Το μεγαλο ταξιδι των Ολυμπιακων Αγωνισματων

Το 2ο Γυμνάσιο Κομοτηνής ήταν ένα από τα 8 σχολεία της χώρας που συμμετείχε στο πρόγραμμα «Το μεγάλο ταξίδι των Ολυμπιακών Αγωνισμάτων» του υπουργείου Παιδείας. Οι μαθητές που συμμετείχαν προσέγγισαν το άθλημα του ακοντίου από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, εκπόνησαν εργασίες ανά ομάδες και ταξίδεψαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στην αρχαία Ολυμπία για να τις παρουσιάσουν.

Ο καθηγητής της Ολυμπιακής Παιδείας Νίκος Κουρκούτας και η φιλόλογος Δώρα Κορδοκονίδου ήταν δύο από τους διδάσκοντες που συνόδευσαν 15 μαθητές και μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Κομοτηνής το περασμένο Σαββατοκύριακο στην αρχαία Ολυμπία. Μαζί τους ήταν η καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας, Μαρία Σοφιανού, ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Χρήστος Καφαλής, ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Βασίλης Βαρδαλής. Ο κ. Κουρκούτας δίνει πληροφορίες για το ταξίδι και τους συμμετέχοντες: «Στην αρχαία Ολυμπία έγινε η παρουσίαση του προγράμματος, που εντάσσεται στο 8ο Διεθνές Συνέδριο Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ιστορικών Φυσικής Αγωγής, που διεξήχθη από τις 25 μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου. Μετείχαμε σ’ ένα πρόγραμμα σύμπραξης 8 ελληνικών σχολείων. Συντονιστής ήταν η Ελληνογερμανική Αγωγή. Συμμετείχαν: το 12θέσιο Δημοτικό Σχολείο Ασκληπιείου, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου, το 3θέσιο Δημοτικό Σχολείο Παναγίας Θάσου, το 9ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Φερών, το 1ο Γυμνάσιο Ηρακλείου και βέβαια το 2ο Γυμνάσιο Κομοτηνής». Στην επιλογή του 2ου Γυμνασίου Κομοτηνής στους 8 στάθηκε αρωγός ο φυσικός του ΕΚΦΕ Κομοτηνής Χρήστος Γκοτζαρίδης.

Μιλώντας για το πρόγραμμα, που έχει τον τίτλο «Το μεγάλο ταξίδι των Ολυμπιακών Αγωνισμάτων», ο κ. Κουρκούτας σημειώνει: «Η δράση χρηματοδοτείται από το υπουργείο Παιδείας. Εντάσσεται στο πρόγραμμα Ολυμπιακής Παιδείας στον άξονα προτεραιότητας αθλητισμός και συγκεκριμένα στο μέτρο Β.2 «Ενίσχυση πρωτοβουλιών αθλητισμού».

Σκοπός της δράσης

Η δράση αποσκοπεί στην ενημέρωση των μαθητών γύρω από την εξελικτική πορεία των αρχαίων ολυμπιακών αγωνισμάτων στο χρόνο. Η δράση επιδιώκει την προαγωγή του σεβασμού του άλλου, την εκμάθηση και τήρηση των κανόνων της συλλογικής ζωής, το αίσθημα της αλληλεγγύης, το «ευ αγωνίζεσθαι», την ένταξη στην ομάδα και την ανεκτικότητα.

Τα χρονικά περιθώρια για την εκπόνηση του προγράμματος δεν ήταν εντυπωσιακά.

Η κ. Κορδοκονίδου εξηγεί ότι ειδοποιήθηκαν να ενεργοποιήσουν το πρόγραμμα «Το μεγάλο ταξίδι των Ολυμπιακών Αγωνισμάτων» μετά το Φεβρουάριο: «Είχαμε χωριστεί σε τρεις ομάδες: Αρχαιότητα, 1896 και 2004. Επιλέξαμε το ακόντιο σαν άθλημα και ασχοληθήκαμε με την πορεία του μέσα στις ομάδες- χρονικές περιόδους». Οι εργασίες των μαθητών ήταν ομαδικές και στόχευαν στην παρακολούθηση του αθλήματος του ακοντίου. Ήταν είτε έντυπες, είτε ηλεκτρονικές.

Ο Νίκος Κουρκούτας τονίζει τη συνεργασία των μαθημάτων στο ίδιο θεματικό πεδίο:

«Η προσέγγιση που κάναμε ήταν διαθεματική. Πολλές κατηγορίες καθηγητών έπαιρναν μέρος σ’ αυτή την προσπάθεια, προσεγγίζοντας το αντικείμενο μέσα από το κάθε επιστημονικό πεδίο. Ο φυσικός του σχολείου έδινε γνώσεις στα παιδιά για τους νόμους της φυσικής που διέπουν τη ρίψη ακοντίου στο παρόν και στο παρελθόν. Ο ιστορικός παρέπεμπε στην πηγή και τους τρόπους εξεύρεσης υλικού και ο καθηγητής φυσικής αγωγής ασχολήθηκε καθαρά με το αθλητικό μέρος».

Ανάμεσα στους υποστηρικτές του προγράμματος ήταν η Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία, η ΕΡΤ και το ΕΚΦΕ Κομοτηνής.

Παρουσίαση

Οι εργασίες των μαθητών παρουσιάστηκαν σε ένα περίπτερο της έκθεσης. Το υλικό αξιολογήθηκε πρώτα από τον Κοσμήτορα της ΔΟΑ, Δρ. Γεωργιάδη.

Ήταν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ταξίδι, σύμφωνα με την Κορδοκονίδου. «Τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα. Κάποιοι από τους μαθητές είναι φέτος στην πρώτη τάξη του λυκείου και επέστρεψαν από το ταξίδι με μεγάλη χαρά».

Σημαντική χαρακτηρίζει την εμπειρία και ο κ. Κουρκούτας, σημειώνοντας και τη μεγάλη πείρα του σχολείου που λειτούργησε ως συντονιστής δράσης.

Η κ. Κορδοκονίδου μεταφέρει τη δυσαρέσκειά της που δεν κατάφεραν να συναντηθούν με αρκετά από τα σχολεία του προγράμματος, καθώς οι περισσότεροι επέλεξαν να παρευρεθούν στη συνάντηση που έγινε στην Επίδαυρο 5 –9 Σεπτεμβρίου. «Το κόστος και για τις δύο εκδηλώσεις ήταν βαρύ, γι’ αυτό και οι περισσότεροι επέλεξαν την Επίδαυρο και πολλοί λίγοι την Ολυμπία. Τα παιδιά έχασαν την ευκαιρία να συναγωνιστούν με άλλα σχολεία στα αθλητικά δρώμενα, καθώς υπήρχε και το αθλητικό μέρος, η επίδειξη ακοντίου, η συμμετοχή στο άλμα μήκους».

Και το πρόγραμμα συνεχίζεται: «Αυτό που μένει να γίνει είναι η παραγωγή υλικού με τη μορφή cd που θα περιλαμβάνει τις εργασίες των μαθητών και τα εκπαιδευτικά σενάρια» σημειώνει ο κ. Κουρκούτας. «Το υλικό θα αποσταλεί στις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/ θμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα με στόχο να ενταχθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος Ολυμπιακής Παιδείας».

Αρωγοί στην παραμονή τους στάθηκαν ο Επίκουρος Καθηγητής στο ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής Βαγγέλης Αλμπανίδης και η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Βάσω Νικολακάκη και βέβαια ο Χρήστος Γκοτζαρίδης.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.