Αυξηση στη χρηση πλαστικου χρηματος αλλα και μεγαλυτερα «μπατζετ»…

Για την αγορά «λευκών» συσκευών λόγω φόβου κουρέματος των καταθέσεων

Αύξηση της χρήσης του «πλαστικού» χρήματος για αγορές, δημιούργησαν τα τραπεζικά capital control, λόγω του περιορισμού στις αναλήψεις μετρητών στα ΑΤΜ. Οι κάτοχοι πιστωτικών καρτών και στην Κομοτηνή, δείχνουν να τις προτιμούν για στις συναλλαγές  τους, ολοένα και περισσότερο τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, και για αγορές «λευκών» συσκευών, επιλέγοντας να αντικαταστήσουν απαραίτητα συνήθως είδη οικιακού εξοπλισμού. Σε μια περίοδο κλιμάκωσης της οικονομικής κρίσης, οι καταναλωτές στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην αγορά ηλεκτρικών συσκευών, προκρίνουν την ποιότητα ενώ επενδύουν ακόμη και 20% μεγαλύτερα ποσά για να προμηθευτούν αντίστοιχα προϊόντα.

Ποσοστιαία αύξηση της χρήσης πιστωτικής κάρτας που φτάνει το 40% μετά την επιβολή των ελέγχων κεφαλαίου στις τράπεζες, διαπιστώνει σε δηλώσεις του στον «ΠτΘ» ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Τζεβελεκίδης Α.Ε κ. Παναγιώτης Τζεβελεκίδης. Το αντίστοιχο ποσοστό τον προηγούμενο μήνα και μέχρι τις 27 Ιουνίου, οπότε κι έκλεισαν οι τράπεζες, έφτανε το 17%, όπως αναλύει.

Η έλλειψη ρευστού κι η ξαφνική, μεγάλη χρήση πιστωτικής κάρτας στις συναλλαγές, προκάλεσε αναστάτωση στην αγορά, πλήττοντας την κερδοφορία των επιχειρήσεων κι ειδικά αυτών που εμφανίζουν μεγάλους τζίρους, εξαιτίας και του ποσοστού της τραπεζικής προμήθειας. Το πλαστικό χρήμα, είναι ένα αποτελεσματικό μέτρο για την πάταξη της φοροδιαφυγής ωστόσο απαιτείται περίοδος προσαρμογής και για τις επιχειρήσεις που ήδη πλήττονται βάναυσα από την υψηλή φορολογία, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς.
Μεγάλες διακυμάνσεις στην ψυχολογία των καταναλωτών και στην αγοραστική κίνηση, διαμόρφωσε η επικαιρότητα των ημερών, με την ζήτηση να σκαρφαλώνει σε ψηλότερα επίπεδα, κυρίως με την ανάδειξη δυσοίωνων προβλέψεων για έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη είτε με την προοπτική κουρέματος των καταθέσεων.

Ο φόβος του κουρέματος συχνότερα οδήγησε αυτή την περίοδο, στην αγορά «λευκών» συσκευών, όπως πλυντήρια, ηλεκτρικές κουζίνες, ψυγεία κυρίως, καταναλωτές που προγραμμάτιζαν να ανανεώσουν τον παλιό και με προβλήματα οικιακό εξοπλισμό τους, με την απόφαση να επενδύσουν περισσότερα χρήματα, σε προϊόντα αναγκαία που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για χρόνια.

Ο κ. Τζεβελεκίδης, επισήμανε πως το τελευταίο διάστημα, παρατηρείται αύξηση κατά 20%-συγκριτικά με τον περσινό Ιούνιο- της μέσης τιμής στις αγορές που επιλέγουν οι πελάτες της επιχείρησης, επιβεβαιώνοντας ακριβώς και την τάση προτίμησης ακριβότερων προϊόντων της ίδιας κατηγορίας.

Την ίδια ώρα, σταθερή παραμένει η ζήτηση στον κλιματισμό και τις μικροσυσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Με το αγοραστικό βάρος να στρέφεται στα «αναγκαία» οι καταναλωτές της περιοχής, δεν δείχνουν την ίδια προτίμηση πλέον στην πληροφορική.

Στα ίδια επίπεδα περίπου με πέρσι, κυμαίνεται η ζήτηση στα έπιπλα, με τα εποχιακά έπιπλα να μην βρίσκονται ακριβώς, εντός των προτεραιοτήτων στις λίστες των αγορών.

Ο κ. Τζεβελεκίδης, σχολιάζοντας τη διαφοροποίηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς  τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, αναφέρεται στην κυρίαρχη στάση που διαμορφώνεται από την απαίτηση «value for money» αγορές προϊόντων που ανταποκρίνονται στην συνάρτηση αξίας και τιμής. Σημειώνει πλέον, τον προσανατολισμό του αγοραστικού κοινού στην προμήθεια των απαραίτητων ειδών, με στάνταρ ποιότητας.  

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Τζεβελεκίδης Α.Ε , καταλήγοντας, θέτει και την αναγκαιότητα σταθεροποίησης της ζήτησης και εξομάλυνσης της κατάστασης στην εγχώρια αγορά όπως είχε αρχίσει να διαφαίνεται το τελευταίο τρίμηνο του 2014.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.