Αλλαγη ψυχολογιας περιμενει η αγορα της Κομοτηνης

Κική Κωνσταντινίδου: «Οι τουρίστες μας προσπερνούν∙ είχε περίπου 4-5 χλμ. ουρά ο κάθετος άξονας, ζήτημα αν ήρθαν 1-2 αυτοκίνητα έστω και από περιέργεια»

Την ανάγκη να υπάρξουν παρεμβάσεις για την ενίσχυση του τουρισμού σε όλη τη Ροδόπη, ώστε με την παρουσία του κάθετου άξονα της Νυμφαίας η περιοχή μας να μπει στην ατζέντα του τουρισμού, μετά την ολοκλήρωση των εθνικών εκλογών, τόνισε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής κ. Κική Κωνσταντινίδου.

Η κ. Κωνσταντινίδου μίλησε στο Ράδιο Παρατηρητής για την κατάσταση στην αγορά, τις επερχόμενες εκπτώσεις, αλλά και τις ανάγκες του εμπορικού κόσμου της περιοχής την επόμενη περίοδο.

Χρειάζεται σταθερότητα η αγορά

Όπως τόνισε η κ. Κωνσταντινίδου, το φετινό έτος ήταν μια  δύσκολη χρονιά από την αρχή, με διπλές εκλογικές αναμετρήσεις  για τις βουλευτικές εκλογές και τις αυτοδιοικητικές το φθινόπωρο.

Αυτές πάντα επηρεάζουν την αγορά, την κίνηση, τους καταναλωτές, γιατί δημιουργούν ανασφάλεια και αβεβαιότητα, και πάντα θέλουν να τελειώνει μια κατάσταση, για να προχωρήσουν στην επόμενη.  «Αποτέλεσμα των διπλών βουλευτικών εκλογών ήταν πως ακόμη δεν έχει ξεκινήσει κανονικά η κίνηση στην αγορά έτσι όπως θα έπρεπε να έχουμε για αυτή την περίοδο. Έχουμε όμως υπομονή και περιμένουμε να δούμε πώς θα πάει και πάντα πριν από τις εκπτώσεις υπάρχει μια στασιμότητα στην αγορά» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κωνσταντινίδου.

Την  προηγούμενη εβδομάδα, με αφορμή τη γιορτή του Κουρμπάν Μπαϊράμ, πολλοί επισκέπτες βρέθηκαν στην περιοχή μας, κάτι που πάντα φέρνει μια κινητικότητα και μια ανάταση ψυχολογίας και στα μαγαζιά και στην αγορά, τόνισε. Όμως η αγοραστική τάση έχει αλλάξει πάρα πολύ, ιδίως μετά την περίοδο του covid. Πλέον όλοι οι καταναλωτές θα ικανοποιήσουν πρώτα την ψυχολογία τους, δηλαδή κατευθύνονται σε κατανάλωση σε ψυχαγωγία και εστίαση, ή προτιμούν αντί να πάνε για μια  εβδομάδα, τρεις μέρες διακοπές αλλά κάπου καλά.

Παρόλο που δεν ξέρουν πόσο θα  κρατήσει αυτή η «τακτική», ελπίζουν πως θα αλλάξει σύντομα, ώστε να δώσει μια περισσότερη κίνηση στην αγορά την οποία πραγματικά την χρειάζονται.

«Με μεγάλη στασιμότητα κινείται η αγορά, παρόλα αυτά όμως είμαστε αισιόδοξοι. Όπως έχω πει πάρα πολλές φορές, το εμπόριο αρρωσταίνει, δεν πεθαίνει» ανέφερε η κ. Κωνσταντινίδου, καταθέτοντας την ελπίδα πως η κυβερνητική σταθερότητα είναι το «φάρμακο» ενάντια στη στασιμότητα της αγοράς.

Πρώτιστο ζήτημα ο μεθοριακός σταθμός της Νυμφαίας

Με την ολοκλήρωση των εκλογών και την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης, επανέρχεται και η διεκδίκηση των πάγιων αιτημάτων των συλλογικών φορέων της περιοχής.

Πρώτιστο ζήτημα τοπικά αποτελεί ο μεθοριακός σταθμός της Νυμφαίας, ενώ ένα από τα βασικά που ζητείται σε πανελλαδικό επίπεδο από τους επαγγελματίες, είναι ο ακατάσχετος λογαριασμός, μια δέσμευση την οποία ακούνε χρόνια αλλά δεν υλοποιείται. «Είναι ένα θέμα το οποίο μας καίει. Πριν από λίγες μέρες τελείωσε ο Ιούνιος, ήταν ένας μήνας με βεβαρυμμένες υποχρεώσεις, όπως και ο Ιούλιος είναι ένας μήνας με βεβαρυμμένες υποχρεώσεις για τα μαγαζιά» ανέφερε, για αυτό και θα διεκδικήσουν από την νέα κυβέρνηση να ξεκινήσει τουλάχιστον ξανά η συζήτηση και να υλοποιηθεί.

