Ανοιχτες τυπικα, αλλα οχι ουσιαστικα οι Σχολες Οδηγησης

Ανέτοιμο το υπουργείο για τις θεωρητικές εξετάσεις, αλλά και την κάλυψη του κόστους των self tests εντοπίζει ο Αλέξανδρος Σκιαδόπουλος

«Όταν η πολιτεία θέλει να ανοίξει κάποιον κλάδο, καλό θα ήταν να παίρνει κάποια άποψη από τους εκπροσώπους του»

Το «πράσινο φως» για την επαναλειτουργία τους, έλαβαν κατά την ενημέρωση του Υπουργείου Υγείας και της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας την περασμένη Παρασκευή, μετά από παύση πέντε και πλέον μηνών οι Σχολές Οδήγησης σε όλη τη χώρα.

Επαναλειτουργίας τόσο σε επίπεδο διενέργειας θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων, όσο και διενέργειας εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης με τη λήψη αυστηρών μέτρων προστασίας έναντι του κορωνοϊού.

Η εκκίνηση της νέας εβδομάδας, βρήκε έτοιμες τις Σχολές όλης της χώρας, όχι όμως και το Υπουργείο σε πληθώρα ζητημάτων, όπως η διενέργεια των θεωρητικών εξετάσεων δια μέσου της σχετικής πλατφόρμας, αλλά και σχετικές διευκρινίσεις που ζητούν οι επαγγελματίες του κλάδου.

Αυτό επεσήμανε μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο δάσκαλος οδήγησης και συντονιστής των Σχολών «Auto Kίνησις» κ. Αλέξανδρος Σκιαδόπουλος, υπογραμμίζοντας πως υπάρχει ακόμα άγνοια ως προς το πλαίσιο επαναλειτουργίας των Σχολών.

«Από την Δευτέρα τυπικά έχουμε ανοίξει, ουσιαστικά όμως δεν έχουμε ανοίξει ακόμη» εξήγησε ο ίδιος επισημαίνοντας πως υπάρχει ακόμα η εκκρεμότητα της πλατφόρμας διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων αλλά και αυτή της πρόβλεψης για τη διενέργεια των αυτοδιαγνωστικών τεστ. «Η διαδικασία για να βγάλει κάποιος δίπλωμα προβλέπει δύο φάσεις. Υπάρχει η θεωρητική εκπαίδευση-εξέταση και η πρακτική εκπαίδευση-εξέταση. Αυτή τη στιγμή το πρώτο σκέλος που είναι η θεωρία, ναι μεν μας επιτρέπεται να κάνουμε διαδικτυακό μάθημα, δεν υπάρχει όμως εξέταση. Άρα δεν μπορεί κάποιος να δώσει σήματα και άρα δεν μπορεί να προχωρήσει στο δίπλωμά του» τόνισε ο ίδιος αναφερόμενος και στο κόστος  προμήθειας των αυτοδιαγνωστικών τεστ που υποχρεούνται τόσο οι εκπαιδευόμενοι όσο και οι εκπαιδευτές να κάνουν και το οποίο όπως τόνισε «λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν να το επωμιστούν».

«Ένας μαθητής που θα κάνει και τα 25 υποχρεωτικά μαθήματα, θα δώσει και τις πρακτικές και θεωρητικές εξετάσεις θα πρέπει να υποβληθεί σε 27 αυτοδιαγνωστικά τεστ, τα οποία δεν είναι μέσα σε καμία πλατφόρμα, και θα πρέπει να τα πληρώσει» εξήγησε.

«Ο κ. Χαρδαλιάς ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολών οδηγών καθώς και την έναρξη των εξετάσεων θεωρίας διαδικτυακά, χωρίς να είναι έτοιμο το υπουργείο»

Ερωτηθείς ως προς τα υπόλοιπα μέτρα προστασίας που εξήγγειλαν οι ειδικοί ο κ. Σκιαδόπουλος εξήγησε πως αυτά τηρούνταν και πριν το κλείσιμο κατά το δεύτερο κύμα του κορωνοϊού, γεγονός στο οποίο οφείλεται και στα μηδενικά κρούσματα στον κλάδο, για να επισημάνει πως «όταν η πολιτεία θέλει να ανοίξει κάποιον κλάδο, καλό θα ήταν να παίρνει κάποια άποψη από τους εκπροσώπους του». «Ο κ. Χαρδαλιάς ανακοίνωσε την Παρασκευή το άνοιγμα των σχολών οδηγών, στην τηλεόραση μπροστά σε όλη την Ελλάδα, καθώς και  την έναρξη των εξετάσεων θεωρίας διαδικτυακά, χωρίς να είναι έτοιμο το υπουργείο» συνέχισε καθιστώντας σαφές πως και η ΚΥΑ που εκδόθηκε το Σάββατο δεν εμπεριείχε καμία διευκρίνιση ως προς το πλαίσιο διενέργειας των θεωρητικών εξετάσεων.

Ο κ. Σκιαδόπουλος συνέστησε υπομονή στον κόσμο, ώστε να διευκρινιστούν όλα τα ανοιχτά αυτή τη στιγμή ζητήματα, μέσα από τον διάλογο που πραγματοποιούν οι εκπρόσωποι του κλάδου με την πολιτεία, θέτοντας ως βασικό ζήτημα την διάθεση των αυτοδιαγνωστικών τεστ ώστε να μην επωμίζεται το κόστος τους ο εκπαιδευόμενος. Ο ίδιος «τοποθέτησε» χρονικά την ουσιαστική επαναλειτουργία των Σχολών μετά τις ημέρες του Πάσχα, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως η ζημία του κλάδου είναι πρωτόγνωρη εν αντιθέσει με τα μέτρα στήριξης που έλαβαν από την πολιτεία.

«Στους πέντε μήνες που είμαστε κλειστοί ο κλάδος μας δεν έχει πάρει σχεδόν τίποτα από την πολιτεία»

«Η κατάσταση που ζήσαμε είναι μία κατάσταση που δεν είχαμε ξαναζήσει, βέβαια παράλληλα και με άλλους κλάδους» εξηγώντας πως και λόγω των κλειστών πανεπιστημίων παρατηρήθηκε και το φαινόμενο «φοιτητές να παίρνουν τις καρτέλες τους και να τις μεταφέρουν στις περιοχές μόνιμης διαμονής τους» με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον επαγγελματία.

«Στους πέντε μήνες που είμαστε κλειστοί, ο κλάδος μας δεν έχει πάρει σχεδόν τίποτα από οικονομική βοήθεια από την πολιτεία» τόνισε ο ίδιος εξηγώντας πως δόθηκε μόνο ένα κομμάτι της επιστρεπτέας προκαταβολής, και αυτό καθώς υπήρχε ως προαπαιτούμενο η σύγκριση του τζίρου του 2019 με του 2020, την ώρα που το 2019 οι Σχολές δεν λειτουργούσαν λόγω απεργίας. « Η πολιτεία θα πρέπει να δει λίγο αυτό το θέμα. Είμαστε πέντε μήνες χωρίς καμία οικονομική βοήθεια, και προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε όλοι στα έξοδά μας, είτε αυτά λέγονται τέλη κυκλοφορίας, είτε λέγονται ασφαλιστικές εισφορές, είτε λέγονται λογαριασμοί στα γραφεία μας, για να μην πω και για τις οικογένειές μας» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.