Αυξημενο αλλα «βιαιο», λογω κορωνοιου, το ενδιαφερον για e-shops στη Ροδοπη

Μόλις το 10% των καταστημάτων της Κομοτηνής διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα σύμφωνα με την Κική Κωνσταντινίδου

Οι Κώστας Ορταξίδης, Γιώργος Κασάπης και Γιάννης Ισαακίδης μιλούν για το πώς επηρεάστηκε η κίνηση των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων από την πανδημία

 

Από την «σκοπιά» του ειδικού μιλά ο web developer της 2K Project Μουσταφά Ομέρ

 
Ένας και πλέον μήνας έχει συμπληρωθεί από το καθολικό, σχεδόν, κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων και στην Ελλάδα λόγω κορωνοϊού. Στα μέσα Μαρτίου μετά και την τότε κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων στην χώρα μας, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε την απαγόρευση λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, φέρνοντας ίσως για πρώτη φορά στην σύγχρονη εποχή στο προσκήνιο τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου με την συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice, Skroutz, την Google και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group,  η εβδομαδιαία αύξηση στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων δια μέσου ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, άγγιξε το 134%.
 

Προϊόντα ψυχαγωγίας και αθλητισμού στην «κορυφή» των πωλήσεων

 
Την ίδια ώρα σύμφωνα την ίδια έρευνα στις προτιμήσεις των καταναλωτών πρωταγωνιστούν τα Προϊόντα Ψυχαγωγίας, προϊόντα Αθλητισμού & Hobby και τα Παιδικά – Βρεφικά Είδη, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς που εμφανίζουν πτώση στην οnline δαπάνη.
 
Αξίζει ωστόσο να αναφερθεί πως στην ίδια έρευνα αποτυπώνονται και τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης για την κατηγορία της μόδας, η οποία «κέρδισε» ένα 4% σε online επισκεψιμότητα την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, λόγω και των online αγορών για την Πασχαλινή περίοδο.
 

Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εμπόριο στις προτεραιότητες των ελληνικών επιχειρήσεων

 
Η «στροφή» των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο δημιουργεί νέα δεδομένα στον χώρο του εμπορίου και κυρίως φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη «συμμόρφωσης» του κλάδου στα δεδομένα της εποχής. Η αναγκαιότητα λειτουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων γίνεται πλέον αντιληπτή και από τους εκπροσώπους του κλάδου, γεγονός που καταγράφεται και στην έρευνα που διεξήγαγε το διάστημα 1 έως και 6 Απριλίου το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), στο πλαίσιο των μελετών του για την εξάπλωση του κορωνοϊού COVID-19 και ειδικότερα στην ερώτηση που αφορά στις προτεραιότητες των επιχειρήσεων.
 
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας ο κορωνοϊός άλλαξε άρδην τις προτεραιότητες των επιχειρήσεων, με την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων που αυτός δημιούργησε και την διασφάλιση υγιεινής στους χώρους πώλησης να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις αυτών.
 
Ειδικότερα ενώ η ενίσχυση των πωλήσεων  αποτελούσε παραδοσιακά την πρώτη προτεραιότητα των επιχειρήσεων, πλέον πέφτει στην 8η θέση, ενώ η προστασία της υγείας του προσωπικού με μεγάλη διαφορά αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα με 76% και η διαθεσιμότητα των προϊόντων προς το καταναλωτικό κοινό βρίσκεται στη 2η θέση με 58%.
 
Ενδιαφέρον ωστόσο στοιχείο το οποίο επίσης καταγράφει η έρευνα αποτελεί το ότι για το 30% αποτελεί προτεραιότητα πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πωλήσεις εξ αποστάσεων, κάτι που αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην αγορά αυτή, την ώρα βέβαια που παράλληλα καταγράφεται παντελής έλλειψη ενδιαφέροντος για νέες επενδύσεις.
 

