Βασικη στοχευση για την αναπτυξη της Περιφερειας ΑΜΘ ο τουρισμος

Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής ενόψει του έτους τουρισμού της ΠΑΜΘ εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε το νέο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, για το «2017, Έτος Τουρισμού για την ΠΑΜ-Θ», από το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου, το οποίο έχει σαν στόχο να αναπροσαρμόσει το μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής και να καταστήσει την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης «τουριστικό προορισμό αριστείας».
 
Για την επίτευξη του στόχου αυτού, το Πρόγραμμα προβλέπει την ανάπτυξη μιας σειράς δράσεων συνολικού κόστους 871,900 ευρώ, και περιλαμβάνει δράσεις που θα έχουν τόσο άμεσα, όσο και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που θα αναπτύξουν τον Τουρισμό στην Περιφέρειά μας. Ανάμεσα στα μακροπρόθεσμα είναι η δημιουργία ενός περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού, ο οποίος θα έχει μόνιμο χαρακτήρα και μέσα από τον οποίο θα γίνεται ο σχεδιασμός όλης της κατεύθυνσης, που θα ακολουθεί η Περιφέρεια.
 
Παράλληλα το 2017 θα υπάρχουν και δράσεις άμεσης προβολής, όπως η επένδυση στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η συμμετοχή της Περιφέρειας σε τουριστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και η διαφημιστική προβολή σε πόλεις-στόχους της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής, η ανάδειξη των Εθνικών Πάρκων και τον τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας καθώς και η στήριξη του Φεστιβάλ VIA EGNATIA. 

Βάση για αειφορική τουριστική ανάπτυξη 

Σύμφωνα με την εισήγηση του Περιφερειακού Συμβούλου, αρμοδίου για Θέματα Τουριστικής Ανάπτυξης, Εκθέσεων, Υποστήριξης Δημόσιων και Διεθνών Σχέσεων κ. Μιχάλη Αμοιρίδη, το νέο πρόγραμμα βασίζεται πάνω στη διατήρηση της «αυθεντικότητας» της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, η οποία και θα πρέπει «να προστατευτεί και να αποτελέσει τη βάση για ανάπτυξη με αρχές βιωσιμότητας και αειφορίας».
 
«Δεν ήμασταν και δεν είμαστε προορισμός μαζικού τουρισμού, διατηρήσαμε σε μεγαλύτερο βαθμό από άλλες περιοχές την αληθινή, παραδοσιακή, Θρακο – Μακεδονική, Πόντιο – Μικρασιατική, ελληνική στο σύνολο μας παράδοση και φιλοξενία» δήλωσε ο ίδιος « διατηρώντας παράλληλα και τον βαλκανικό κοσμοπολιτισμό, που αυτόν είχαμε και με αυτόν υπήρξαν μεγάλες στιγμές σε αυτήν εδώ την περιοχή και αυτός μας διαφοροποιεί από την άλλη Ευρώπη και για αυτόν διακρινόμαστε. Πρέπει να μην το χάσουμε, να μην το καταστρέψουμε, αλλά πατώντας σε αυτό να προχωρήσουμε με πραγματικές συνεργασίες, με κοινή προσπάθεια όλων, με ειλικρινείς σχέσεις ανταλλαγής ιδεών».
 
Η Γενική Πολιτική Στόχευση του νέου προγράμματος τουριστικής προβολής της ΠΑΜ-Θ σύμφωνα με τον ίδιο, αφορά στην ιδέα του εκλιπόντος Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ κ. Γιώργου Παυλίδη, που είχε ως βασικό στόχο την καθιέρωση της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης ως τουριστικό προορισμό αριστείας με άξονα τα τρία κυρίαρχα στοιχεία, τη φύση, τον πολιτισμό και τον τόπο, υποστηρίζοντας το κυρίαρχο στην Ελλάδα αλλά και στην ΑΜΘ που προσελκύει επισκέπτες παραθεριστικό παραλιακό δυναμικό. Σημαντικότερο εργαλείο προς την επιτυχή υλοποίηση του στόχου αυτού, η δημιουργία Φορέα Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού (DMO), ως εργαλείο συμβουλευτικό αλλά και ουσιαστικό ως προς το σχεδιασμό και την παρακολούθηση δράσεων και αποτελεσμάτων, με την εμπλοκή όλων των θεσμών της αυτοδιοίκησης αλλά και των παραγωγικών δυνάμεων της περιοχής.
 
