Θετικα βλεπουν το μετρο Αθανασιαδης και Ευστρατιου

Εντός της εβδομάδας η κυβέρνηση αναμένεται να δώσει επιτέλους το «φιλί της ζωής» στην τελματωμένη από την κάθετη πτώση των πωλήσεων αγορά του αυτοκινήτου.

Όταν πριν καιρό ο «ΠτΘ» είχε ερευνήσει το θέμα, εισέπραξε την εύλογη απαισιοδοξία των επιχειρηματιών του κλάδου, που έβλεπαν την αγορά να βουλιάζει χωρίς να διαφαίνεται φως εξόδου από το τούνελ. Ωστόσο, έπειτα από πολλές αναβολές και μετά τη μείωση των εσόδων από την άμεση φορολόγηση των Ι.Χ. (από το προϋπολογισμένο ένα δις ευρώ, η εισροή δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 650 εκατομμύρια για το 2010), το έκτακτο φορολογικό νομοσχέδιο που κατατίθεται στη βουλή θα περιλαμβάνει μείωση του τέλους ταξινόμησης έως 50%, αλλά και αύξηση των εργοστασιακών αξιών των Ι.Χ. που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας.

Το όφελος για τους αγοραστές ενός μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου από τις μειώσεις των φόρων που σχεδιάζει η κυβέρνηση, θα είναι μεγάλο. Στη δημοφιλή κατηγορία των αυτοκινήτων από 1.400-1.800 κυβικά, η μείωση των τιμών θα κυμανθεί από 400 ευρώ έως 4.000 ευρώ! Μικρότερο θα είναι το όφελος στα αυτοκίνητα πόλης (900-1.400 κυβικά) και υπολογίζεται από εκατό ως τετρακόσια ευρώ, ενώ σημαντικές αναμένονται και οι μειώσεις για τα Ι.Χ. άνω των 2.000 κυβικών, όπου οι τιμές θα πέσουν κατά 5.000 ευρώ. Αυτό είναι το σχέδιο με το οποίο η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να δώσει μια βαθιά ανάσα στην «παγωμένη» αγορά αυτοκινήτου και μέσω της ανάκαμψης των πωλήσεων των Ι.Χ. να αυξήσει αναλογικά και τα δημοσιονομικά έξοδα που έχουν πάρει κυριολεκτικά την κατιούσα.

Η κυβέρνηση θα προτείνει το τέλος ταξινόμησης (5% έως 50%) που επιβάλλεται σήμερα στην εργοστασιακή τιμή των Ι.Χ. (αθροιστικά με Φ.Π.Α. 23%) να μειωθεί κλιμακωτά σε ένα ποσοστό 10% για τα μικρά Ι.Χ. και 50% για τα μεγαλύτερα και να ισχύσει για αυτοκίνητα έως τα 2.000 κυβικών, που αποτελούν και το μεγαλύτερο «κομμάτι» της αγοράς (90%). Το μειωμένο τέλος ταξινόμησης αλλά και η αύξηση από της εργοστασιακής αξίας στα αυτοκίνητα που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας, θα κάνουν πιο δελεαστικές τις τιμές των αυτοκινήτων.

Οφέλη από εκατό έως και πέντε χιλιάδες ευρώ

Η δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η αγορά δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, αλλά και της υπερφορολόγησης που έχει εκτινάξει τις τιμές των αυτοκινήτων στα ύψη, ειδικά όσων η εργοστασιακή αξία υπερβαίνει τα 15.000 ευρώ και επιβαρύνονται και με φόρο πολυτελείας 10 έως 40%. Η κυβέρνηση, βλέποντας ότι η υπερφορολόγηση δεν αποδίδει έσοδα στο κράτος αλλά λειτουργεί αντίστροφα, έχει αποφασίσει να μειώσει το τέλος ταξινόμησης, αλλά και την αύξηση των εργοστασιακών αξιών που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας.

Τα οφέλη που θα προκύψουν από το μειωμένο τέλος ταξινόμησης θα είναι περίπου 100 ευρώ για τα Ι.Χ. με κυβισμό έως 900 κυβικά, 200-400 ευρώ για τα 901-1.400 κυβικά, 400-900 ευρώ για τα 1.400-1.600 κυβικά, 1.000-2.000 ευρώ για τα 1.600-1.800 κυβικά και 2.000-5.000 ευρώ για 1.800-2.000 κυβικά. Αν στα παραπάνω προστεθούν και τα οφέλη από την απαλλαγή του φόρου πολυτελείας των μικρομεσαίων και μεσαίων Ι.Χ., τότε οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτου θα πρέπει να τρίβουν τα χέρια τους…