Κική Κωνσταντινίδου: «Η αγορά στην Ελλάδα δεν είναι ακόμα αρκετά ώριμη ως προς το ηλεκτρονικό εμπόριο»

 
Το ενδιαφέρον αυτό για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων επιβεβαίωσε μιλώντας στον «ΠτΘ» και η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής κ. Κική Κωνσταντινίδου, κάνοντας ωστόσο λόγο για «βίαιη» εκκίνηση, ως επακόλουθο του αναγκαστικού κλεισίματος των φυσικών καταστημάτων εν μέσω πανδημίας.
 
Όπως εξήγησε η ίδια, το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον και των επαγγελματιών της Ροδόπης είναι ολοένα και αυξανόμενο, δεδομένης και της αναγκαιότητας εξεύρεσης λύσεων και εξασφάλισης, στο μέτρο του δυνατού, της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων σε αυτές τις έκτακτες συνθήκες.
 
Σύμφωνα με την ίδια το ενδιαφέρον και η στροφή των νεότερων συμπολιτών μας στις ηλεκτρονικές αγορές δεν είναι νέο ως στοιχείο, ωστόσο μόλις το 10% περίπου των φυσικών καταστημάτων της περιοχή μας διαθέτει και ηλεκτρονικό κατάστημα.
 
Το γεγονός αυτό αποτελεί σύμφωνα με την ίδια πανελλαδικό φαινόμενο, καθώς η ηλεκτρονική αγορά στην Ελλάδα δεν είναι ακόμα ώριμη.  «Το να ανοίξεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι σαν να ανοίγεις ένα δεύτερο μαγαζί» επεσήμανε η κ. Κωνσταντινίδου, καταρρίπτοντας τον «μύθο» του εύκολου και ανέξοδου, τρόπου πώλησης, σε σχέση με τη λειτουργία ενός φυσικού καταστήματος.
 
Από τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος έως και την προώθησή του απαιτείται κόπος, χρόνος αλλά και χρήμα γεγονός εύλογο, αν σκεφτεί κανείς ότι ο ανταγωνισμός δεν περιορίζεται στα στενά όρια ενός νομού αλλά σε πανελλαδικό επίπεδο.  «Όπως γίνεται κατανοητό, αναφερόμαστε σε μεγαλύτερο κοινό και επομένως οι τιμές του διαδικτύου είναι συρρικνωμένες, όπως και τα ποσοστά μας μικρότερα» ανέφερε, για να επισημάνει και τα ποσά που απαιτούνται για την σωστή προώθηση των προϊόντων, δια μέσου των διάφορων πλατφορμών που υπάρχουν.
 
Αντίστοιχες είναι και οι δυσκολίες που καλείται ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος να διαχειριστεί καθότι της πώλησης του προϊόντος ακολουθεί μία σειρά άλλων ενεργειών όπως η μεταφορά του στον τόπο που υποδεικνύει ο πελάτης κ.α. που αφορούν και έχουν επίπτωση στην ικανοποίηση του πελάτη, παρά το γεγονός ότι δεν αφορά το κατάστημα αυτό καθ’ αυτό.

 

Κώστας Ορταξίδης: «Κατακόρυφη η πτώση των ηλεκτρονικών πωλήσεων• με μικρή αύξηση την Μεγάλη εβδομάδα»

 
Ο Κώστας Ορταξίδης είναι δεύτερης γενιάς κοσμηματοπώλης. Το κοσμηματοπωλείο «Ορταξίδης» μετρά περισσότερα από 50 χρόνια λειτουργίας στην πόλη της Κομοτηνής, ενώ από το 2017 διαθέτει και το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα ortaxidisgold.gr.
 
Η επιλογή του «ανοίγματος» ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σύμφωνα με τον ίδιο δεν ήταν τυχαία επιλογή, αλλά προϊόν της διάθεσης του ιδίου και της αδερφής του να αλλάξουν και να ενισχύσουν τους τρόπους πώλησης των προϊόντων τους.
 
