Απολαμβανοντας τον καφε στην ποιοτητα και τη γευση της αξιας του

Σε συνέχεια της πρωτότυπης πρωτοβουλίας, που πήρε στις αρχές του προηγούμενου μήνα, για να συστήσει στους Κομοτηναίους τα μικρά και μεγάλα μυστικά της αγαπημένης τους απόλαυσης, του καφέ, η καφετέρια Kaffeine, στον πεζόδρομο της Βενιζέλου, επανήλθε με μια νέα έκπληξη την περασμένη Τρίτη το απόγευμα, διοργανώνοντας ανοιχτή εκδήλωση γευσιγνωσίας καφέ, παρουσία μάλιστα του διακεκριμένου σε παγκόσμιο επίπεδο Έλληνα Barista trainer της TAF, Στέφανου Δωματιώτη. Ο έμπειρος Barista, επί 6 φορές πρωταθλητής Ελλάδος και 5ος στον παγκόσμιο διαγωνισμό της Βιέννης το 2012, επιστράτευσε τη μαεστρία και το ταλέντο του, ώστε να περιγράψει με τρόπο εύληπτο και κατανοητό τα γευστικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύονται από κάθε καφέ, αλλά και να εφαρμόσει τη θεωρία στην πράξη, ετοιμάζοντας και προσφέροντας στους θαμώνες διαφορετικά είδη καφέ επιπέδου «speciality», προκειμένου καθένας να επιλέξει εκείνον που ερεθίζει περισσότερο τη γευστική του παλέτα.

Στέφανος Δωματιώτης «Ο καφές είναι ένας τρόπος ζωής»

Το βασικό μήνυμα, που θέλησε να στείλει στους λάτρεις του απολαυστικού αυτού ροφήματος, ήταν να εξετάζουν απαιτητικά την ποιότητα και τη γεύση του, όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αντανακλούν την πραγματική αξία του προϊόντος, το οποίο σερβιρίζονται. «Ο καφές είναι ένας τρόπος ζωής, μια απόλαυση», παρατήρησε, «και στις μέρες μας, ειδικά στο περιβάλλον της οικονομικής κρίσης, αποτελεί ένα είδος πολυτελείας». «Είναι επομένως πάρα πολύ σημαντικό», επισήμανε, «να γνωρίζουμε πού δίνουμε τα λεφτά μας. Όπως πηγαίνουμε σε ένα εστιατόριο για κάποιους συγκεκριμένους λόγους, έτσι πρέπει πλέον και ο καφές να περάσει σε άλλη διάσταση και να μην πηγαίνουμε σε ένα μέρος, γιατί έχει πολύ ωραία καθίσματα μόνο… Σε οτιδήποτε δίνεις λεφτά, πρέπει να παίρνεις την αξία τους πίσω».

«Ο καταναλωτής να αναζητάει περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν του»

Στη βάση της συγκεκριμένης αρχής του για την επιλογή του καφέ, συνέστησε στους καταναλωτές να αναζητούν τις αντίστοιχες πληροφορίες για το τι ακριβώς καταναλώνουν, προκειμένου να εκτιμούν και να ισορροπούν την ποιότητα με την αξία του προϊόντος. «Το ουσιαστικότερο είναι ο καταναλωτής να αναζητάει από το κατάστημα ή από τον Barista περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν του», υπογράμμισε με έμφαση, διακρίνοντας κατά προτεραιότητα τις σχετικές με τη χώρα παραγωγής του καφέ, αλλά όχι μόνο. Η παραπάνω τακτική, πέραν της δυνατότητας ποιοτικής αξιολόγησης του καφέ από τον καταναλωτή, του προσφέρει επιπλέον τη διακριτική ευχέρεια να ξεχωρίζει τη γευστική ταυτότητα του ροφήματος, που απολαμβάνει, και να το αναζητά συστηματικά εφεξής, μην αρκούμενος σε οτιδήποτε του σερβίρουν.

Το κίνημα «Τρίτο Κύμα»

Βασική προϋπόθεση για τα παραπάνω, βέβαια, είναι η δυνατότητα ανταπόκρισης των καταστημάτων και των Barista στις απαιτήσεις της ενημέρωσης των καταναλωτών καφέ. Το λεγόμενο «τρίτο κύμα» αποτελεί ένα κίνημα, που πρωτοεμφανίστηκε στην Αμερική από ανθρώπους με μεράκι για τον καφέ, και επεκτάθηκε με σκοπό ακριβώς να καλύψει το συγκεκριμένο κενό, αναβαθμίζοντας την ποιότητα του προϊόντος μέσα από τον ενεργότερο ρόλο του Barista. Σε ό,τι αφορά στη χώρα μας, όπως εκτίμησε ο Στέφανος Δωματιώτης, το κίνημα «τρίτο κύμα» για τον καφέ επεκτείνεται σε ικανοποιητικό βαθμό, «ρίχνοντας» παραδοσιακούς μύθους που επικρατούσαν γύρω από την ταυτότητα και τα εν γένει χαρακτηριστικά του καφέ.

Στο πλαίσιο αυτό, δεν παρέλειψε να συγχαρεί το προσωπικό του Kaffeine, αλλά και προσωπικά τον ιδιοκτήτη του, κ. Στέλιο Γκουτάκο, ο οποίος έχει πρωτοπορήσει στην πόλη μας στην εισαγωγή της κορυφαίας ποιότητας καφέ, που φέρει την υπογραφή της TAF. «Ο Στέλιος γενικά έχει μεράκι σαν ιδιοκτήτης», παρατήρησε ο κ. Δωματιώτης, «κι εγώ από τη μεριά μου, έχοντας δουλέψει σε πολλά καφέ, πιστεύω ότι χρειαζόμαστε άτομα που θα κάνουν τέτοιες επιχειρηματικές κινήσεις, που είναι πολύ δαπανηρές». «Η μηχανή που έχει το Kaffeine», έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, «υπάρχει αυτή τη στιγμή σε μόλις 4 μαγαζιά ανά την Ελλάδα και γύρω στα 200 σε όλον τον κόσμο». «Είναι πολύ δύσκολο για έναν επιχειρηματία να επενδύσει τόσο πολύ στην ποιότητα του καφέ», κατέληξε, παροτρύνοντας εκ νέου το κοινό της Κομοτηνής να δοκιμάζει, να καταγράφει ίσως και να εκτιμά εντέλει την αντικειμενική αξία του προϊόντος, που καταναλώνει.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.