Δεν περιλαμβανεται στην παραχωρηση της Εγνατιας Οδου ο καθετος αξονας της Νυμφαιας

Ερωτηματικό πώς θα συνεχιστεί η συντήρησή του μετά την οριστική παραχώρηση του κύριου άξονα της Εγνατίας Οδού

Εκτός της παραχώρησης της Εγνατίας οδού, που υπογράφηκε πριν από μερικές ημέρες όμως αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες, φαίνεται να βρίσκεται ο κάθετος άξονας της Νυμφαίας, κάτι που αφήνει ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο θα συνεχίσει η συντήρησή του όταν ολοκληρωθεί η παραχώρηση του κύριου άξονα της Εγνατίας.

Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ, αφορούσε τον ίδιο τον αυτοκινητόδρομο, την κατασκευή και την συντήρηση του οποίου μέχρι τώρα επέβλεπε η Εγνατία Οδός ΑΕ, καθώς και τρεις κάθετους άξονες: του οδικού άξονα Σιάτιστα– Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή, του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι και του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας.

Η υπογραφή από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- Egis αποτελεί την αρχή της διαδικασίας παραχώρησης, που αναμένεται να κρατήσει μερικούς μήνες, όταν και η νέα εταιρεία που δημιούργησε ο παραχωρησιούχος, η «Νέα Εγνατία Οδός» θα αναλάβει την διαχείριση του αυτοκινητόδρομου.

Στο μεταξύ, ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου η Εγνατία Οδός Α.Ε. υπέγραψε δύο συμβάσεις για τη συντήρηση του οδικού άξονα: μία για τη δυτική πλευρά, 70 εκατ. ευρώ και μία για την ανατολική, 58 εκατ. ευρώ. Και οι δύο συμβάσεις υπεγράφησαν με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Ιntrakat και έχουν διάρκεια έως το 2025, εκτός αν ο παραχωρησιούχος αποφασίσει να τις διακόψει.

Αυτό όμως αφήνει τον κάθετο άξονα της Νυμφαίας σε μια ιδιάζουσα κατάσταση, μιας και αυτή τη στιγμή η συντήρησή του χρηματοδοτείται από τα έσοδα των διοδίων. Μετά την παραχώρηση όμως, αυτοί οι πόροι θα σταματήσουν να οδεύουν προς την Εγνατία Οδό ΑΕ, που, μιας και δεν περιλαμβάνεται στις προβλέψεις για παραχώρηση, θα συνεχίσει να τον διαχειρίζεται και στη συνέχεια.

Αναμονή για το πώς θα συντηρηθεί ο κάθετος άξονας Νυμφαίας

Όπως τόνισε ο Διευθυντής Έργων Κεντρικής Μακεδονίας και Θράκης της Εγνατίας Οδού ΑΕ κ. Σταύρος Σάκκος, που είναι και πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων, η Εγνατία Οδός ΑΕ, ως εταιρεία, δεν έχει σχέση με την παραχώρηση, που αφορά τον κύριο άξονα και τους τρεις κάθετους άξονες που προαναφέρθηκαν.

Η εταιρεία λοιπόν θα συνεχίσει να λειτουργεί αυτόνομα, όπως έκανε τόσα χρόνια, με τα αντικείμενα που είχε εκτός του κυρίως άξονα, όπως η κατασκευή του κάθετου άξονα της Ξάνθης, του διασυνδετήριου άξονα Δράμας-Καβάλας, έργα στη Δυτική Μακεδονία, καθώς και πολλές μελέτες που θα γίνουν εργολαβίες, όπως για παράδειγμα η νέα γέφυρα στον Έβρο.

Ο βασικός ολοκληρωμένος άξονας που δεν έχει ενταχθεί στην παραχώρηση, είναι ο άξονας Κομοτηνής-Νυμφαίας πράγμα που σημαίνει με τα υπάρχοντα δεδομένα πως θα παραμείνει στο αντικείμενο της Εγνατίας Οδού ΑΕ.

Δημιουργείται έτσι ένα εσωτερικό ζήτημα, της χρηματοδότησης της συντήρησης του κάθετου άξονα, που μέχρι τώρα προέρχονταν από τα διόδια, όμως όταν ο παραχωρησιούχος θα πάρει το δρόμο μαζί με αυτά, θα παύσει.

Ο κ. Σάκκος εκτιμά πως είναι πολύ πιθανό να βγει ένας κωδικός χρηματοδότησης από πλευράς του Υπουργείου Μεταφορών, και θα συνεχίσει υπό την διαχείριση της Εγνατίας Οδού ΑΕ, που σε αυτή την περίπτωση θα δημοπρατήσει μια μικρή σύμβαση μόνο για αυτόν.

Βέβαια προς το παρόν, όπως προαναφέρθηκε, η συντήρηση γίνεται με τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί, και θα πρέπει να περιμένουν να δουν πότε θα αναλάβει ο παραχωρησιούχος, και να θα αποφασίσει να τις συνεχίσει ή να τις λήξει.

Είναι χαρακτηριστικό πάντως, σημείωσε,  πως η συγκεκριμένη παραχώρηση, σε αντίθεση με άλλους αυτοκινητόδρομους, δεν έχει σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο, παρά μόνο την αναβάθμιση του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι και την κατασκευή Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και σύγχρονων χώρων στάθμευσης και αναψυχής κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, η διαδικασία για τους οποίους είχε ξεκινήσει και από την Εγνατία Οδό ΑΕ, πάγωσε όμως όταν ξεκίνησε η διαδικασία για την παραχώρηση της σε ιδιώτη.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.