Η εξεύρεση των κατάλληλων συνεργατών και το πλήρωμα του χρόνου έκανε πραγματικότητα το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησής το οποίο ωστόσο τους έφερε «αντιμέτωπους» με νέες προκλήσεις.
 
«Η αρχή ήταν λίγο απαιτητική κάτι το οποίο δεν γνώριζα» ανέφερε ο ίδιος για να επισημάνει ωστόσο πως δεδομένης και της μεγαλύτερης άνεσης των νεότερων στις νέες τεχνολογίες η συνέχεια αποδείχτηκε ευκολότερη. Ο ίδιος επιβεβαίωσε τα λεγόμενα της κ. Κωνσταντινίδου ως προς τις οικονομικές απαιτήσεις διαχείρισης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο, όπως εξήγησε, μπορεί να σε «ανοίγει» σε ένα μεγαλύτερο και πολυπληθέστερο κοινό ωστόσο σε «αναγκάζει» να γίνεις ανταγωνιστικότερος και απαιτεί και σωστή στρατηγική προώθησής των προϊόντων σου, που δεν γίνεται δωρεάν.
 
Ερωτηθείς σχετικά με το πώς επηρέασε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της επιχείρησης η πανδημία του κορωνοϊού ο κ. Ορταξίδης εξήγησε πως δεν υπήρξε αύξηση, αλλά αντιθέτως υπήρξε κάθετη πτώση στις πωλήσεις δια μέσου του ηλεκτρονικού καταστήματος, με μία μικρή αύξηση κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας. «Σε καμία περίπτωση ωστόσο δεν συγκρίνεται με τα περσινά δεδομένα» υπογράμμισε ο ίδιος, τονίζοντας επίσης ότι υπήρχαν αλλαγές και στον τρόπο πωλήσεων και αποστολής των προϊόντων. «Πήραμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και για την συσκευασία αλλά και την αποστολή των δεμάτων, ενώ υπήρχε ενισχυμένη επικοινωνία με τους πελάτες, ειδικά στο κομμάτι των καθυστερήσεων που ενδεχομένως υπήρχαν στις παραδόσεις τους κυρίως λόγω του μεγάλου όγκου από πλευράς των εταιρειών» εξήγησε.
 
Ο ίδιος δήλωσε ικανοποιημένος από τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος της επιχείρησης συνολικά, για να καλέσει τους πολίτες «να μην φοβούνται να αγοράσουν μέσα από σωστά και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα».
 

Γιώργος Κασάπης: «Σε άνοδο οι ηλεκτρονικές αγορές, αλλά το παραδοσιακό shopping δεν θα σταματήσει ποτέ»

 
Το κατάστημα Kasapis Collection μετρά επίσης περισσότερα από 45 χρόνια λειτουργίας και δυναμικής παρουσίας στον χώρο του αντρικού ενδύματος στη Ροδόπη. Από το 2015 λειτουργεί και το ηλεκτρονικό κατάστημα kasapis.gr, το οποίο, όπως εξήγησε μιλώντας στον «ΠτΘ» ο κ. Γιώργος Κασάπης, ιδιοκτήτης της επιχείρησης, ήρθε ως λογική συνέχεια των απαιτήσεων της εποχής.
 
«Εν αντιθέσει με την επικρατούσα λογική ο κόσμος πλέον αγοράζει πιο εύκολα τόσο ρούχα όσο και υποδήματα μέσω διαδικτύου» τόνισε υπογραμμίζοντας πως δεν είναι λίγοι εκείνοι που γνωρίζουν ακριβώς και τι επιθυμούν αλλά και τα μεγέθη τους ανάλογα με την εταιρεία που επιλέγουν. Ακόμα ωστόσο και αν μία επιλογή «εξ’ αποστάσεως» δεν είναι σωστή τότε οι δυνατότητες επιστροφής τόσο των χρημάτων όσο και των αγορασθέντων προϊόντων είναι δεδομένες και κατοχυρωμένες βάση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
 
