«Το franchise δημιουργει πελατεια απο την πρωτη μερα λειτουργιας»

Ημερίδα για τις «ΗΜΕΡΕΣ FRANCHISE 2008» πραγματοποιήθηκε χθες στην Κομοτηνή στην αίθουσα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης. Ήταν μία εκδήλωση, μέρος μιας οργανωμένης εκστρατείας ενημέρωσης που λαμβάνει χώρα σε ολόκληρη την ελληνική περιφέρεια. Η ημερίδα είχε σαν θέμα της την επιχειρηματικότητα μέσω του franchising στη Ροδόπη και συνδιοργανώθηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης και το περιοδικό «FRANCHISE DEAL», ενώ τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης. Ο εκδότης του «FRANCHISE DEAL» Φ. Γεωργόπουλος και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης Νίκος Αγγελίδης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν χθες το πρωί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου μίλησαν για τα πλεονεκτήματα που δίνει η επωνυμία σ’ ένα κατάστημα, ειδικά στα πρώτα βήματά του που παλεύει να γίνει γνωστό. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε ότι οι έδρες, οι μητέρες εταιρίες κάποιων από τα καταστήματα franchise δε βρίσκονται στην Αθήνα αλλά σε επαρχιακές πόλεις.

Ν. Αγγελίδης: «Το Επιμελητήριο θα συνεχίσει την ενημέρωση»

Μιλώντας για την ημερίδα λίγες ώρες πριν την έναρξή της ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης Νίκος Αγγελίδης σχολίασε ότι πήραν την πρωτοβουλία να φιλοξενήσουν μια ημερίδα με καταξιωμένους ομιλητές, μια κι έχει διαπιστωθεί ότι ο κόσμος της περιοχής «διψάει για γνώση». Σημείωσε ότι από την πλευρά τους θα συνεχίσουν να ενημερώνουν σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα το κοινό της Ροδόπης, μια και οι ομιλητές της ημερίδας θα είναι συνεργάτες τους.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου τόνισε ότι «η επιχειρηματικότητα είναι ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας στην περιοχή μας. Θα είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τα μέλη μας αλλά και τους υποψήφιους επιχειρηματίες να παρακολουθήσουν την εκδήλωση και να μάθουν για το franchise, τη μέθοδο επιχειρηματικότητας με το χαμηλότερο ρίσκο».

Καθοδήγηση για ασφαλή επένδυση

Σκοπός των ημερίδων αυτών, σύμφωνα με τον εκδότη του περιοδικού Φώτη Γεωργόπουλο, «είναι να μάθει ο κόσμος για το franchise, να αναδειχθούν τρόποι χρηματοδότησης των επιχειρηματικών τους ονείρων αλλά και να παρουσιαστούν οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να αναπτυχθούν στις συγκεκριμένες περιοχές. Γι’ αυτόν το λόγο θα έχουμε κοντά μας ειδικούς συμβούλους franchise, στελέχη από τη Διεύθυνση Χρηματοδότησης Επιχειρήσεων της ALPHA BANK και εκπροσώπους από τις γνωστότερες αλυσίδες που θέλουν να επεκταθούν στη Ροδόπη» είπε.

Ο κ. Γεωργόπουλος εξήγησε ποιο είναι το πλεονέκτημα μιας επιχείρησης που γίνεται με franchise. «Το ν’ ανοίξεις μόνος σου μια επιχείρηση είναι κάτι ήδη γνωστό. Στη διαδικασία του τι θα κάνουμε στο μέλλον, σε περίπτωση που επιλέξουμε να δημιουργήσουμε μια επιχείρηση έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε μια άγνωστη νέα επιχείρηση και σε μια επώνυμη, όπου το επώνυμο είναι συνυφασμένο με τις αλυσίδες του franchise.

Όταν κάποιος ανοίγει ένα franchise θα πληρώσει κάποια χρήματα, αλλά αυτό που πληρώνει δεν είναι απλά η αγορά της επωνυμίας. Πληρώνει την επένδυση, την καθοδήγηση στο να έχει μια ασφαλή επένδυση από την πρώτη μέρα λειτουργίας.

