Διαγωνισμος εκπαιδευτικων

Στο τελικό στάδιο μπαίνει πλέον η διαδικασία για τους διαγωνισμούς της πρώτης φάσης των εκπαιδευτικών, μετά και την ολοκλήρωση από το ΑΣΕΠ της έκδοσης των σωστών απαντήσεων. Αγώνα δρόμου ξεκινάει τώρα η ανεξάρτητη Αρχή προκειμένου να προλάβει μέχρι τον Ιούνιο να διορθώσει τα γραπτά των υποψηφίων των προκηρύξεων 2Π και 3Π.

Φωτιά θα πάρουν το επόμενο διάστημα οι ηλεκτρονικοί σαρωτές, μέσω των οποίων θα γίνει η βαθμολόγηση στις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, ενώ το ΑΣΕΠ έχει θέσει σε πλήρη κινητοποίηση όλο το δυναμικό των βαθμολογητών που θα αναλάβουν να αξιολογήσουν τα γραπτά των υποψηφίων σε ερωτήματα ανάπτυξης.

Το ΑΣΕΠ καλείται να βαθμολογήσει 59.277 γραπτά υποψηφίων και στη συνέχεια θα πρέπει για όσους πιάσουν τη βάση- 50 μονάδες σε κάθε μία από τις θεματικές ενότητες και 55 μονάδες στη συνολική βαθμολογία- να συνυπολογίσει τις προσαυξήσεις από τον βαθμό του πτυχίου, τις μεταπτυχιακές σπουδές και την προϋπηρεσία τους προκειμένου να εκδώσει τους πίνακες επιτυχόντων. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των διαγωνισμών, πιθανότητα διορισμού έχει μόλις ένας στους 13 συμμετέχοντες στον διαγωνισμό.

Οριακά η εμπρόθεσμη πλήρωση των θέσεων

Σημειώνεται ότι και αυτή τη φορά ο γραπτός διαγωνισμός των εκπαιδευτικών παρουσίασε σημαντικές καθυστερήσεις. Παρά τις αρχικές φιλοδοξίες των στελεχών του υπουργείου Παιδείας να γίνουν εγκαίρως οι διορισμοί για το 2009, τόσο η μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος για την έκδοση των προκηρύξεων όσο και η αναβολή του διαγωνισμού για την πρώτη προκήρυξη (2Π) τον περασμένο Δεκέμβριο έχουν οδηγήσει τώρα σε οριακό σημείο τις διαδικασίες για την εμπρόθεσμη πλήρωση των θέσεων.

Στο μεταξύ, προβλήματα υπήρξαν και με την ανακοίνωση των απαντήσεων της προκήρυξης 2Π. Μετά την πρώτη δημοσιοποίησή τους, το ΑΣΕΠ υποχρεώθηκε να εκδώσει την επόμενη ημέρα ορθή επανάληψη των απαντήσεων, καθώς εκ παραδρομής είχαν δοθεί λάθος επιλογές σε ορισμένες από τις ερωτήσεις και ειδικότερα στους κλάδους Φυσικών, Χημικών και Γεωλόγων.

«Πυρετός» στο ΑΣΕΠ γι α τους νέους διαγωνισμούς

Σε ανοικτή γραμμή με το υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να βρίσκεται το ΑΣΕΠ με στόχο να κατορθώσουν να προσδιορίσουν τις ημερομηνίες για τους επόμενους γραπτούς διαγωνισμούς. Οι δυσκολίες εντοπίζονται στην προσπάθεια εντός του Μαρτίου να προχωρήσει η διενέργεια τόσο του μεγάλου διαγωνισμού του υπουργείου Οικονομίας όσο και των δύο άλλων προκηρύξεων των εκπαιδευτικών (4Π και 5Π). Στελέχη του ΑΣΕΠ αναφέρουν, πάντως, πως δεν πρόκειται να ανακοινώσουν την τελευταία στιγμή τις ημερομηνίες και θα δοθεί ικανός χρόνος στους υποψηφίους για να οργανώσουν το πρόγραμμά τους. Για τον λόγο αυτό εξάλλου τροποποιήθηκε το αρχικό σχέδιο για διεξαγωγή των διαγωνισμών στα τέλη Φεβρουαρίου καθώς απομένει πολύ λίγο διάστημα και δεν έχουν εξευρεθεί ακόμη τα εξεταστικά κέντρα.