«Υπάρχει όλο και περισσότερος κόσμος που κάνει τις αγορές του μέσω διαδικτύου ωστόσο κατά την άποψή μου το παραδοσιακό shopping δεν θα σταματήσει ποτέ γιατί είναι κάποιας μορφής ψυχαγωγία και σίγουρα η δια ζώσης επικοινωνία με το κατάστημα και τους επαγγελματίες δεν αντικαθίσταται» τόνισε, προσυπογράφοντας επίσης τα λεγόμενα της κ. Κωνσταντινίδου για τις απαιτήσεις λειτουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.  «Το ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν έχει έξοδα είναι μύθος» επεσήμανε αναφερόμενος και στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η «επέλαση» των social media στο κομμάτι της διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων.
 
Ερωτηθείς σχετικά με το πώς επηρεάστηκε η κίνηση του ηλεκτρονικού καταστήματος από την πανδημία του κορωνοϊου ο κ. Κασάπης εξήγησε πως υπήρχε κίνηση, όχι τις πρώτες ημέρες αλλά κυρίως τις ημέρες του Πάσχα, όπου για πρώτη φορά όπως εξήγησε υπήρχαν ηλεκτρονικές παραγγελίες και εντός Κομοτηνής.
 
Οι αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης είχαν να κάνουν με την έλλειψη προσωπικού, δεδομένης της αναστολής λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, των επιπλέον μέτρων προφύλαξης και προστασίας, αλλά και των ενδεχόμενων καθυστερήσεων στις παραδόσεις των προϊόντων λόγω του μεγάλου όγκου.
 

«Μεγάλος εχθρός της μετά κορωνοϊού ημέρας η ανεργία»

 
Κάνοντας μία πρώτη εκτίμηση των μετά του κορωνοϊού ημερών για τον κλάδο του εμπορίου ο κ. Κασάπης σημείωσε πως «ο μεγάλος εχθρός για την επόμενη ημέρα θα είναι η ανεργία, ειδικά για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους και τους ελεύθερους επαγγελματίες». «Η ύφεση θα είναι αναμενόμενη» τόνισε ωστόσο «όπως έγινε και στο κομμάτι της υγείας, θα πρέπει να πέσει ρευστό στην αγορά και να κερδίσουμε και το στοίχημα αυτό. Το 2020 θα είναι η πιο δύσκολη χρονιά, ωστόσο θέλω να πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε» κατάληξε.
 
 

Γιάννης Ισαακίδης: «Κερδίζουν έδαφος οι “ανέπαφες” ηλεκτρονικές παραγγελίες και στον χώρο των τροφίμων»

 
Ένας από τους κλάδους που σχεδόν καθολικά έβαλε προσωρινό «λουκέτο» τον καιρό της πανδημίας ήταν αυτός της εστίασης, με μοναδικές εξαιρέσεις τα αρτοποιία και ζαχαροπλαστεία, καθώς και όσα καταστήματα προσφέρουν υπηρεσίες delivery και take away. Το κατάστημα «Ισαακίδης Αρτοδημιουργίες» είναι ένα από τα καταστήματα της Κομοτηνής, που παραμένουν ανοιχτά, κάνουν χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών και είδε τις ημέρες του εγκλεισμού την κίνηση του να αυξάνεται.
 
Ειδικότερα, όπως εξήγησε ο ιδιοκτήτης του καταστήματος κ. Γιάννης Ισαακίδης στο κομμάτι του delivery, ενώ τις πρώτες ημέρες υπήρξε  μείωση λόγω του φόβου αλλά και της ανασφάλειας του κόσμου για το «άγνωστο» του ιού, στη συνέχεια η κίνηση επανήλθε ενδεχομένως και να αυξήθηκε σε σχέση με τα προ καραντίνας ποσοστά. Στο γεγονός αυτό άλλωστε όπως επεσήμανε και ο ίδιος συντέλεσε ότι η ίδια η επιχείρηση έλαβε εξ αρχής όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας τόσο του προσωπικού όσο και των πελατών της, υιοθετώντας, μεταξύ άλλων, τόσο τις πρακτικές που αφορούν στα ατομικά μέτρα προφύλαξης, όσο και πραγματοποιώντας δύο φορές την εβδομάδα απολυμάνσεις στους χώρους της.
 