Σημαντικό ζήτημα αποτελεί όμως, και συνδέεται και με το θέμα του Μεθοριακού Σταθμού, το τουριστικό κομμάτι, ώστε η περιοχή μας να μπει στην ατζέντα του τουρισμού για να μπορέσει να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω που θέλουν τα καταστήματα.

Διαδικτυακό οδοιπορικό από τον Εμπορικό Σύλλογο

Σε αυτή την κατεύθυνση ο Εμπορικός Σύλλογος έχει ξεκινήσει διαδικτυακά ένα οδοιπορικό για την πόλη μας, για τις ομορφιές, για τα μουσεία, για τη θάλασσα. Όπως τόνισε η κ. Κωνσταντινίδου, σιγά σιγά και με μεγάλη προσπάθεια θα το εμπλουτίζουν όλο και περισσότερο.

Παράλληλα κάνουν και μια έρευνα, για να βοηθήσουν για το θέμα τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις της πόλης μας. «Ο τουρισμός είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο για την περιοχή μας» ανέφερε, και ήλπιζαν πως με το άνοιγμα του άξονα θα μπορέσουν να πάρει η Κομοτηνή και αυτή ένα μερίδιο, για να μπορέσουν να αισιοδοξούν και να ελπίζουν για κάτι καλύτερο.

Δυστυχώς ακόμα δεν έχουν δει από την τοπική αυτοδιοίκηση την κινητικότητα, ούτε και τη διάθεση, για να μπορέσουν να μιλήσουν αυτή τη στιγμή για τουρισμό. «Οι τουρίστες έρχονται, μας προσπερνούν και φεύγουν. Τις προάλλες είχε περίπου 4-5 χλμ. ουρά ο κάθετος άξονας για να μπουν μέσα στη χώρα μας. Ζήτημα αν ήρθαν 1-2 αυτοκίνητα έστω και από περιέργεια».

Αυτό δείχνει ότι δεν έχουν σωστή σήμανση, προβολή, και γενικότερα μεγάλες ελλείψεις σε ό,τι αφορά το τουριστικό κομμάτι. «Ήδη έχουμε μπει στην τουριστική περίοδο, δεν ξέρω κατά πόσο μπορούμε να προλάβουμε τη φετινή σαιζόν» ανέφερε η κ. Κωνσταντινίδου.

Προτίμηση στην τοπική αγορά

Παράλληλα η ίδια θύμισε πως το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουλίου ξεκινούν οι εκπτώσεις, που θα κρατήσουν μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Αυτό που περιμένουν είναι να έχουν μια καλύτερη κατανάλωση απ’ ό,τι την προηγούμενη περίοδο. Άλλωστε όπως εξήγησε πάντα στις εκπτώσεις, ειδικά στην αρχή και προς το τέλος που ανεβαίνουν και τα ποσοστά αρκετά, υπάρχει κίνηση. Τις πρώτες μέρες συνήθως έχουν την έρευνα από τους καταναλωτές για να δουν τι θα αγοράσουν και ποιες είναι οι ανάγκες τους, και στη συνέχεια να αγοράσουν, τόνισε.

Αυτό που πρέπει να προσέξουν όλοι οι καταναλωτές αλλά κυρίως οι καταστηματάρχες, είναι ότι πρέπει να υπάρχουν διπλές αναγραφόμενες τιμές οπωσδήποτε στα προσφερόμενα προϊόντα, και θα πρέπει και στα τζάμια τους να έχουν ή τη λέξη προσφορά ή εκπτώσεις, είτε το ποσοστό των εκπτώσεων μπορούμε να το έχουμε εγγεγραμμένο στις βιτρίνες.

Θα πρέπει με πολύ εύκολο και γρήγορο τρόπο ο κάθε καταστηματάρχης να μπορεί να αποδείξει ποια ήταν η προηγούμενη τιμή και ποια είναι η νέα τιμή μετά την έκπτωση σε επικείμενο έλεγχο, γιατί τα πρόστιμα είναι αρκετά υψηλά.

Από κει και πέρα όλοι οι καταναλωτές καλό είναι να κάνουν την  έρευνά τους στην τοπική αγορά, και να προτιμήσουν την τοπική αγορά.

«Είναι πάρα πολύ σημαντικό για τα καταστήματα και για τις θέσεις εργασίας τις οποίες καλύπτουμε» σημείωσε η κ. Κωνσταντινίδου, ελπίζοντας πως θα μπορέσουν και τα καταστήματα να δουλέψουν, αλλά και οι καταναλωτές να βρουν ό,τι καλύτερο και στην καλύτερη τιμή που μπορεί να υπάρχει.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.