70.000 υποψηφιοι καθηγητες στα θρανια

Πάνω από 70.000 υποψήφιοι αναμένεται να λάβουν μέρος στον 6ο διαγωνισμό (Προκήρυξη 2008) για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Σε αυτό το πλαίσιο και καθώς ήδη οι εμπλεκόμενοι φορείς (ΥΠΕΠΘ για τον καθορισμό των ειδικοτήτων και τον αριθμό των θέσεων, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για την εξεταστέα ύλη ανά ειδικότητα και ΑΣΕΠ για την προκήρυξη και διεξαγωγή του διαγωνισμού) έχουν αρχίσει να δρομολογούν τις διαδικασίες, οι «Προσλήψεις στο Δημόσιο» παρουσιάζουν σήμερα όλα όσα θα περιλαμβάνει η νέα προκήρυξη του διαγωνισμού για τον τρόπο εξέτασης, τη βαθμολόγηση των γραπτών και τα κριτήρια προσαύξησης της βαθμολογίας.

Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν γραπτώς σε δύο θεματικές ενότητες. Η πρώτη θεματική ενότητα αφορά το γνωστικό αντικείμενο, ανάλογα με τον κλάδο τον οποίο θα κληθεί να διδάξει ο υποψήφιος. Η δεύτερη θεματική ενότητα αφορά τη διδακτική μεθοδολογία του γνωστικού αντικειμένου του κλάδου- ειδικότητας καθώς και τα παιδαγωγικά θέματα.

Οι υποψήφιοι του κλάδου ΠΕ02 Φιλολόγων εξετάζονται υποχρεωτικά, εκτός της δεύτερης θεματικής ενότητας, σε τρία γνωστικά αντικείμενα:

•Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία •Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία * Ιστορία Διευκρινίζεται ότι η εξέταση της ειδικής διδακτικής για τους υποψηφίους του κλάδου αυτού θα γίνει σε ένα, κατ΄ επιλογήν, από τα ως άνω γνωστικά αντικείμενα.

Οι υποψήφιοι για τον κλάδο ΠΕ04 εξετάζονται υποχρεωτικά, εκτός της δεύτερης θεματικής ενότητας, σε δύο γνωστικά αντικείμενα ως ακολούθως:

Οι πτυχιούχοι των φυσικών, χημικών, βιολογικών και γεωλογικών τμημάτων εξετάζονται στην ύλη του κύριου αντικειμένου τους (Φυσική, Χημεία, Βιολογία και Γεωλογία/ Γεωγραφία αντίστοιχα), όπως αυτή ορίζεται με την ένδειξη «κύριο μάθημα ειδικότητας», καθώς και στην ύλη ακόμη ενός γνωστικού αντικειμένου, όπως αυτή ορίζεται με την ένδειξη «συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων». Συγκεκριμένα, ως «συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων» για τις ειδικότητες ΠΕ04.02 Χημικών και ΠΕ04.04 Γεωλόγων ορίζεται η Φυσική και για τις ειδικότητες ΠΕ04.01 Φυσικών και ΠΕ04.03 Βιολόγων ορίζεται η Χημεία. Ειδικά για τους Φυσιογνώστες, ως γνωστικό αντικείμενο κύριας ειδικότητας θεωρείται αυτό των Βιολόγων.

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι του κλάδου ΠΕ04 θα κληθούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις, κατ΄ αναλογίαν 70% προς 30%. Δηλαδή, από τις ερωτήσεις που θα δοθούν, το 70% θα είναι από την εξεταστέα ύλη του κύριου μαθήματος της ειδικότητάς τους (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία/ Γεωγραφία) και το υπόλοιπο 30% από την ύλη του δεύτερου μαθήματος σε επίπεδο βασικών γνώσεων.

Διευκρινίζεται ότι η εξέταση της ειδικής διδακτικής θα γίνει στο κύριο μάθημα της ειδικότητας του υποψηφίου.

