ΒΟΛΤΑ ΣΤ’ ΑΣΤΕΡΙΑ

Περιπέτεια και πάλι περιπέτεια στις δυο αίθουσες του κινηματογράφου ΑΣΤΕΡΙΑ και γι’ αυτήν την εβδομάδα. Στην πρώτη αίθουσα προβάλλονται τα «15 λεπτά» με το Ρόμπερτ ντε Νίρο στις 7.15 και στις 9.45 το βράδυ, μια ταινία που αποδεικνύεται ιδιαίτερα επίκαιρη αυτές τις μέρες που ζούμε καρφωμένοι στις οθόνες των τηλεοράσεων. Σημαντικό πλεονέκτημα είναι και οι πρωταγωνιστές της ταινίας που προβάλλεται στις 7.00 και στις 9.45 στη δεύτερη αίθουσα. Πρόκειται για τον «Μεξικανό» με τους Μπράντ Πιτ και Τζούλια Ρόμπερτς στο ρόλο ενός ζευγαριού, τύπου «μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε».

«15 λεπτά»
Ο ντετέκτιβ του Τμήματος Ανθρωποκτονιών Έντι Φλέμινγκ είναι ένας πραγματικός τηλεοπτικός σταρ, αφού γνωρίζει πολύ καλά πώς να εκμεταλλεύεται την αδηφάγο επιθυμία των ΜΜΕ για φρικιαστικά εγκλήματα. Μάλιστα ο Έντι πρέπει να είναι ο μοναδικός μπάτσος που έχει γίνει εξώφυλλο στο περιοδικό «People». Όταν ο Έντι καλείται να συνεργαστεί με τον επιθεωρητή του Τμήματος Εμπρησμών Τζόρντι Γουόρσοου για τις ανάγκες της επίλυσης ταυτόχρονης υπόθεσης διπλού εγκλήματος πυρκαγιάς, τα προβλήματα ξεκινούν. Σαν να μην φτάνει το γεγονός πως οι δύο αστυνομικοί είναι υποχρεωμένοι να εντοπίσουν δύο ειδεχθείς εγκληματίες που βιντεοσκοπούν τα εγκλήματά τους, το έργο τους δυσχεραίνεται από το ότι διαφωνούν για τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα ΜΜΕ στη δουλειά τους.
Τα «15 λεπτά» βασίζονται στη γνωστή ρήση του Άντι Γουώρχολ ότι «ο καθένας από μας μπορεί να γίνει διάσημος για 15 λεπτά» και τα ΜΜΕ άρα μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας ισχυρός σύμμαχος.
Δύο απ’ τους καλύτερους ντετέκτιβ καλούνται να σταματήσουν την τρέλα του προβαλλόμενου εγκλήματος και μάλιστα ο Έντι έχει στενές σχέσεις με τη διάσημη τηλεοπτική ρεπόρτερ Νικολέτ Κάρας, την οποία υποδύεται η Μελίνα Κανακαρίδη. Οι θεατές κρατούν την ερωτική εξομολόγηση του Ρόμπερτ ντε Νίρο στην γοητευτική Νικολέτ, όπου ο πρωταγωνιστής διαβάζει ένα σημείωμα με ελληνικές λέξεις: «Σ’ αγαπώ, κούκλα μου, αγάπη μου, Νικολέτα μου».
Το σενάριο και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Τζον Χέρτσφελντ που παρεμβάλλει στη δράση την καυστική σάτιρα και το μαύρο σαρκασμό, ενώ την υποβοηθά με τη συνεχή εναλλαγή των προσώπων και τη διαρκή ανατροπή των δεδομένων.

«Ο Μεξικάνος»
Το στόρι της ταινίας άρεσε στους πρωταγωνιστές της, Μπραντ Πιτ και Τζούλια Ρόμπερτς που ταξιδεύουν σε παράλληλες διαδρομές στο Λας Βέγκας και στο Μεξικό, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούν μια μεγάλη ανίχνευση στο συναισθηματικό τους κόσμο.
Όλα ξεκινούν πέντε χρόνια πριν όταν ο Τζέρι, κακός οδηγός, κολλάει σ’ ένα κόκκινο φανάρι, ενώ ο φακός αυτόματα περνάει στα γαλάζια του μάτια. Ένας επαγγελματίας λοιπόν κλέφτης οφείλει να φέρει εις πέρας μια τελευτά δουλειά για να κλείσει τις παρτίδες του με τους «κακούς». Ξεκινάει ένα ταξίδι στο Σαν Μιγκέλε παρά την κρίση που περνάει η σχέση του με την Σαμ, κατά κόσμο Τζούλια Ρόμπερτς. Η αποστολή του είναι να παραδώσει στον κύριο Μαργκολέζε το διάσημο πιστόλι «Μεξικάνος» που κουβαλάει μια ρομαντική ιστορία με κακό τέλος.
Ο «Μεξικάνος» είναι χειροποίητος με σκαλισμένη μια καρδιά, που έχει μείνει για να θυμίζει τη ραγισμένη καρδιά της κόρης και του βοηθού του οπλοποιού που το κατασκεύασε.
Η ταινία στηρίζεται στο ερώτημα «όταν δυο άνθρωποι αγαπιούνται και δεν μπορούν να τα βρουν πότε είναι το σημείο που δεν πάει άλλο;» και η Τζούλια Ρόμπερτς παρά το ότι ασχολείται ερασιτεχνικά με την ψυχολογία καταφέρνει ν’ απαντήσει μόνο όταν απελευθερώνει τα αισθήματά της με τη βοήθεια ενός τρυφερού απατεώνα που την απαγάγει για να οδηγηθεί στον «Μεξικάνο».
Ο Μπραντ Πιτ στην πορεία του στο Μεξικό επιλέγει το αυτοκίνητο Ελ καμίνω στη θέση μιας πολυτελούς Chrysler κι όπως αποδεικνύεται στην πορεία του έργου «δείξε μου το αυτοκίνητό σου να σου πω αν θα ζήσεις».
Στο «Μεξικάνο» δεν είναι ξεκάθαρο ποιοι είναι οι καλοί και ποιοι οι κακοί, είναι όμως προφανές ότι κυριαρχεί το τυχαίο, η τύχη και το πεπρωμένο. Το πεπρωμένο ανάγεται στην ψυχολογία και τις παραδόσεις των Μεξικανών, το τυχαίο απασχολεί τους δυτικούς και την τύχη την περιμένουν εξ ουρανού όσοι θέλουν ν’ αγνοούν τι συμβαίνει γύρω τους.
Το πεπρωμένο εκπληρώνεται στο τέλος της ταινίας παρά τα όποια εμπόδια, μιας και το στόρι βασίζεται πάνω σε περίεργες ζαριές.
Το χωριό Ρίο ντε Κατόρτσιε στο Μεξικό, όπου διέμεναν οι ηθοποιοί στη διάρκεια των γυρισμάτων και όπου υπήρχε μόνο μια τηλεφωνική γραμμή, απέκτησε δικό του site στο internet και τουλάχιστον δύο πολυτελή καταλύματα, εξοπλισμένα με τζακούζι.
Ίσως ακόμη στα δρομάκια του να κυκλοφορούν ένας ψυχοπαθής που οπλοφορεί, ο Μαργκολέζε με τον εγγονό του, μια γοητευτική Αμερικανίδα, ένας σκύλος με ανθρώπινη προσωπικότητα κι ένα ζευγάρι των αρχών του 20ου αιώνα που δεν ήταν γραφτό να ζήσει το μεγάλο έρωτα σ’ αυτή τη ζωή.

Μαρία Αμπατζή
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.