Όταν κάποιος θ’ ανοίξει ένα no name κατάστημα, από την πρώτη μέρα λειτουργίας θα πρέπει να παλέψει με τον ανταγωνισμό, να κάνει γνωστή τη νέα του επιχείρηση, να πείσει τον καταναλωτή να μπει μέσα, θα πρέπει να παλέψει με τις όποιες αντιξοότητες και σ’ αυτό το σημείο το franchise τού δίνει μια πιο εύκολη λύση. Για παράδειγμα, όταν κάποιος επισκεφθεί μια πόλη, θελήσει να φάει κάτι και δει μια αλυσίδα καταστήματος εστίασης – στην οποία έχει φάει στο παρελθόν – κι ένα ντόπιο κατάστημα είναι πολύ πιο εύκολο να μπει στο δοκιμασμένο που είναι πετυχημένο. Αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας του franchise: Δημιουργεί πελατεία από την πρώτη μέρα λειτουργίας».


Αφορμή της διοργάνωσης των ημερίδων ανά την Ελλάδα ήταν η παρατήρηση ότι οι περισσότερες πωλήσεις προέρχονται από την περιφέρεια. Το περιοδικό λόγω του ότι εκδίδεται ανά δίμηνο θέλησε να δημιουργήσει γέφυρες με την περιφέρεια, να επικοινωνήσει με τον κόσμο δια ζώσης και να δώσει καίριες απαντήσεις.

Τι είναι franchise

Ο κ. Γεωργόπουλος μίλησε για τη στήριξη που παρέχει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, ανέφερε ότι οι ημερίδες τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης καλύφθηκαν οι παρακάτω θεματικές ενότητες:

1.Το franchise ως ενδεδειγμένη μορφή επιχειρηματικότητας στην περιφέρεια. Στον τομέα αυτόν αναλύθηκε η σημασία του franchising στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων στην περιφέρεια. Θα γίνει αναφορά στα πλεονεκτήματα και στο τι θα πρέπει να προσέξει ο ενδιαφερόμενος πριν αποφασίσει. Ο κ. Γεωργόπουλος επ’ αυτού εξήγησε τι σημαίνει franchise: «Είναι το δικαίωμα να χρησιμοποιήσεις τη φίρμα μιας εταιρίας σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες και προδιαγραφές που θέτει η μαμά εταιρία. Υπάρχουν βέβαια κάποιες υποχρεώσεις. Έχεις το δικαίωμα εσόδου, υπάρχουν κάποια διαρκή δικαιώματα το οποία πληρώνονται με το μήνα, σύμφωνα με το τζίρο, σ’ ένα πολύ μικρό ποσοστό. Από την άλλη, τα δικαιώματα αφορούν στην υποστήριξη που παρέχει η μαμά εταιρία στην όποια δυσκολία εμφανιστεί και στην επίλυσή της.

2.Χρηματοδότηση επιχειρήσεων. Σ’ αυτό το κομμάτι, ο κ. Γεωργόπουλος ανέφερε ότι στελέχη της ALPHA BANK και σύμβουλος χρηματοδοτήσεων κοινοτικών προγραμμάτων επρόκειτο ν’ αναλύσουν τους τρόπους χρηματοδότησης επιχειρήσεων, να παρουσιάσουν προϊόντα για τη διευκόλυνση όσων θέλουν ν’ ανοίξουν ένα κατάστημα με franchise. «Επίσης, θα παρουσιαστούν τα τυχόν κοινοτικά κονδύλια και αφορούν τη χρηματοδότηση» εξήγησε.

3.Επιχειρηματικές προτάσεις. Ομιλητές ήταν εκπρόσωποι επιχειρήσεων που αναμενόταν ν’ αναλύσουν την επιχειρηματική πρόταση των ενδιαφερομένων. Στον τομέα αυτόν θα παρουσιαστούν επιχειρήσεις από διαφορετικούς κλάδους: από εστίαση, εκπαίδευση, ένδυση, υπηρεσίες, internet cafe, παιδικά παπούτσια, καθαριστήρια ρούχων, μεσιτικά γραφεία, γυμναστήρια, μίνι market.