•Μέτρα για να μην επαναληφθούν τα λάθη του 2006

Σύμφωνα με στοιχεία που υπάρχουν στη διάθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών (ΠΕΑΕ), στον προηγούμενο διαγωνισμό υπήρχαν προβλήματα που αφορούσαν:

1 Ερωτήσεις εκτός ύλης (βλ. Νεοελληνική Λογοτεχνία). 2 Θέματα που ακυρώθηκαν μετά την εξέταση (βλ. Φυσική). 3 Θέματα που επιδέχονταν πολλές απαντήσεις (βλ. Ιστορία). 4Υποψήφιοι που παρουσιάζονται στους δυο τελευταίους διαγωνισμούς με διαφορετικό βαθμό πτυχίου. Στο σημείο αυτό υπάρχει και άλλο σοβαρό ζήτημα. Το ΑΣΕΠ, βεβαίως, έχει την ευθύνη ελέγχου του βαθμού πτυχίου στους διοριστέους. Ωστόσο, ο έλεγχος του βαθμού πτυχίου των επιτυχόντων αλλά μη διοριστέων, μέρος των οποίων προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, είναι ευθύνη του ΥΠΕΠΘ και δεν είναι σαφές αν υπάρχει έλεγχος. 5 Υπάρχει επώνυμη καταγγελία που φανερώνει ότι η λειτουργία του σκάνερ, στη διαδικασία της διόρθωσης των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, δεν είναι πάντα επιτυχής. Το ΑΣΕΠ οφείλει να βρει τον τρόπο ώστε να μη δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα στο θέμα αυτό. 6Μετά τα αποτελέσματα δεν ήταν λίγοι εκείνοι που φέτος ζήτησαν από το ΑΣΕΠ να δουν τα γραπτά τους. Πολλοί λοιπόν είδαν:

•Γραπτά χωρίς κανένα σημάδι διόρθωσης- γραπτά ανέγγιχτα. * Γραπτά με τεράστιες αποκλίσεις βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών και πάντα μια τελική βαθμολογία που πλησίαζε τον χαμηλότερο βαθμό. •Βαθμολογίες με λανθασμένους υπολογισμούς, είτε γιατί το scanner έκανε λάθος είτε γιατί αυτός που τις υπολόγισε ήταν… απρόσεκτος.

Και η απάντηση του ΑΣΕΠ ήταν: «Δεν έχετε δικαίωμα αναβαθμολόγησης».

Τα περισσότερα από αυτά τα ζητήματα είναι σε γνώση των υπηρεσιών του ΑΣΕΠ που σχετίζονται με τον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών, οι οποίες διαβεβαιώνουν ότι θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα ώστε τα φαινόμενα αυτά να μην επαναληφθούν.

•Τον Ιούνιο οι εξετάσεις για τους μουσικούς εκπαιδευτικούς

Τέλος στην αγωνία δεκάδων υποψήφιων εκπαιδευτικών μουσικών αναμένεται να δοθεί τους επόμενους μήνες, οπότε και θα εκδοθεί η προκήρυξη για τη διεξαγωγή του γραπτού διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ, που εκκρεμεί εδώ και περίπου έναν χρόνο.

Οι εξετάσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής κ. Γ. Βέη, θα διεξαχθούν κατά πάσα πιθανότητα τον ερχόμενο Ιούνιο. Πρόκειται για την πλήρωση 120 θέσεων μουσικών, από τις οποίες 60 αφορούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι υπόλοιπες 60 τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Το σχετικό αίτημα του υπουργείου Παιδείας είχε κατατεθεί από το 2007 προς το ΑΣΕΠ, και στο πλαίσιο της διαδικασίας είχαν υποβληθεί 500 αιτήσεις από υποψηφίους. Ωστόσο, η διενέργεια του διαγωνισμού είχε παγώσει, καθώς εκκρεμούσαν ορισμένα έγγραφα που έπρεπε να αποστείλει το υπουργείο προς την ανεξάρτητη αρχή.

Ο δρόμος για τη διεξαγωγή των εξετάσεων άνοιξε με κοινή υπουργική απόφαση στα τέλη Ιανουαρίου, με την οποία καθορίζονται 120 θέσεις εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ1601 Μουσικής που προκηρύσσονται για την κατάρτιση των πινάκων διοριστέων εκπαιδευτικών κατά τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010. Σύμφωνα με αυτή, η δαπάνη για τη μισθοδοσία των εκπαιδευτικών θα ανέλθει σε 719.000 ευρώ για το τρέχον έτος και σε 2.175.000 ευρώ για κάθε ένα από τα επόμενα έτη.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.