ΒΟΛΤΑ ΣΤ’ ΑΣΤΕΡΙΑ

Η Μούμια επιστρέφει και η Μαλένα έρχεται. Στην Αίθουσα Ι του κινηματογράφου ΑΣΤΕΡΙΑ προβάλλεται για δεύτερη εβδομάδα Η Μούμια του Στήβεν Σόμμερς (στις 7.00 και στις 9.45) κρατώντας τους φίλους της περιπέτειας σε εγρήγορση, ενώ την ίδια στιγμή στη δεύτερη αίθουσα η καλλονή Μαλένα κολάζει μικρούς και μεγάλους (στις 7.45 και στις 9.45) περπατώντας στους ήχους του Ένιο Μορικόνε.

Μαλένα:
Η Μόνικα Μπελούτσι δεν χρειάζεται ιδιαίτερη καθοδήγηση σαν γυναίκα για να μάθει να κινείται. Ίσως γι’ αυτό στην αρχή της ταινίας – και στη διάρκεια – τα λόγια της είναι μετρημένα. Η Μαλένα λατρεύεται από τους κατοίκους του χωριού Καστελκούτο της Σικελίας, ενώ κατά βάθος οι γυναίκες τη μισούν.
Είναι γήινο και ελκυστικό ο φακός του Τζουζέπε Τορνατόρε να ακολουθεί τις κινήσεις μιας γυναίκας που μαζεύει από το τραπέζι τις φλούδες ενός μήλου και στη συνέχεια αφήνεται στο χορό. Μοναδικός θεατής της ένας δεκατριάχρονος νεαρός που την παρακολουθεί, εκστασιασμένος από την ομορφιά της.
Το τραγούδι της Αλίντα Βάλι για την αγάπη γίνεται ο ύμνος του έρωτά του και την επόμενη μέρα σπεύδει να αγοράσει το δίσκο, μουσική υπόκρουση στην έκφραση του ερωτισμού του.
Η Μαλένα είναι αταίριαστα όμορφη με την μίζερη αψεγάδιαστη επαρχιώτικη νοοτροπία που την αποβάλλει γιατί τη φοβάται, όπως οι άνθρωποί της φοβούνται να εκφράσουν τις επιθυμίες τους. Παπάδες, στρατιώτες, αστυνομικοί, σοβαροί επαγγελματίες, ηλικιωμένοι, γυναίκες και παιδιά παρακολουθούν το κάθε βήμα της όταν περνάει από την πλατεία.
Ο σύζυγός της Νίνο Σκορντία σκοτώνεται στη Νότια Αφρική και η μικρή πόλη τιμάει τη μνήμη του με μία τελετή που κορυφώνεται με το Βίβα Ντούτσε. Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος άρχισε ήδη να αφήνει τα σημάδια του. Οι κάτοικοι αρχίζουν να την κατηγορούν, να την χαρακτηρίζουν πόρνη και ο μικρός μαθητής παραμένει ο μοναδικός της υποστηρικτής. Γίνεται η πρωταγωνίστρια των ερωτικών του φαντασιώσεων και η επιθυμία του τον οδηγεί σε ακραίες κινήσεις, που τον καταδικάζουν στα μάτια της οικογένειάς του και τον στέλνουν στο πυρ το εξώτερο.
Η σύγκρουση ενός νεκρού αξιωματικού, του Λεόνε, με τον παντρεμένο οδοντίατρο για τα μάτια της «συγκλονίζει» την άμεμπτη κοινωνία που την οδηγεί στο δικαστήριο.
Ο Τορνατόρε έχει την άνεση να γοητεύει, να συγκινεί, τόσο με το παίξιμο των πρωταγωνιστών, όσο και με τα πλάνα του, άλλοτε ρεαλιστικά, άλλοτε ρομαντικά. Εμμένοντας στην παρουσία ενός εφήβου ως συνδετικού κρίκου του παρόντος με το παρελθόν έχει την ευκαιρία να ξαναχρησιμοποιήσει τα κιτρινισμένα από το χρόνο καρέ που όμως αποδεικνύονται για μια ακόμη φορά μαγευτικά.
Στην ταινία δεν πρωταγωνιστεί μόνο η Μαλένα αλλά και η παιδική ηλικία, μέσα από τη διαδικασία επιστροφή – ανάμνηση και την παρουσία του νεαρού Ρενάτο, του οποίου το όνομα αρχίζει να ακούγεται όταν «γίνεται άντρας».
Το καλειδοσκόπιο των αισθήσεων σπάει σε μικρά κομμάτια όταν η ανάγκη της Μαλένας για επιβίωση, μετά την απώλεια και του πατέρα της, την οδηγεί σε ερωτικές συνευρέσεις με Γερμανούς.
Η Ιταλία είναι ένα τρένο με ανοιχτά παράθυρα που κουνάει το χέρι στην απελευθέρωση του 1943 και η ψυχή των κατοίκων μια στάση στο πέταγμα των γλάρων μέσα στο συρτάρι ενός πλοίου.

Η Μούμια επιστρέφει

Ο Ρικ, η Έβελιν και ο γιος τους Άλεξ επαναφέρουν την ιστορία του βασιλιά Σκορπιού που μάχεται με το Φαραώ, όταν αποφασίζουν να ταξιδέψουν στην Αίγυπτο. Στους ήρωες του σήμερα καθρεφτίζονται ήρωες του παρελθόντος και τα σημάδια επιβεβαιώνονται ένα – ένα για να αποδειχτεί ποιος μπορεί να είναι ο εξουσιαστής.
Η προφητεία επαληθεύεται όταν ανασταίνεται ο Σκορπιός και το κουτί της Πανδώρας ανοίγει να αποκαλύψει τα καλά κρυμμένα και να επιταχύνει τις εξελίξεις.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.