Το Marketing ως εργαλειο αναπτυξης

Εκδήλωση από την Αντιπροσωπεία Κομοτηνής του Ελληνικού Οργανισμού Πολιτικών Επιστημόνων

Τις πολιτικές που απαιτούνται για το marketing, τις προκλήσεις που φέρνει η νέα εποχή και καινοτόμους τρόπους άσκησής του γνώρισαν οι φοιτητές που γέμισαν ασφυκτικά την αίθουσα του ΟΕΒΕΣ Ροδόπης το βράδυ της Πέμπτης 10 Νοεμβρίου, σε μια εκδήλωση που οργάνωσε η Αντιπροσωπεία Κομοτηνής του Ελληνικού Οργανισμού Πολιτικών Επιστημόνων (Ε.Ο.Π.Ε) και το Νεανικό Τμήμα του (Ε.Ο.ΝΕ.Π.Ε) μαζί με το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Κομοτηνής και την υποστήριξη των Νέων Ευρωπαίων Φεντεραλιστών Κομοτηνής.
 
Η εκδήλωση αυτή αντικατοπτρίζει τη διαφορετική προσέγγιση που θέλει να ακολουθήσει φέτος η Αντιπροσωπεία της Κομοτηνής, σημείωσε η επικεφαλής συντονίστρια της κ. Αγγελική Τσινίκου. «Θέλαμε να κάνουμε κάτι επίκαιρο, κάτι ουδέτερο και να αφορά όλους. Θεωρώ ότι είναι μελλοντική ενασχόληση πάρα πολύ σημαντική και προσωπικά και για την επαγγελματική μας σταδιοδρομία» σημείωσε η ίδια για να τονίσει πως φέτος επεκτείνονται στον επιχειρηματικό κόσμο, κάτι που φαίνεται και στο πάνελ των ομιλητών, με τα μέλη της αντιπροσωπείας να κατορθώνουν μέσα ένα πολύ μικρό διάστημα να οργανώνουν τη συγκεκριμένη εκδήλωση που συγκέντρωσε σημαντικό ενδιαφέρον των φοιτητών. 

Ευγένιος Καλαϊτζόπουλος «Το Marketing δεν είναι τμήμα μιας εταιρείας, αλλά το πώς στηνόμαστε απέναντι στις προκλήσεις» 

Για το marketing στο πεδίο, πώς δηλαδή εφαρμόζονται στρατηγικές marketing από κάποιες εταιρείες και οργανισμούς, πολιτικούς, μη Κερδοσκοπικούς ή άλλους, μίλησε ο κ. Ευγένιος Καλαϊτζόπουλος, Οικονομολόγος, Διευθύνων Σύμβουλος Accounting and Finance. «Το marketing δεν είναι τμήμα μιας εταιρείας, αλλά το πώς στηνόμαστε απέναντι στις προκλήσεις, για αυτό και αφορά τους πάντες είτε σαν πρόσωπα είτε σαν οργανισμούς» υπογράμμισε ο κ. Καλαϊτζόπολος για να επισημάνει πως ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αλλά και αντιμετωπίζουμε το marketing αλλάζει συνεχώς, ανάλογα και με τα μέσα που είναι διαθέσιμα.
 

Η σχέση αυτή άλλωστε είναι αμφίδρομη, τόνισε ο κ. Καλαϊτζόπουλος, αφού όσο βγαίνουν καινούρια μέσα το marketing προσαρμόζεται σε αυτά, ταυτόχρονα όμως δημιουργεί και μέσα, παρόλο που μία βασική αρχή παραμένει σταθερή. «Από την αρχή του πρώτου ανθρώπου που κατασκεύασε τον τροχό μέχρι σήμερα η αρχή είναι μία: καν’ το σωστά, και κάνε το μακροπρόθεσμα» τόνισε, σημειώνοντας πως αυτό κάνουν οι επιτυχημένες εταιρείες, που χαράσσουν στρατηγική, κάνουν πολύ υπομονή, καταβάλουν πολύ κόπο και μόνο τότε βρίσκουν μπροστά τους καλά αποτελέσματα.
 
Χαρακτηριστικό παράδειγμα θεωρεί τις Ιαπωνικές εταιρείες, οι οποίες σχεδιάζουν τα προϊόντα τους σε βάση εικοσαετίας και τριαντακονταετίας, σε αντίθεση με εταιρίες που σχεδιάζουν τα προϊόντα τους για το αύριο, κάτι που θεωρεί πως είναι λάθος. 

