Ελληνες και Βουλγαροι «πατουν γκαζι» για μια νεα συνοριακη διοδο

Οι τελευταίες τεχνικές διευθετήσεις για τη σύνδεση της Ξάνθης με το Σμόλιαν και τη Φιλιππούπολη

Οι τελευταίες, τεχνικού χαρακτήρα, εκκρεμότητες στον σχεδιασμό για τη διάνοιξη του κάθετου άξονα Ξάνθης-Εχίνου-Δημαρίου – ελληνοβουλγαρικών συνόρων – Ρούντοζεμ – Σμόλιαν – Φιλιππούπολης, συζητήθηκαν χθες, σε ευρεία σύσκεψη μεταξύ αντιπροσωπειών της ελληνικής και της βουλγάρικης πλευράς, στην έδρα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ στην Κομοτηνή. Στη σύσκεψη από ελληνικής πλευράς συμμετείχε ο περιφερειάρχης, κ. Γιώργος Παυλίδης, υπηρεσιακοί παράγοντες, αλλά και εκπρόσωποι της Αστυνομίας και της συνοριοφυλακής, ενώ επικεφαλής της βουλγάρικης αντιπροσωπείας ήταν ο νομάρχης του Σμόλιαν, κ. Slavov Nedyalko. Από τη συζήτηση, όπως συνομολόγησαν οι δύο πλευρές, προέκυψε μεγάλη πρόοδος στα ζητήματα αιχμής που εξετάστηκαν, ενώ οι προτεινόμενες λύσεις αναμένεται να οριστικοποιηθούν στη νέα τεχνική συνάντηση, που θα λάβει χώρα την προσεχή Πέμπτη, στο Σμόλιαν.
 
Στις δηλώσεις τους οι δύο επικεφαλής των αντιπροσωπειών, ο κ. Παυλίδης και ο κ. Nedyalko, τόνισαν την κοινή διάθεσή τους να προχωρήσει ο σχεδιασμός για το άνοιγμα της νέας συνοριακής διόδου στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Ο κ. Παυλίδης υπενθύμισε ότι ο δρόμος Ξάνθη-Εχίνου-Δημαρίου-ελληνοβουλγαρικά σύνορα είναι ένας από τους τρεις δρόμους, που είχαν συμφωνηθεί το 1995 μεταξύ των δύο κυβερνήσεων και δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί, για να επισημάνει ότι η απαραίτητη χρηματοδότηση, προϋπολογιζόμενη στα 45 εκατ. ευρώ, έχει εξασφαλιστεί από το διασυνοριακό πρόγραμμα ευρωπαϊκής εδαφικής συνεργασίας Ελλάδα-Βουλγαρία 2014-2020. «Έμειναν κάποια τεχνικά ζητήματα στο σημείο συνάντησης, ενώ υπήρχαν κάποιες αποκλίσεις σε σχέση με τις μελέτες και τις κατασκευές από τις δύο πλευρές», εξήγησε, «οι οποίες συζητήθηκαν εκτενώς σήμερα και σε μια τεχνική συνάντηση, που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα, διαφαίνεται ότι θα επιλυθούν και οι τελευταίες εκκρεμότητες». 

Να δημιουργηθούν υποδομές και στο ελληνικό έδαφος

Ο κ. Παυλίδης εστίασε την προσοχή του στο γεγονός ότι ο σχεδιασμός, που βρήκε ο ίδιος, προέβλεπε ότι οι υποδομές για τις τελωνειακές και αστυνομικές αρχές θα βρίσκονται σε βουλγαρικό έδαφος. Ο ίδιος εκτίμησε ότι πρέπει να διορθωθεί το επίμαχο σημείο του σχεδιασμού και να δημιουργηθούν αντίστοιχες υποδομές και σε ελληνικό έδαφος. Το συγκεκριμένο ζήτημα εξετάζεται τεχνικά, καθότι όπως εξήγησε υπάρχει μια ιδιορρυθμία στο έδαφος, αφού στην ελληνική πλευρά είναι δύσκολο και έντονα επικλινές, ενώ από τη βουλγαρική πλευρά είναι πολύ ομαλό. Πάντως, όπως σημείωσε κλείνοντας ο κ. Παυλίδης, ο συγκεκριμένος δρόμος «προσφέρει μία πιο κάθετη δίοδο, απευθείας προς τη Φιλιππούπολη». 

Slavov Nedyalko «Η διάνοιξη της Μακάζα έδειξε ότι είναι μεγάλη ανάγκη να ανοίξουμε κι άλλη»

Ικανοποιημένος από τη συνάντηση εμφανίστηκε και ο νομάρχης Σμόλιαν, κ. Nedyalko, ο οποίος διαπίστωσε ότι «πήγαμε πολύ μπροστά από τη σημερινή συζήτηση και οι εκκρεμότητες, που παραμένουν, θα έχουν λυθεί μέχρι την επόμενη Πέμπτη». Ο κ. Nedyalko παρατήρησε ότι «η διάνοιξη της Μακάζα έδειξε ότι είναι μεγάλη ανάγκη να ανοίξουμε κι άλλη, γιατί εδώ στα σύνορα δημιουργούνται μεγάλες ουρές κάθε Παρασκευή και σαββατοκύριακο». «Ο δρόμος αυτός θα διευκολύνει τη Μακάζα», επισήμανε, «και επειδή προβλέπεται να περάσουν και τα λεωφορεία, είναι ανάγκη να ανοίξει όσο γρηγορότερα γίνεται». Καταλήγοντας, εκτίμησε ότι η συγκεκριμένη δίοδος θα έχει αμοιβαία επωφελή αποτελέσματα για τον τουρισμό και την οικονομία των δύο χωρών. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.