Ο κ. Αμοιρίδης υπογράμμισε την ανάγκη αναπροσαρμογής του μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης που έχει επικρατήσει, με στόχο την αναμόρφωση του προϊόντος και την κινητοποίηση, εξειδίκευση και απασχόληση της τοπικής κοινωνίας. «Υπάρχουν τουριστικοί πόροι, είναι ζητούμενο να γίνουν και τουριστικό προϊόν αλλά σε αυτό πρέπει να ακολουθήσει οπωσδήποτε η τοπική κοινωνία, αλλιώς δεν θα υπάρξει ουσιαστικά προϊόν αλλά μόνο όμορφες φωτογραφικές αποτυπώσεις. Αυτός είναι και ο κύριος σκοπός της ανακήρυξης του “2017: Έτος Τουρισμού για την ΠΑΜΘ” από το Περιφερειακό Συμβούλιο κατόπιν εισηγήσεως του αείμνηστου Γ. Παυλίδη» επεσήμανε. 

870 χιλιάδες ευρώ για την τουριστική προβολή 

Οι δράσεις που προτείνονται για το έτος 2017 λοιπόν έχουν συνολικό κόστος 871.900 ευρώ, που θα κατανεμηθούν κατά κύριο λόγο στους επιμέρους προϋπολογισμούς των pεριφερειακών ενοτήτων.
 
 Για την επίτευξη αυτών, πρώτη στους άξονες δράσης της Περιφέρειας προτάθηκε η δημιουργία της Συνέλευσης Διαχείρισης Προορισμού – συνολικής προτεινόμενης δαπάνης 24.800 ευρώ- η οποία θα αποτελείται από όλους τους θεσμικούς φορείς της αυτοδιοίκησης, επαγγελματικών κλάδων, φορέων διαχείρισης, πολιτιστικών συλλόγων κλπ. και θα διοικείται από το 9μελές Συμβούλιο Διαχείρισης Προορισμού, το οποίο θα διορίζεται με απόφαση Περιφερειάρχη για 3ετή θητεία με δυνατότητα ανανέωσης.
 
Η συνέλευση αυτή θα έχει μέχρι την θεσμοθέτηση Φορέα Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού, το ρόλο του Φορέα στον σχεδιασμό και την παρακολούθηση – αναθεώρηση στόχων αλλά κυρίως θα ασχοληθεί με την μετεξέλιξη του σε ένα αυτόνομο DMO μέσω του Περιφερειακού ταμείου.
 
Οι εκθέσεις αποτελούν παραδοσιακό μέσο προβολής τουριστικών προορισμών, εξ ου και προτάθηκε μία σειρά εκθέσεων, στις οποίες η συμμετοχή της ΠΑΜ-Θ θα γίνει είτε αυτόνομα είτε ως συνεκθέτη του ΕΟΤ όπου αυτό είναι εφικτό, με εκτιμώμενη συνολική δαπάνη από πλευράς Περιφέρειας τις 125.000 ευρώ.
 
Για δράσεις ενημέρωσης και προώθησης του τουριστικού προϊόντος της ΠΑΜ-Θ μέσα από την φιλοξενία ξένων και ελλήνων δημοσιογράφων, τουριστικών πρακτόρων, μπλόγκερ κ.ο.κ. συμπεριλαμβανομένων των δράσεων δικτύωση με πράκτορες και τουριστικούς φορείς του εξωτερικού εγκρίθηκε το ποσό των 114.600 ευρώ, ενώ αντίστοιχες ειδικές δράσεις προβολής και προωθητικές ενέργειες του τουριστικού προϊόντος σε Ελλάδα και εξωτερικό, με στοχευμένες εκδηλώσεις σε πόλεις «στόχους» εντός και εκτός ελλαδικού χώρου αναμένεται να χρηματοδοτηθούν με 113.100 ευρώ.
 
Το ποσό των 29.000 ευρώ αναμένεται να δοθεί, για έντυπη, ηλεκτρονική, ραδιοφωνική και τηλεοπτική διαφήμιση, ενώ 20.000 ευρώ θα δοθούν για την περαιτέρω προβολή της ΠΑΜ-Θ στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα μέσω των δημοφιλών μηχανών αναζητήσεων, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και διαδικτυακούς τόπους τουριστικού ενδιαφέροντος και πληροφοριών. Το κομμάτι της διαχείρισης των σελίδων διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων της ΠΑΜ-Θ αναμένεται να χρηματοδοτηθεί με 20.000 ευρώ, ενώ 79.800 ευρώ έχουν προβλεφθεί για το έντυπο υλικό των τοπικών ή θεματικών τουριστικών πόρων.
 
Τα συνέδρια, σεμινάρια, workshops και οι ημερίδες είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας της Διοίκησης με τους επαγγελματίες τουρισμού της Περιφέρειας και τους θεσμικούς φορείς αλλά και εν δυνάμει συνεργάτες σε Ελλάδα και εξωτερικό, εξ ου και προβλέφθηκε το ποσό των 58.000 ευρώ. Το 3ο Φεστιβάλ Via Egnatia θα χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 24.800 ευρώ ανά ΠΕ, ενώ δράσεις προβολής των τοπικών προϊόντων θα χρηματοδοτηθούν με 129.600 ευρώ.
 