Στόχος του ΑΣΕΠ είναι οι υποψήφιοι των 17 κλάδων για τις τεχνικές ειδικότητες εκπαιδευτικών- 5 κλάδοι της προκήρυξης 4Π και 12 κλάδοι της προκήρυξης 5Π- να εξεταστούν το ίδιο Σαββατοκύριακο στα θέματα γνωστικού αντικειμένου και παιδαγωγικών.

Οι διαγωνιζόμενοι των προκηρύξεων 4Π και 5Π

Σε θέσεις μάχης μπαίνουν εν όψει του επικείμενου διαγωνισμού 2.969 υποψήφιοι για 87 θέσεις της προκήρυξης 4Π των κλάδων Ιατρών, Οδοντιάτρων, Φαρμακοποιών, Νοσηλευτικής, Γεωπόνων- Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, καθώς και 4.767 υποψήφιοι για τις 264 θέσεις της προκήρυξης 5Π των κλάδων Πολιτικών Μηχανικών- Αρχιτεκτόνων- Τοπογράφων, Μηχανολόγων- Ναυπηγών & Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών Μηχανικών- Φυσικών Ραδιοηλεκτρολόγων, Χημικών Μηχανικών- Μεταλλειολόγων, Πολιτικών Τοπογράφων, Μηχανολόγων- Ναυπηγών & Τεχνολόγων Ενεργειακής Τεχνικής, Ηλεκτρολόγων & Τεχνολόγων Ενεργειακής Τεχνικής, Ηλεκτρονικών & Τεχνολόγων Ιατρικών Οργάνων, Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Διοίκησης Επιχειρήσεων- Λογιστικής- Τουριστικών Επιχειρήσεων & Εμπορίας και Διαφήμισης, Οχημάτων ΤΕΙ.

Πώς υπολογίζονται οι προσαυξήσεις

Για την τελική βαθμολογία των υποψηφίων προστίθεται κατ΄ αρχήν στον βαθμό της εξέτασης ο βαθμός του πτυχίου. Ειδικότερα, τα μόρια του πτυχίου υπολογίζονται από τον βαθμό σε δεκάβαθμη κλίμακα που προκύπτει εφόσον αφαιρεθεί το 5, το οποίο θεωρείται η βάση για τη χορήγηση του τίτλου.

Στη συνέχεια προστίθενται μονάδες για μεταπτυχιακούς τίτλους ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας ή για διδακτορικά διπλώματα. Προβλέπονται 2 μονάδες για μεταπτυχιακό τίτλο στην ειδικότητα του κλάδου που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος, 3 μονάδες για μεταπτυχιακό τίτλο στη διδακτική της ειδικότητας του κλάδου για την οποία διαγωνίστηκε ο υποψήφιος ή σε παιδαγωγικά, 4 μονάδες για διδακτορικό στην ειδικότητα του κλάδου και 5 μονάδες για διδακτορικό στη διδακτική της ειδικότητας του κλάδου στην οποία διαγωνίστηκε ή σε παιδαγωγικά.

Αντιστοίχως, μονάδες λαμβάνουν οι υποψήφιοι και για προϋπηρεσία ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί, προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και στη Σιβιτανίδειο Σχολή, τις Σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, τα Μεταλυκειακά Προπαρασκευαστικά Κέντρα, τα Ναυτικά Λύκεια και τα Τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας για μουσουλμάνους μαθητές.

Συγκεκριμένα, δίνονται: για προϋπηρεσία ενός εξαμήνου 0,5 μονάδα, δύο εξαμήνων 1 μονάδα, τριών εξαμήνων 1,5 μονάδα, τεσσάρων εξαμήνων 2 μονάδες, έξι εξαμήνων 2,5 μονάδες, οκτώ εξαμήνων 3 μονάδες, δέκα εξαμήνων 3,5 μονάδες, δώδεκα εξαμήνων 4 μονάδες, δεκαέξι εξαμήνων 4,5 μονάδες και για προϋπηρεσία είκοσι εξαμήνων και άνω 5 μονάδες.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.