Το κομμάτι του ηλεκτρονικού παντοπωλείου που άλλωστε ξεκίνησε την λειτουργία του λίγους μήνες πριν την εμφάνιση του κορωνοϊού δεν επηρεάστηκε καθώς όπως υπογράμμισε και ο ίδιος οι Έλληνες δεν διαθέτουν την κουλτούρα των ηλεκτρονικών αγορών σε ό,τι αφορά τα καθημερινά ψώνια, ενώ έχουν συνδυάσει την «βόλτα» στο σούπερ μάρκετ και με ένα είδος οικογενειακής «ψυχαγωγίας».
 
Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη λειτουργία του καταστήματος και τις delivery υπηρεσίες που αυτό προσφέρει για τα προϊόντα του αρτοποιείου – ζαχαροπλαστείου, ο φόβος των πρώτων ημερών γρήγορα υποχώρησε με τη διαφορά που παρατηρείται να έγκειται μόνο στον τρόπο πληρωμής των παραγγελιών, με την χρήση κάρτας – λόγω των ανέπαφων συναλλαγών – να κερδίζει έδαφος μέρα με την μέρα, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ρευστότητα των επιχειρήσεων. Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελίας συνεχίζουν σήμερα να αποτελούν πρώτη επιλογή για να παραγγείλει κάποιος, ωστόσο δεν είναι μικρό το ποσοστό όσων προτιμούν την «παραδοσιακή» τηλεφωνική παραγγελία. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ωστόσο την έλλειψη αναγκαιότητας για τον συγκεκριμένο κλάδο δημιουργίας «προσωπικών» ηλεκτρονικών καταστημάτων, μιας και οι υφιστάμενες πλατφόρμες παραγγελιών καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες των καταναλωτών.
 

Μουσταφά Ομέρ: «Αυξημένο το ενδιαφέρον για e -shops, αλλά και για τη διαχείριση των social media τις ημέρες της πανδημίας»

 
Το αυξημένο ενδιαφέρον επαγγελματιών για την κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων επιβεβαίωσε μιλώντας στον «ΠτΘ» και ο κ. Μουσταφά Ομέρ, Web Developer  της εταιρείας “2Κ Project ΕΠΕ”. «Όσο περνούν τα χρόνια τόσο περισσότεροι αυτοαπασχολούμενοι κι επιχειρηματίες λαμβάνουν την απόφαση να “ψαχτούν” με την ιδέα του e-shop και συνήθως προχωρούν στην ανάπτυξη του» ανέφερε δίνοντας μάλιστα το παράδειγμα πελάτη της εταιρείας που έκλεισε όπως ανέφερε το φυσικό του κατάστημα για να ασχοληθεί 100% με το ψηφιακό.
 
Εν μέσω πανδημίας, όπως εξήγησε, αυξήθηκε σημαντικό το ενδιαφέρον για την κατασκευή ή αναβάθμιση ιστοσελίδων και e-shop, ωστόσο όπως επεσήμανε, «τουλάχιστον στην εταιρεία μας, αυξήθηκε σημαντικά η ζήτηση από μεριάς των επιχειρήσεων για την διαχείριση των social media και ιδιαίτερα των διαφημιστικών και προωθητικών τους ενεργειών». «Όσοι είχαν ηλεκτρονικό κατάστημα, είτε δικό τους, είτε άλλες όπως για παράδειγμα η περίπτωση των καταστημάτων εστίασης και καφέ που χρησιμοποιούν τις μεγάλες πλατφόρμες παραγγελιοληψίας, μας ζητούσαν να αυξήσουμε την επισκεψιμότητά τους με τις αντίστοιχες καμπάνιες» υπογράμμισε.
 