Τέλος στο νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής προτείνεται και η υλοποίηση θεματικής έκθεσης αφιερωμένης στα εθνικά πάρκα της περιοχής, η οποία θα διοργανώνεται κυκλικά ανά έτος σε περιοχή κοντά σε έδρα Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενης Περιοχής, κάθε Ιούνιο ή Αύγουστο και θα αποτελείται από τρία σκέλη, ήτοι τα α) Εθνικά πάρκα-Ορνιθοπαρατήρηση-Πεζοπορικός-Ποδηλασία-Αναρρίχηση-Κανόε Καγιάκ , β) κυνήγι-εξοπλισμός, γ) ψάρεμα-εξοπλισμός δ) παροχή υπηρεσιών θεματικού τουρισμού, συνολικής εκτιμώμενης δαπάνης των 10.000 ευρώ.
 
Παράλληλα με το ως άνω πρόγραμμα η ΠΑΜΘ, στο πλαίσιο του έτους τουρισμού θα φροντίσει για την υποστήριξη, αιγίδα και προβολή συγκεκριμένων εμβληματικών εκδηλώσεων ανά Περιφερειακή Ενότητα η επιλογή των οποίων θα γίνει σε συνεργασία με τους χωρικούς αντιπεριφερειάρχες και με χρηματοδότηση από τους αντίστοιχους κωδικούς πολιτιστικών εκδηλώσεων που δεν άπτονται του προγράμματος τουριστικής προβολής. 

Παρατηρήσεις από την αντιπολίτευση 

Τις παρατηρήσεις της, αρκετές από τις οποίες έγιναν δεκτές από την Περιφέρεια και θα ληφθούν υπόψη κατά την εκπόνηση του σχεδίου δράσης για το έτος Τουρισμού, έκανε η αντιπολίτευση.
 
Ο κ. Φώτης Καραλίδης της «Κοινωνικής συμμαχίας» αποδέχτηκε πως ο τουρισμός πρέπει να πάρει ώθηση στην Περιφέρεια, θεωρώντας πως οι δράσεις περιορίζονται στα λόγια και την αοριστία.
 
Από την πλευρά της Ριζοσπαστικής Αυτοδιοίκησης ο κ. Σπύρος Τουρτούρης παρατήρησε πως λείπει από την εισήγηση η αναφορά στην πολυπολιτισμικότητα που τη διέπει, αλλά και η τουριστική προβολή του Φαλακρού, θεωρώντας πως η εισήγηση δεν έχει σαφές περιεχόμενο και είναι ελλιπής.
 
«Τουρισμός από ποιον και για ποιόν» σημείωσε από την πλευρά της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ο κ. Χρήστος Τρέλλης, τονίζοντας πως οι επίμαχες δράσεις δεν εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες αλλά τις μεγάλες ταξιδιωτικές εταιρείες και τους μονοπωλιακούς ομίλους.
 
Από την πλευρά του ο κ. Βασίλειος Τραϊφόρος της «Γνώση και Συνεργασία» ζήτησε να ενσωματωθεί ο τουρισμός με τον πολιτισμό, ώστε να αυξήσουν τις επιπρόσθετες αξίες τους, ενώ κάθετα αντίθετη στην εισήγηση ήταν η κ. Κατερίνα Γεροστεργίου της Οικολογίας Αλληλεγγύης, κάνοντας ειδική μνεία στη σύνδεση των εθνικών πάρκων με το ψάρεμα και το κυνήγι την οποία θεωρεί απαράδεκτη.
 
Κλείνοντας τη συζήτηση ο Περιφερειάρχης κ. Χρήστος Μέτιος τόνισε ότι ο πολιτισμός και ο τουρισμός, είναι βασική πολιτική προτεραιότητα της διοίκησης και ο τόπος μας να γίνει όχι μόνο πέρασμα αλλά και προορισμός.
 
Επισήμανε δε πως έγιναν σημαντικά βήματα και θα εξειδικευτεί αυτό το πρόγραμμα και φυσικά δράσεις που θα σχεδιαστούν και θα πληρωθούν από το ΕΣΠΑ, αναφέροντας πως θα προσπαθήσουν να ενσωματώσουν τις παρατηρήσεις, να στοχεύσουν στην εσωτερικότητα, να στοχεύσουν στη μειονότητα, αλλά και να ενισχυθούν σημαντικά θέματα όπως το Φαλακρό, αλλά και να υπάρξουν εκδηλώσεις για το θέμα της ισότητας, αλλά και εναλλακτικό τουρισμό και ζήτησε να ψηφιστεί ομόφωνα, και να δείξει κάτι που όλοι συμφωνούν, πως ο τουρισμός είναι η βασική στόχευση για την ανάπτυξη της Περιφέρειας.
 
Τελικά την πρόταση καταψήφισε η Οικολογία Αλληλεγγύη και λευκό ψήφισε η «Λαϊκή Συσπείρωση» και η «Κοινωνική Συμμαχία». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.