Το Ρουντοζεμ προχωρα, η Νυμφαια παραμενει στασιμη

Η βουλγαρική κυβέρνηση προωθεί με γοργούς ρυθμούς την ολοκλήρωση του σημείου διέλευσης, που θα επιτρέπει τη διέλευση λεωφορείων

Εκβιασμό από τη Βουλγαρική πλευρά για να πάρει όσα θέλει βλέπει ο Κ. Κατσιμίγας

Με μια γκάιντα και ένα σπασμένο μπουκάλι σαμπάνιας στον εκσκαφέα, σηματοδοτήθηκε η έναρξη της κατασκευής του σημείου διέλευσης των συνόρων στο Rudozem, το οποίο θα ανοίξει τον οδικό άξονα – Φιλιππούπολη – Σμόλιαν – Ρούντοζεμ – Ξάνθη – Βόρεια Ελλάδα.

Ο σταθμός θα έχει τρεις λωρίδες – δύο στα 3,50 μέτρα και μία στα 3 μέτρα, ενώ θα τοποθετηθούν τρία διοικητικά κτίρια, δύο θάλαμοι ελέγχου, μια κινητή πλατφόρμα ακτίνων Χ, αίθουσα τελωνειακών επιθεωρήσεων, ένα υπόστεγο με μια μεταλλική οροφή και μια κλίμακα φορτηγών με άξονα για να εξυπηρετήσουν το σημείο ελέγχου στα σύνορα.

Το έργο της σύνδεσης Σμόλιαν – Ρούντοζεμ – Ξάνθης αποτελεί προτεραιότητα για την Βουλγαρική Κυβέρνηση, με το σταθμό να κατασκευάζεται εξολοκλήρου στο βουλγαρικό έδαφος, όπως είχε γίνει άλλωστε και στη Νυμφαία, η οποία, παρόλο που αποτελεί το τρίτο πολυπληθέστερο σημείο εισόδου στην Ελλάδα, υστερεί τόσο σε υποδομές, όσο και στη δυνατότητα να επιτρέψει τη διέλευση λεωφορείων και φορτηγών.

Μάλιστα σε αυτές τις ελλείψεις αποδίδονται τα προβλήματα και οι μεγάλες ουρές που παρατηρούνται, ιδίως του καλοκαιρινούς μήνες, στη δίοδο της Νυμφαίας, η μόνιμη εμφάνιση των οποίων μένει να φανεί αν έπαιξε ρόλο στην σημαντική μείωση των διελεύσεων που παρατηρήθηκε το τελευταίο εξάμηνο στις διελεύσεις, όπως επισήμανε και ο ΠτΘ.

Σύμφωνα με το σχέδιο της Βουλγαρικής πλευράς, το σημείο διέλευσης, καθώς και ο δρόμος ενός χιλιομέτρου προς αυτό, θα κατασκευαστούν μέσα σε ένα έτος, ενώ από την ελληνική πλευρά προχωρά η κατασκευή του ορεινού μέρους του  κάθετου άξονα.

Ο σταθμός του Ρούντοζεμ αναμένεται να εξυπηρετήσει κατά κύριο λόγο λεωφορεία που θα περνούν από αυτόν οδεύοντας στα χιονοδρομικά κέντρα της Βουλγαρίας, τα οποία θα μπορέσουν να προσελκύσουν, χρησιμοποιώντας το αεροδρόμιο της Καβάλας, και τουρίστες από την Κεντρική Ευρώπη.

Το παρών έδωσαν από την Ελληνική πλευρά ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Νικόλαος Ευφραιμίδης, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης υποδομών κ. Δημήτρης Γαλανόπουλος, εκπρόσωποι του  καθώς και η πολιτευτής της ΝΔ και πρώην υποψήφια Βουλευτής κ. Μαρίνα Παυλίδου.

Από τη Βουλγαρία συμμετείχαν ο βουλευτής Hiri Sadakov, ο περιφερειακός κυβερνήτης του Smolyan Nedyalko Slavov, εκπρόσωποι της Αστυνομίας Συνόρων, οι δήμαρχοι Rudozem – Rumen Pehlivanov, του Smolyan – Nikolay Melemov, του Banite – Milen Belchev, του Madan – Malashev και άλλοι.