Γιώργος Δελανδρέας «Θέλουμε να τους ανοίξουμε τους ορίζοντες για κάποια θέματα που θα ασχοληθούν και αυτοί στο μέλλον» 

Για το social media marketing, δηλαδή αυτό που έχει να κάνει με τα κοινωνικά δίκτυα όπως το facebook, το Instagram και τα κανάλια του You Tube, με τα οποία πολλές φορές ασχολούνται τα παιδιά στην καθημερινότητά τους, μίλησε ο κ. Γιώργος Δελανδρέας, Ιδρυτής του Inspired World.
 

Παράλληλα πραγματοποίησε μια διαδραστική επίδειξη, απαντώντας στις ερωτήσεις των συμμετεχόντων για το πώς λειτουργούν κάποια πράγματα μέσα σε μια επιχείρηση και τα οποία μέχρι σήμερα αντιλαμβάνονται μόνο ως πελάτες.
«Θέλουμε να τους βοηθήσουμε, να τους ανοίξουμε τους ορίζοντες για κάποια θέματα που θα ασχοληθούν και αυτοί στο μέλλον» σημείωσε, τονίζοντας πως και ο ίδιος είναι πτυχιούχος του τμήματος Οικονομικών Επιστημών όμως «αλλιώς τα περίμενα τα πράγματα και αλλιώς κατέληξα».
 
Η εταιρεία ξεκίνησε μόλις τη λειτουργία της στην Κομοτηνή και προσπαθεί να αναπτυχθεί σε ένα αντίξοο επιχειρηματικό περιβάλλον, δραστηριοποιούμενη στο χώρο του social media marketing, με τον κ. Δελανδρέα να τονίζει πως ενώ κάποιοι το θεωρούν σχετικά εύκολο το marketing μέσω κοινωνικής δικτύωσης, αυτό έχει άγνωστες πτυχές, αλλά όσο υπάρχουν ανοιχτά μυαλά αυτές θα αποκαλύπτονται. 

Σταύρος Παυλίδης «Η κρίση μας οδηγεί σε μια συρρίκνωση της ποιοτικής οδού, κάτι που δεν συμφέρει την Ελλάδα» 

Τέλος για το ρόλο του marketing στην οικονομική κρίση, αναλύοντας τι μπορεί να κάνει κανείς με τα εργαλεία και τις μεθόδους που διαθέτει σε δύο πολύ βασικούς οικονομικούς τομείς της χώρας, τον πρωτογενή τομέα και τον Τουρισμό, μίλησε ο κ. Σταύρος Παυλίδης, Αγροτοοικονομολόγος PhD, Επίκουρος Καθηγητής στο ΑΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
 

«Το marketing μπορεί να αναδείξει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας σε αυτά τα δύο οικονομικά πεδία, με συγκεκριμένες κατευθύνσεις και συγκεκριμένες λύσεις» τόνισε, σημειώνοντας πως στα χρόνια της οικονομικής κρίσης έχουμε δει το marketing να αλλάζει, όχι όμως απαραίτητα προς τη σωστή κατεύθυνση.
 
Έτσι είθισται στις οικονομικές κρίσεις οι επιχειρήσεις να κάνουν μειώσεις τιμών και να επενδύουν κυρίως στο φτηνό και όχι στο ποιοτικό προϊόν, κάτι το οποίο όμως δεν είναι ορθό. «Ουσιαστικά η κρίση μας οδηγεί σε μια συρρίκνωση της ποιοτικής οδού, κάτι που δεν συμφέρει την Ελλάδα, η οποία και στον αγροτικό και τον τουριστικό τομέα παράγει ποιοτικά προϊόντα» εξήγησε ο κ. Παυλίδης για να αντιτείνει πως «αυτό θα πρέπει να σταματήσει, και να γίνουν συγκεκριμένες επενδύσεις». Για αυτό και ο ίδιος παρουσίασε το πώς γίνεται να αναδειχθεί η ποιότητα μέσω του marketing ως στρατηγική διαφοροποίησης και δημιουργίας συγκριτικού πλεονεκτήματος τόσο σε επίπεδο επιχείρησης όσο και σε επίπεδο συνόλου επιχειρήσεων και εθνικό.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.