Ερωτηθείς σχετικά με το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι το να δημιουργήσει κανείς ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ο ίδιος εξήγησε πως το να φτιάξει κανείς σήμερα ένα e-shop σε τεχνικό επίπεδο δεν είναι δύσκολο. 
 

«Η κατασκευή ενός e-shop σχετικά εύκολη διαδικασία• η δυσκολία έγκειται στην ευρύτερη στρατηγική επικοινωνίας μίας επιχείρησης»

 
«Καθ’ υπερβολή θα έλεγα ότι κάποιος που έχει τον χρόνο και μια καλή αντίληψη για την τεχνολογία με τόσα εργαλεία που υπάρχουν στο διαδίκτυο θα μπορούσε να το φτιάξει και μόνος του. Η δυσκολία έγκειται σε όλα αυτά που συνοδεύουν την κατασκευή του e-shop, όπως το branding, το digital marketing, τα social media, οι υπηρεσίες περιεχομένου, με μία λέξη η στρατηγική επικοινωνίας της επιχείρησης» ανέφερε.
 
Για τις δυσκολίες των επαγγελματιών του κλάδου, ο κ. Ομέρ τόνισε πως « η πιο συνηθισμένη δυσκολία που αντιμετωπίζουμε με τους πελάτες είναι η κουλτούρα του φόβου, που πολλές φορές πηγάζει από την έλλειψη εξοικείωσης με την τεχνολογία και το μάρκετινγκ, σε σχέση με το τι ενέργειες πρέπει να κάνουν και πώς θα αλλάξει η εργασιακή καθημερινότητα τους από την στιγμή που θα είναι έτοιμο το e-shop». «Γι’ αυτό κι εμείς σαν 2K Project δεν αφήνουμε κανέναν πελάτη μας μόνο του. Συμβουλεύουμε και βοηθούμε τους πελάτες μας σε όλα τα στάδια “χτίζοντας” μια διαρκή σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους» πρόσθεσε.
 
Ως προς το ερώτημα του τι θα πρέπει κανείς να προσέξει ο ίδιος επεσήμανε ότι υπάρχει μία σειρά πραγμάτων, που δεν μπορούν να αναφερθούν στο πλαίσιο μιας συνέντευξης, επισημαίνοντας ωστόσο πως σημεία που πρέπει να προσεχθούν ξεκινούν από το σύστημα διαχείρισης που θα χρησιμοποιηθεί, τα πάγια και τα εφάπαξ κόστη του σχεδιασμού και της κατασκευής, την αξιοπιστία της εταιρίας με την οποία θα συνεργαστεί, την συμβατότητα με φορητές συσκευές, τα φίλτρα αναζήτησης, την φωτογράφιση των προϊόντων, την κειμενογράφηση τους κ.ο.κ.
 

«Η απόφαση για την κατασκευή ενός e-shop πρέπει να είναι προϊόν ώριμης σκέψης»

 
Τέλος ως προς τις απαιτήσεις που υπάρχουν για έναν επαγγελματία όταν ξεκινά το «χτίσιμο» ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ο ίδιος στάθηκε στην απόφαση αυτή καθ’ αυτή να αφιερωθεί στην κατασκευή του. « Η μοναδική απαίτηση για έναν επαγγελματία είναι αυτή από την οποία ξεκινάμε κάθε συζήτηση με οποιοδήποτε πελάτη μας. Ουσιαστικά ότι η απόφαση τους για την κατασκευή ενός e-shop είναι προϊόν ώριμης σκέψης». «Το να φτιάξεις ένα e-shop είναι σαν ανοίγεις ένα νέο φυσικό κατάστημα ή να ανακαινίζεις το παλιό» τόνισε για να καταλήξει πως « απαιτεί την ίδια ίσως και περισσότερη δέσμευση, γιατί για τους περισσότερους τουλάχιστον είναι ένας καινούριος κόσμος, με περισσότερο ανταγωνισμό μεν, αλλά και με περισσότερες ευκαιρίες για την ανάπτυξη του brand τους καθώς και για την αύξηση των πωλήσεων και κατ’ επέκταση των κερδών τους».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.