Αντιπλημμυρικα εργα στην σιδηροδρομικη γραμμη στην περιοχη των Αμαραντων

Ώστε να επιτρέπεται η ροή υδάτων σε περίπτωση πλημμυρικών φαινομένων

Η περιοχή των Αμαράντων, είναι μια από αυτές που κάθε φορά που υπάρχουν έντονα καιρικά φαινόμενα, βρίσκεται ανάμεσα στις πλημμυρισμένες, ή σε αυτές που δημιουργήθηκαν τα περισσότερα προβλήματα.

Και μπορεί αυτή την περίοδο η βροχή να έχει ξεχάσει την Ροδόπη, όμως το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται, και η ανάγκη για την υλοποίηση έργων προς αυτή την κατεύθυνση είναι σημαντική.

Καλύτερη προστασία στην περιοχή φιλοδοξεί να δώσει το έργο που προκήρυξε ο ΟΣΕ για την αντιπλημμυρική προστασία της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα νοτιοανατολικά της Κομοτηνής, μεταξύ των οικισμών Φύλακα και Βέννας, προϋπολογισμού 814.516,13 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Στο τμήμα αυτό προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές στην υποδομή της σιδηροδρομικής γραμμής κατά τη διάρκεια πλημμυρών που σημειώθηκαν στην περιοχή. Μάλιστα σύμφωνα με την τεχνική μελέτη, το τμήμα αυτό κινείται κάθετα στη ροή της επιφανειακής απορροής που λόγω της έλλειψης αποστραγγιστικού δικτύου είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Το επίχωμα της γραμμής αποτελεί ανάχωμα στην πορεία της επιφανειακής απορροής, αναγκάζοντας την τελευταία να κινείται κατά μήκος της γραμμής και της βάσης του επιχώματος.

Η κίνηση του νερού κατά μήκος της βάσης γίνεται με σταδιακά αυξανόμενη παροχή και συνεπώς ταχύτητα ροής και από ένα σημείο και μετά προκαλείται διάβρωση του επιχώματος αφού αυτό δεν είναι δυνατόν να ανταπεξέλθει στις διατμητικές δυνάμεις που αναπτύσσονται χωρίς προστασία.

Η σιδηροδρομική γραμμή διαθέτει μόνο δύο σωληνωτούς οχετούς οι οποίοι είναι εντελώς ανεπαρκείς τόσο ως προς την διατομή τους όσο και ως προς τον αριθμό τους. Η μικρή διατομή των οχετών καθιστά δυσχερή τον καθαρισμό τους ενώ κατά την διάρκεια βροχοπτώσεων, η παροχετευτικότητα τους είναι αβέβαιη καθώς η ροή φράσσεται από κλαδιά ή άλλο παρασυρόμενο υλικό.

Τι θα δημιουργηθεί

Για την εκτόνωση των πλημμυρικών απορροών προτείνεται η κατασκευή 5 τεχνικών έργων μορφής οχετού ανοίγματος τεσσάρων μέτρων στα σημεία που η γραμμή διασταυρώνεται με τα σημεία που συγκεντρώνεται η ροή του ανάγλυφου.

Πέρα από την κατασκευή των τεχνικών προβλέπεται και η προστασία της βάσης του επιχώματος της γραμμής τόσο στην αρχή, όσο και στο τέλος της με τοιχείο οπλισμένου σκυροδέματος. Το έργο θα εκτελεστεί σε πλήρη αποκοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.