Σημειώνεται ότι κάθε καινούργιο αυτοκίνητο που εισάγεται στη χώρα μας, εκτός από τον Φ.Π.Α. (23%) επιβαρύνεται και με το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης (5-50%), αλλά και με φόρο πολυτελείας (εργοστασιακή αξία άνω των 15.000 ευρώ). Η επιβολή αυτών των φόρων κάνει την ελληνική αγορά ίσως την πιο αυστηρή σε φορολόγηση στην Ευρώπη. Με εξαίρεση τον Φ.Π.Α. που ισχύει με διαφοροποιημένο συντελεστή στις χώρες της Ευρώπης, το τέλος ταξινόμησης απουσιάζει από τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία -που είναι και οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές- ή είναι πολύ χαμηλό (Ιταλία), μόλις στο 1% για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών.

Α. Ευστρατίου «Το κύριο είναι ότι θ’ αλλάξει λίγο η ψυχολογία του κόσμου»

Τα πράγματα στην αγορά αυτοκινήτων είναι λίγο-πολύ γνωστά σε όλους και καταγεγραμμένα και από τις σελίδες του «ΠτΘ». Η γενική οικονομική δυσχέρεια έχει αναστείλει για πολλούς ένα από τα κύρια… νεοελληνικά όνειρα που δεν είναι άλλο από την αγορά αυτοκινήτου.
Συνομιλώντας με τον Ξανθιώτη αντιπρόσωπο των εταιριών «Honda» και «Mitsubishi» Απόστολο Ευστρατίου, δήλωσε ενήμερος για τα δρομολογηθέντα που ανοίγουν μια χαραμάδα αισιοδοξίας: «Βέβαια ακόμη δεν ισχύει κάτι» είπε, «πάντως σίγουρα υπάρχουν μικρά ή μεγαλύτερα οφέλη. Και βέβαια το κύριο είναι ότι θ’ αλλάξει λίγο η ψυχολογία του κόσμου. Φυσικά και το βλέπουμε θετικά από την πλευρά μας, από το τίποτα είναι κάτι και θα δώσει μια ανάσα».
Όσο για την κατάσταση που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στην αγορά, ο κ. Ευστρατίου δεν κάνει άλλο από το να επαναλαμβάνει τα εγνωσμένα: «Τα έχουμε πει, το ξέρετε κι εσείς και όλοι ότι τα πράγματα στην αγορά του αυτοκινήτου είναι χάλια. Γιατί νομίζετε ότι συγκινήθηκαν και είπαν να κάνουν κάτι για τα αυτοκίνητα; Τα μισά μαγαζιά αυτοκινήτων τουλάχιστον στα μεταχειρισμένα έχουν κλείσει…».

Γ. Αθανασιάδης «Θα υπάρξουν οφέλη αλλά στα μεγάλα κυβικά»

Την παραπάνω εκτίμηση εκφράζει ο αντιπρόσωπος της «Peugeot» στην Ξάνθη Γιάννης Αθανασιάδης, λέγοντας ότι «στα μικρά κυβικά τα οφέλη δεν είναι άξια λόγου» και εξηγώντας: «Αυτή είναι δυστυχώς η αλήθεια. Στα μικρά κυβικά και στα αυτοκίνητα που προσανατολίζεται ο πολύς κόσμος, το όφελος είναι μικρό. Στα μεγάλα κυβικά τα οφέλη είναι περισσότερα, αλλά εκείνα για λίγους. Οι δουλειές μας κρίνονται από τη μάζα, να πάρει αυτοκίνητο ο πολύς κόσμος για να έχουμε δουλειά κι εμείς. Το να πουλήσουμε ένα αυτοκίνητο δύο ή τριών χιλιάδων κυβικών στον ένα χρόνο ή στα δυο χρόνια, δεν λέει και τίποτε…».

Αναφορικά με την κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτων, η εκτίμηση του κ. Αθανασιάδη δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική από των υπολοίπων μέσα στη σκληρή και πασιφανή πραγματικότητα: «Η αγορά παραμένει στην ίδια κατάσταση, δηλαδή “παγωμένη”. Υπάρχει ένα πολύ μικρό ενδιαφέρον στα πολύ μικρά αυτοκίνητα, αλλά αυτό δεν λέει και τίποτε σπουδαίο». Και η συνομιλία μας κλείνει με τον κ. Αθανασιάδη να επιστρέφει στα δρομολογούμενα, αποτυπώνοντας τη δυσπιστία του σε δυο φράσεις: «Δεν περιμένω και πολλά. Δηλαδή ένας που δεν μπορούσε να πάρει αυτοκίνητο, θα πάρει τώρα επειδή θα έχει κέρδος τετρακόσια ευρώ;»

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.