Βενζιναδικα με διαφορα φασης

Οι μικροί φεύγουν, οι μεγάλοι έρχονται θα μπορούσε να σχολιαστεί για τα πρατήρια υγρών καυσίμων που βρίσκονται στο ρινγκ του σκληρού ανταγωνισμού, μιας και οι μεγάλες εταιρείες νομιμοποιούνται να στήσουν βενζινάδικα, χτυπώντας με διαφορά τις τιμές. Σε επίπεδο Νομού Ροδόπης οι όποιες εξελίξεις θα σχετιστούν σύντομα και με την Εγνατία Οδό, όπου θα δημιουργηθούν σταθμοί ανεφοδιασμού αυτοκινήτων, ενώ μακράν των εξελίξεων μένουν οι βενζινοπώλες αρνούμενοι να προχωρήσουν στην εφαρμογή ωραρίου, όπως ορίζει υπουργική απόφαση.

Διανύουμε το πέμπτο εξάμηνο εφαρμογής του ωραρίου στα πρατήρια υγρών καυσίμων και στο Νομό Ροδόπης δεν έχει εκφραστεί συλλογικά η διάθεση να ισχύσει το ωράριο, όπως αυτό ορίστηκε από υπουργική απόφαση (2069/2000). Να σημειωθεί ότι οι αντιδράσεις στο ωράριο έφτασαν σε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο αποφάσισε ότι «το ωράριο δεν προκαλεί ζημιά στους εν λόγω επιχειρηματίες, αλλά σε κάθε περίπτωση η υπουργική απόφαση για το ωράριο συνδέεται με το δημόσιο συμφέρον και σκοπεύει στην εξασφάλιση του ομαλού εφοδιασμού της αγοράς και είναι ανώτερη μιας επιμέρους άποψης».

Η Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ συνεδρίασε στα μέσα Αυγούστου και απέρριψε τις αιτήσεις αναστολής χωρίς να αποδεχτεί το επιχείρημα των αιτούντων ότι μειώνονται τα έσοδά τους και η πελατεία.

Να υπενθυμίσουμε ότι στη Ροδόπη παρά το ότι συνεδρίασε το Νομαρχιακό Συμβούλιο σχετικά με το θέμα πριν από πολύ καιρό, αποφασίστηκε να επιλυθεί το ζήτημα από το σωματεία των βενζινοπωλών, πράγμα που δεν έγινε.

Δίπλωμα ασφαλείας

Οι αλλαγές όμως στο καθεστώς λειτουργίας των πρατηρίων δεν συνδέονται μόνο με το ωράριο αλλά έχουν να κάνουν και με την υποχρέωση έκδοσης ADR, ενός νέου διπλώματος για μεταφορά επικίνδυνων φορτίων, όπως τα υγρά καύσιμα, τα αέρια και τα υγραέρια.

Οι οδηγοί των εν λόγω οχημάτων οφείλουν να παρακολουθήσουν συγκεκριμένα μαθήματα σε Σχολή, να καλύψουν διδακτέα ύλη και να δώσουν εξετάσεις. Η πλησιέστερη πόλη για τους Ροδοπαίους είναι η Θεσσαλονίκη. Οι σχολές επιτηρούνται από μηχανολόγους των ΚΤΕΟ και του υπουργείου Εσωτερικών. Υπάρχουν ακόμη χρονικά περιθώρια για τη λήψη του διπλώματος, πληροφορούμαστε όμως ότι στη Ροδόπη δεν υπάρχει έντονη κινητικότητα.

Οι πρατηριούχοι φροντίζουν να έχει την ανάλογη κατάρτιση ο οδηγός του οχήματος, μιας και το όποιο πρόστιμο τους αφορά. Οι έλεγχοι δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.

Από τη Δευτέρα, ισχύει καθημερινό δελτίο τιμής στα καύσιμα, σύμφωνα με υπουργική απόφαση.

Τα διυλιστήρια υποστήριξαν το μέτρο και ισχυρίστηκαν ότι με τις εβδομαδιαίες αυξομειώσεις έχασαν 60 δις δρχ. Η Ομοσπονδία των βενζινοπωλών είχε προβάλλει τις ενστάσεις της αλλά επικράτησε η άποψη των διυλιστηρίων.

Παρόλα αυτά οι αποκλίσεις στις τιμές υπάρχουν και εξαρτώνται από τους οικονομικούς υπολογισμούς του κάθε πρατηριούχου και τις προμήθειες που έχει κάνει σε καύσιμα.

Σταδιακά βαδίζουμε σε μείωση των πρατηρίων, κάτι που ήδη συμβαίνει στην Ευρώπη, γιατί πολλοί βενζινοπώλες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό, δεδομένου ότι επιτρέπεται στις μεγάλες εταιρίες να δημιουργούν πρατήρια στα σημεία που θέλουν.

Το ενδιαφέρον προβλέπεται να επικεντρωθεί στους σταθμούς ανεφοδιασμού αυτοκινήτων που θα υπάρχουν στην Εγνατία οδό, ανά 20 περίπου χιλιόμετρα.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.