασία του «click inside». Οι καταναλωτές, μέσω της πλατφόρμας, θα μπορούν το επόμενο διάστημα, μετά τα καύσιμα, να δουν και να συγκρίνουν τιμές και στον τομέα της ενέργειας και των ασφαλιστικών προϊόντων.
 
Σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη, το προσεχές διάστημα θα υπάρξει κώδικας διαφάνειας για την εποπτεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, για να γνωρίζει ο καταναλωτής εάν κάποιο κατάστημα έχει απασχολήσει το κράτος.
 
Δείτε πως μπορείτε να αποκτήσετε το δικό σας e-shop όπως ακριβώς το φαντάζεστε

Εν αναμονή της επίσημης απάντησης από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την ένταξη στο πρόγραμμα «e-ΛΙΑΝΙΚΟ» και των δευτερευόντων ΚΑΔ λιανικού εμπορίου, ο Α΄ αντιπρόεδρος του ΒΕΑ Κώστας Δαμίγος, επισήμανε στην εκδήλωση ότι περίπου 10.000 μέλη του επιμελητηρίου, βιοτέχνες, ασκούν και λιανικό εμπόριο και σχεδόν στο σύνολό τους, αποκλείονται από τη δράση. Όπως είπε, πρόκειται για επιχειρήσεις, που δεν μπορούσαν να υποβάλουν πρόταση στο πλαίσιο της δράσης «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας», είτε γιατί δεν πληρούσαν την προϋπόθεση για τον ελάχιστο αριθμό ΕΜΕ, είτε γιατί επρόκειτο για μία επένδυση που δεν μπορούσαν να κάνουν.
 
«Η παραγωγή δεν πρέπει να αποκλείεται, αλλά αντίθετα, να ενισχύεται. Η εικόνα που έχουμε πλέον στατιστικά, μετά τα δυο lock down, μας επιβεβαιώνει, ότι μέσα σε ελάχιστους μήνες, δημιουργήθηκε η ανάγκη εισόδου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ψηφιακής οικονομίας, για να ανταπεξέλθουν όχι μόνο στην συγκεκριμένη συγκυρία, αλλά γενικότερα στις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες».
 
Ο Δημήτρης Κορωναίος, e-commerce expert, ενημέρωσε αναλυτικά τα μέλη του επιμελητηρίου για τις συνθήκες που επικρατούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Απαντώντας στο ερώτημα «γιατί κάποιος να επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο» ανέφερε ότι 80% των καταναλωτών κάνουν πλέον ηλεκτρονικά έρευνα αγοράς και το 50% επιλέγει τελικά να αγοράσει μέσω διαδικτύου.
 
Σε ό,τι αφορά τη συνολική εικόνα της αγοράς, ο κ. Κορωναίος επεσήμανε, ότι σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν 10.000 ηλεκτρονικά καταστήματα, από τα οποία τα 2/3 αφορούν σε μεσαίες- μεγάλες και το 1/3 σε μικρές, ενώ είναι χαρακτηριστικό, ότι το 70% του τζίρου γίνεται από 500 επιχειρήσεις.
 
Πολλές μικρές επιχειρήσεις επιλέγουν τα marketplaces για να ανεβάσουν τα προϊόντα τους και να μπορέσουν να τα πουλήσουν μέσω μιας ηλεκτρονικής υπεραγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Κορωναίο, το 59% των επιχειρήσεων που είχαν την δυνατότητα πώλησης εκτός του φυσικού καταστήματος, είδαν αύξηση των πωλήσεων το 2020, σε σχέση με το 2019, ενώ το 74% των ηλεκτρονικών καταστημάτων είδαν την επισκεψιμότητα τους να αυξάνεται κατά 98%.
 
Αναφερόμενος στου μύθους, όπως τους χαρακτήρισε, που υπάρχουν στην συγκεκριμένη αγορά, ο κ. Κορωναίος ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους η κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι δύσκολη και δαπανηρή, το γιατί η λειτουργία του δεν μπορεί να ενταχθεί και να υποστηριχθεί από τις υφιστάμενες διαδικασίες της εταιρείας, το γιατί δεν προσφέρει δωρεάν λύσεις, γιατί είναι αποδοτική επένδυση και γιατί ταιριάζει σε όλες τις επιχειρήσεις.
 
Ο Γιώργος Παπαγεωργακόπουλος σύμβουλος αγοράς και επιστημονικός συνεργάτης του ΒΕΑ, αναφέρθηκε στις προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου για τις βιοτεχνικές επιχειρήσεις και ανάλυσε τους λόγους για τους οποίους το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει έδαφος, αλλά και τους κινδύνους που εγκυμονεί, αν δεν τηρηθούν μια σειρά από προϋποθέσεις που έχουν να κάνουν με την μελέτη του κλάδου, τον ανταγωνισμό, τον σωστό σχεδιασμό και φυσικά τους κατάλληλους εργαζομένους. «Ένα e-shop πρέπει να σχεδιαστεί σωστά προκειμένου να αποφέρει έσοδα στην επιχείρηση, διαφορετικά ο ανταγωνισμός είναι τόσο μεγάλος που ένα μέτριο-κακό e-shop δεν θα φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα» τόνισε ο κ. Παπαγεωργακόπουλος.

Δείτε το βίντεο της εκδήλωσης

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.