Εκβιάζει η Βουλγαρική πλευρά για τη δημιουργία του δρόμου

Η δυσαναλογία στην προσέγγιση ανάμεσα στις δύο διόδους, οφείλεται στα συμφέροντα της βουλγαρικής πλευράς που εκβιάζει για να πάρει αυτά που θέλει, και την ελληνική να μην απαιτεί από την πλευρά της αυτά που επιθυμεί αλλά και τι την συμφέρει, τόνισε ο πρώην Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας ΑΜΘ και επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» κ. Κώστας Κατσιμίγας, ο οποίος έχει καυτηριάσει επανειλημμένως την ανισότητα της δυναμικής των δύο αξόνων, αλλά και την έλλειψη πρωτοβουλιών από την ελληνική πλευρά ώστε να λειτουργήσει σωστά ο κάθετος άξονας της Νυμφαίας, προς όφελος της χώρας μας.

Και αυτό γιατί η Βουλγαρία έχει αντιληφθεί πως ο σταθμός της Νυμφαίας είναι πρωτίστως ελληνικών συμφερόντων και προωθεί τη λειτουργία νέου συνοριακού σταθμού από την πλευρά της Ξάνθης, όπου για να λειτουργήσει σωστά πρέπει να κατασκευαστεί ένας εκτενής οδικός άξονας.

«Έχω γίνει γραφικός και κουραστικός με αυτό το πράγμα, είναι μια προσπάθεια της Βουλγαρίας να γίνει από πλευράς Ελλάδας ένα δρόμος ώστε να έχουν καλύτερη προσπέλαση στο χιονοδρομικό κέντρο του Παμπόροβο» σημείωσε.

Έτσι θα χρησιμοποιηθεί το διεθνές αεροδρόμιο της Καβάλας, για να μεταφέρονται τουρίστες προς τη Βουλγαρία, γρηγορότερα από ό,τι από τα αεροδρόμια της Βουλγαρίας.

Αντίθετα η όποια κίνηση υπάρξει προς Ελλάδα, θα είναι από τους κατοίκους του Σμόλιαν, μιας και ο ορεινός όγκος και οι οδικές υποδομές δεν επιτρέπουν εύκολη πρόσβαση στο συγκεκριμένο πέρασμα, και σίγουρα όχι ευκολότερη από την δίοδο της Νυμφαίας.

«Το ότι δεν επιτρέπουν λεωφορεία από τη Νυμφαία οι Βούλγαροι, είναι ένας καθαρός εκβιασμός» σημείωσε, τη στιγμή που θα μπορούσε να λειτουργήσει άμεσα η δίοδος και για λεωφορεία και για φορτηγά μέχρι 10 τόνους, χωρίς γεφυροπλάστιγγα.

Ακόμα όμως και αν χρειαζόταν η γεφυροπλάστιγγα, το κόστος δεν είναι τόσο υψηλό που να καθίσταται απαγορευτικό για τη λειτουργία της.

Κίνδυνος να επιβαρυνθεί χωρίς λόγο η Ξάνθη

Όσο για τον επίμαχο κάθετο άξονα της Ξάνθης, ο κ. Κατσιμίγας εξήγησε πως για να ολοκληρωθεί θα πρέπει και να ξοδευτούν εκατοντάδες εκατομμύρια, αλλά και δεν θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα αν δεν κατασκευαστεί μαζί και μια παράκαμψη της πόλης, ώστε να μην επιβαρυνθεί η κυκλοφορία της από τα λεωφορεία καθ’ οδόν προς το Παμπόροβο.

Έτσι κάνουν ένα «χλιδάτο» σταθμό στο Ρούντοζεμ, τη στιγμή που η Βουλγαρία φιλοδοξεί να μπει στη συνθήκη Σένγκεν. Αν συμβεί όμως αυτό, δεν θα υπάρχει καμία ανάγκη για τέτοια υποδομή μεταξύ των γειτονικών χωρών, και θα καταστεί ανενεργή οποιαδήποτε τέτοια διάβαση.

Σύμφωνα με τον κ. Κατσιμίγα, ο μόνος τρόπος για να απαντήσει η χώρα, θα ήταν να διεκδικήσει τα δικαιώματά της, απαντώντας στον Βουλγαρικό εκβιασμό τονίζοντας πως ναι μεν θα γίνει ο κάθετος άξονας στην Ξάνθη, αλλά να επιτραπεί να περνούν λεωφορεία και μικρά φορτηγά από τη Δίοδο της Νυμφαίας.

Άλλωστε ο νέος σταθμός στο Ρούντοζεμ, όπως εκτίμησε ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας,  δεν θα αποσυμφορήσει την Νυμφαία, λόγω ακριβώς των προβληματικών δομών από την πλευρά της Βουλγαρίας, που εμποδίζουν και την τουριστική κίνηση.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.