ΒΟΛΤΑ ΣΤ’ ΑΣΤΕΡΙΑ

Περιπέτεια, αναζήτηση, τρυφερότητα, χιούμορ, κρυμμένα πάθη επιφυλάσσουν γι’ αυτήν την εβδομάδα τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ με τρεις διαφορετικές ταινίες. Στην 1η Αίθουσα προβάλλεται το «Angel Eyes» με την Τζένιφερ Λοπέζ στις 7.30 και στις 9.45. Ο νέος αντιήρωας κινουμένων σχεδίων, ο «Σρεκ» κυριαρχεί στη 2η αίθουσα στις 7.00 και στις 9.30, ενώ η ταινία θα προβάλλεται και μεταγλωτισμένη στα ελληνικά για τους μικρούς κινηματογραφόφιλους την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή στις 5.00.
Τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ ανοίγουν για τη φετινή σαιζόν τον κατάλογο των μεταμεσονύχτιων προβολών, με «Την Κόψη του Ξυραφιού», την Πέμπτη και την Παρασκευή στις 12.00.

Σρεκ

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας βάλτος, ένα τέρας, ένας γάιδαρος, μια πριγκίπισσα και όλοι οι παραμυθοήρωες. Ο Σρεκ είναι ένα «τέρας» με οικολογική ευαισθησία που στηρίζει την παράδοση και την ατόφια ομορφιά της φύσης. Κολλητός φίλος είναι ένας γάιδαρος με ταλέντο στο τραγούδι. Η ταινία χαρακτηρίζεται παιδική αλλά το ενήλικο κοινό κάθε ηλικίας την έχει άμεση ανάγκη για να πιστέψει στα αντιπρότυπα, στην ομορφιά της ψυχής, στο χαμόγελο που αναδύεται από τα μάτια, στα συμπλέγματα που λύνονται μέσα από την αληθινή αγάπη και δεν χρειάζονται ψυχαναλυτή και δερμάτινη πολυθρόνα. Ό,τι ισχύει στον κόσμο του Σρεκ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μικρογραφία του κόσμου μας κι αν κάποιος έξυπνος επιχειρηματίας – ελπίζουμε Ευρωπαίος- προχωρούσε στη δημιουργία ενός παιδότοπου, ανάλογου με την Disneyland και το Πάρκο Αστερίξ η επιτυχία θα ήταν δεδομένη.
Ο καλοκάγαθος Σρεκ μετά από εισβολή πλήθους παραμυθένιων ζώων στον ζωτικό του χώρο, καταλήγει στο βασίλειο του σατανικού λόρδου Φάρκουαντ, ο οποίος θέλει να γίνει βασιλιάς. Απαραίτητη προϋπόθεση το να παντρευτεί μια βασίλισσα.
Και το όνομα αυτής Φιόνα.. Στον κόσμο του Σρεκ, σ’ ένα από τα ομορφότερα παραμύθια των τελευταίων ετών, ο δράκος που φυλάκιζε την όμορφη (;) πριγκίπισσα Φιόνα είναι γένους θηλυκού, μήλο της έριδος είναι ο γάιδαρος και μέσα από διάφορα απρόοπτα την πριγκίπισσα την διεκδικούν άλλοτε δύο κι άλλοτε κανένας.
Όπως ο Σρεκ αποδομεί το τέρας έτσι και η Φιόνα ανατρέπει την εξωτερική εμφάνιση, την κατά το δοκούν θαυμάσια, μιας πριγκίπισσας.
Στην πασαρέλα του παραμυθιού παρελάζουν χαρακτήρες και όχι πρόσωπα.
Η ιστορία οικοδομείται σε πολλά επίπεδα, χρησιμοποιώντας αρκετούς από τους ήρωες του Ντίσνει, είτε υπαινικτικά, είτε δραματουργικά. Μαγικό καθρέφτη έχουν και οι άντρες, οι οποίοι όμως είναι επίσης «κακοί».
Το σημαντικό είναι ότι αυτό το παραμύθι αποφεύγει τον άκαιρο διδακτισμό, δεν πλατειάζει, έχει σφιχτή δομή, καλά επεξεργασμένες φιγούρες αλλά δεν χάνει την ομορφιά του μύθου, την αυθεντικότητα του αυθόρμητου, του καθαρού που μόνο τα μάτια των παιδιών αναγνωρίζουν.
«Κι έζησαν άσχημοι για πάντα» είναι το φινάλε της ταινίας… σκέφτεστε κάτι καλύτερο;
ΥΓ. Ο Σρεκ μιλάει με τη φωνή του Μάικ Μάγερς ενώ ο εξυπνάκιας γάιδαρος με τη φωνή του Έντι Μέρφι. Η πριγκίπισσα Φιόνα δανείζεται τη φωνή της από την Κάμερον Ντιάζ.

Up at the villa

«Στην Κόψη του Ξυραφιού» κινείται η Κρίστιν Σκοτ Τόμας, παρά τη ντελικάτη παρουσία της. Μια γυναίκα, τρεις άντρες, ένα σενάριο στηριγμένο σε νουβέλα του Σόμερσετ Μομ, ισχυροί πρωταγωνιστές και σκηνοθετική υπογραφή από τον Φίλιπ Χάας.
Ο έρωτας παραφυλάει στον πόλεμο και η ζωή κάνει στάση στο ειδυλλιακό τοπίο της Φλωρεντίας των αριστοκρατικών κύκλων και της βίαιης εγκαθίδρυσης του φασισμού. Η λογοτεχνική φλέβα του σεναρίου επιζητά και βρίσκει την εκλεπτυσμένη θεατρικότητα ενός καλλιγραφικού σκηνικού.
Την Κρίστιν Σκοτ Τόμας συνοδεύουν οι Σων Πεν, Άνν Μπανκροφτ, Ντέρεκ Τζάκομπι, Τζέημς Φοξ, Τζέρεμι Ντέηβις. Στη διαδρομή της ταινίας αναζητείται το γνήσιο πάθος μέσα σε ένα περίπλοκο ερωτικό γαϊτανάκι, με χαρακτήρες που καταπιέζουν τα συναισθήματά τους λόγω του αυστηρού κοινωνικού πλαισίου.
Μια γυναίκα και τρεις άντρες με διαφορετικό ταμπεραμέντο και ηλικία μπορεί να είναι μελόδραμα, μοιραίο πάθος που ζητά την ανάλογη έκβαση ή απλή σύμπτωση.
Για το ποιος τύπος αρσενικού θα κυριαρχήσει κι αν αυτό έχει πραγματικά σημασία η συνέχεια επί της οθόνης…

Angel Eyes

Για τα μάτια και τις ερμηνευτικές ικανότητες στο τραγούδι της Τζένιφερ Λοπέζ ουδείς λόγος. Στο «Angel Eyes» επανέρχεται στην κινηματογραφική οθόνη η σταρ της ποπ σε ένα ρόλο που δημιουργεί κοινωνικό προβληματισμό , μιας κι έχει να κάνει με τη βία που ασκούν οι άντρες πάνω στις γυναίκες, στο χώρο της οικογένειας. Ο γαμπρός της Λοπέζ φέρεται βάναυσα στην αδελφή της, ιστορία καθόλου άγνωστη στην πρωταγωνίστρια, δεδομένου ότι και ο πατέρας της έδερνε τη μητέρα της.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.