Θανασης Βαλασιδης, μαθητης της ΣΤ΄ Ταξης στο Ε΄ Δημοτικο Σχολειο Κομοτηνης: «Καθε μαθηματικη ασκηση απαιτει να ακολουθησεις διαφορετικο δρομο»

Ο Θανάσης Βαλασίδης είναι μαθητής της ΣΤ΄ Τάξης στο Ε΄ Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής. Συμμετείχε στον διαγωνισμό «Λυσίας» και ήρθε δεύτερος στην πανελλήνια γενική κατάταξη. «Είμαι περήφανος και δεν σας κρύβω ότι μ΄ αρέσει πολύ που βγήκα δεύτερος. Με παρότρυνε ο μπαμπάς και η μαμά να συμμετάσχω. Είχα πάρει και πέρσι μέρος και μου είχε αρέσει η συμμετοχή», δηλώνει και εξηγεί, «Περισσότερο από το σχολικό πρόγραμμα μου αρέσει να λύνω ασκήσεις στα μαθηματικά. Κάθε άσκηση απαιτεί να ακολουθήσεις και έναν διαφορετικό δρόμο και αυτό μου αρέσει. Όταν φτάνω στο τέλος, αισθάνομαι καλά γιατί έχω τελειώσει την άσκηση που είχα να κάνω».

Σε τι είδους ερωτήσεις κλήθηκες να απαντήσεις Θανάση;

Σε ερωτήσεις μαθηματικών, γλώσσας, ιστορίας, γεωγραφίας και άλλων θεματικών αντικειμένων με τα οποία ασχολούμαστε στο Σχολείο.

Πού διεξήχθησαν οι διαγωνισμοί;

Η πρώτη φάση έγινε από το σπίτι και μετά στα εξεταστικά κέντρα του «Διακτινισμού» έδωσα τη δεύτερη φάση. Βγήκα δεύτερος στην ΣΤ΄ Τάξη σε όλη την Ελλάδα.

Ποιοι παίρνουν μέρος;

Από την Ε΄ Δημοτικού έως την Γ΄ Λυκείου παίρνουν μέρος μαθητές που μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήματα μαθηματικών, ιστορίας, γεωγραφίας, γλώσσας, ελληνικής γραμματικής.

Εσύ σε ποιο μάθημα είσαι καλός;

Είμαι πάρα πολύ καλός στα μαθηματικά. Μου αρέσουν τα μαθηματικά.

Πόσο χρόνο χρειάστηκες για να απαντήσεις;

Είχαμε στη διάθεσή μας σαράντα λεπτά και εμένα μου είχαν μείνει πέντε όταν τελειώσαμε. Αξιοποίησα τα τριάντα πέντε λεπτά.

Σαν να λέμε, απάντησες με την άνεσή σου…

Με την άνεσή μου ναι. Συνάντησα βέβαια και ερωτήσεις που ήταν δύσκολες και αναγκάστηκα να τις απαντήσω στην τύχη. Πιστεύω ότι μπορώ να σημειώσω και μεγαλύτερο σκορ.

Νιώθεις καλά γι’ αυτή τη διάκριση;

Είμαι περήφανος και δεν σας κρύβω ότι μ΄ αρέσει πολύ που βγήκα δεύτερος. Με παρότρυνε ο μπαμπάς και η μαμά να συμμετάσχω. Είχα πάρει και πέρσι μέρος και μου είχε αρέσει η συμμετοχή.

Πώς απέκτησες αυτές τις γνώσεις;

Διαβάζοντας. Και από το σχολείο κυρίως. Διαβάζω καλά τα μαθήματά μου και μελετώ και στο σπίτι.

Πολλές ώρες διαρκεί η μελέτη;

Μελετώ ανάλογα με τα μαθήματα που έχουμε. Αν έχουμε λίγα μαθήματα συνήθως δύο ώρες, αν έχουμε πολλά μπορεί και τέσσερις – πέντε. Χρειάζεται να αφοσιώσεις χρόνο στη μελέτη.

Για παιχνίδι περισσεύει χρόνος;

Ναι, περισσεύει χρόνος. Ασχολούμαι με τον υπολογιστή ή βγαίνω και παίζω έξω με τους φίλους μου.

Στην πόλη βρίσκετε χώρο για παιχνίδι;

Παίζουμε στην πυλωτή της πολυκατοικίας ενός φίλου μου. Και μπάλα και τρέξιμο και όλα αυτά.

Περισσότερο από το σχολικό πρόγραμμα που ακολουθείτε τι σ΄ αρέσει;

Περισσότερο από το σχολικό πρόγραμμα μου αρέσει να λύνω ασκήσεις στα μαθηματικά. Κάθε μαθηματική άσκηση απαιτεί να ακολουθήσεις και έναν διαφορετικό δρόμο και αυτό μου αρέσει. Όταν φτάνω στο τέλος, αισθάνομαι καλά γιατί έχω τελειώσει την άσκηση που είχα να κάνω. Διαβάζω και εξωσχολικά βιβλία. Έχω διαβάσει Χάρυ Πότερ τελευταία.

Με τι σκοπεύεις να ασχοληθείς στο μέλλον;

Έχω σκεφτεί να γίνω γιατρός, ακόμη δεν ξέρω, μπορεί να γίνω και δάσκαλος. Μου αρέσουν και τα δύο.

Τι προτρέπεις στους συνομήλικους σου;

Να είναι καλοί μαθητές όλοι στο σχολείο. Να διαβάζουν αρκετά και να έχουν καλή συμπεριφορά.

Τι θα κερδίσουν έτσι;

Θα κερδίσουν γνώσεις και παράλληλα θα νιώσουν ικανοποίηση γιατί θα πάρουν και καλούς βαθμούς.

Μαρία Νικολάου

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.