Τη μεγαλύτερη ζήτηση στο franchise αυτή την περίοδο την έχουν οι υπηρεσίες γιατί έχουν χαμηλό κόστος κτίσης, δεν έχουν εμπορεύματα και στοκ, που ανεβάζουν το κόστος της επένδυσης κι επιπλέον «είναι τη μόδας». Ο κ. Γεωργόπουλος πρόσθεσε ότι έχουν ζήτηση οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με το παιδί και βέβαια η εστίαση, καθώς όλοι θέλουν ν’ ανοίξουν κάτι που να έχει σχέση με την εστίαση.

Από την άλλη, θέλησε να ξεκαθαρίσει στους μέλλοντες επενδυτές – μέσα από τη συνέντευξη τύπου – ότι δεν υπάρχουν hot επιλογές, με την έννοια της απόλυτης εγγύησης επιτυχίας. «Βασική προϋπόθεση της επιτυχίας είναι το αντικείμενο που έχει να το αγαπάμε και να το θέλουμε. Ακόμη και με το πιο γνωστό concept και αν ξεκινήσεις εάν δεν είσαι φτιαγμένος να το δουλέψεις και να το αγαπήσεις θα αποτύχει» είπε.

Ο εκδότης του «FRANCHISE DEAL» θέλησε να τονίσει ότι τα καταστήματα franchise που ανοίγουν τα ανοίγουν ντόπιοι επιχειρηματίες. «Αν μποϋκοτάρουμε μια αλυσίδα και δεν της δίνουμε τη δυνατότητα να βρει συνεργάτες στη συγκεκριμένη περιοχή δεν σημαίνει ότι δε θ’ ανοίξει. Σε παρόμοια περίπτωση θ’ ανοίξει μόνη της και τα έσοδά της θα πάνε στη μητρική εταιρία, είτε στην Αθήνα, είτε στη Θεσσαλονίκη, είτε σε άλλη πόλη. Το franchise είναι μια μορφή ανάπτυξης επιχειρήσεων» εξήγησε αναφορικά με την ανάπτυξη της αλυσίδας, τονίζοντας ότι είναι διαφορετικό να λειτουργεί μια εταιρία μ’ έναν επενδυτή και διαφορετικό μ’ έναν διευθυντή.

Ο Νίκος Αγγελίδης εξήγησε ότι το franchise είναι κάτι το αναπόφευκτο και δεν γίνεται ο προστατευτισμός να λειτουργήσει σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία. «Εκείνο που μπορείς να κάνεις είναι φροντίσεις μέσα από την ενημέρωση και τη γνώση αυτός ο φόβος που υπάρχει να μετουσιωθεί σε όχημα ευκαιρίας και μέσα από την πρόσβαση στην πληροφορία – αν δημιουργούνται ανακατατάξεις που πληγώνουν την αγορά πρόσκαιρα – να γίνουν όσο το δυνατόν πιο αμελητέες, έτσι ώστε να μπορέσουν οι επιχειρηματίες να χρησιμοποιήσουν τα νέα δεδομένα κι εκτός από την διεθνή οικονομία να στηρίξουν και την τοπική. Είναι πολύ καλύτερο ν’ ανοίξει ένας επιχειρηματίας χρησιμοποιώντας το όνομα, παρά να έρθει η μαμά εταιρία και ν’ ανοίξει μόνη της το δικό της κατάστημα» εξήγησε.

Οι «ΗΜΕΡΕΣ FRANCHISE» είναι αποτέλεσμα της καθημερινής επαφής με τους αναγνώστες του FRANCHISE DEAL, μέσω επιστολών και τηλεφωνημάτων αλλά και των πωλήσεων του περιοδικού στην περιφέρεια. Ο πρώτος κύκλος των ημερίδων θα ολοκληρωθεί ως το Μάρτιο του 2008.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.