Τεχνικο προγραμμα XL ετοιμαζει για το 2020 ο Δημος Κομοτηνης

Τα έργα της παλιάς Νομικής, η ανάπλαση των οδών πέριξ ιστορικού τόπου Κομοτηνής, καθώς και έργα σε δημόσιους χώρους και κτίρια προωθεί ο Δήμος

Με πολλές απορίες, αλλά και προτάσεις, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 18 Νοεμβρίου η Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Κομοτηνής, που συζήτησε το θέμα τόσο του Τεχνικού προγράμματος, όσο και του προϋπολογισμού του Δήμου Κομοτηνής για το 2020.
 
Τα μέλη της επιτροπής, που αποτελείται από εκπροσώπους φορέων, συλλόγων  αλλά και πολίτες, κλήθηκαν να εκφράσουν την άποψή τους επάνω στα προσχέδια που κατατέθηκαν, τα οποία βέβαια, έχουν ακόμα χρόνο για να φτάσουν στην ψήφιση, μιας και πλην των άλλων διαδικασιών, έχουν να περάσουν και τη βάσανο του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Δήμων.
 
Η πρόταση του Δήμου, σημείωσε ο Δήμαρχος κ. Γιάννης Γκαράνης, αποτελεί το όραμα του Δήμου για το τι θα κάνει τα επόμενα χρόνια στη πόλη μας, αντλώντας χρήματα κυρίως από ευρωπαϊκούς πόρους. «Για αυτό είμαστε εδώ, να το συζητήσουμε και να δούμε αν αυτό που λέμε εμείς σήμερα θα αποτυπωθεί το επόμενο διάστημα» ανέφερε.
 
Να σημειωθεί ότι η επιτροπή ενέκρινε τις προτάσεις, αν και η τελική τους μορφή θα εξαρτηθεί και από τις επερχόμενες εντάξεις έργων, αλλά και το Παρατηρητήριο.Όπως και να ‘χει το προσχέδιο του τεχνικού προγράμματος ανέρχεται στα 35 εκ. ευρώ, παρόλο που σε αυτά υπολογίζονται έργα που αναμένουν ένταξη, όπως η ανάπλαση της περιοχής της παλιάς νομικής, που μόνο του ανέρχεται στα 12,5 εκ. ευρώ.

Σημαντικά έργα περιμένουν ένταξη το  2020

Το τεχνικό πρόγραμμα, σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών κ. Δημήτρης Καρασταύρου, περιλαμβάνει αφενός έργα προηγούμενων ετών που δεν έχουν ολοκληρωθεί ή δεν έχουν παραδοθεί, παλιές μελέτες αλλά και έργα που σκοπεύει ο Δήμος να ξεκινήσει εντός του 2020.
 
Στόχος τους είναι να ωριμάσουν όσο το δυνατόν περισσότερες μελέτες σε ό,τι αφορά τόσο στην ανάπλαση δημόσιων και κοινόχρηστων χώρων, όσο και στις ανάγκες που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες και τη βελτίωση της οδοποιίας, ώστε να αντλήσουν όσο το περισσότερο δυνατόν ευρωπαϊκούς πόρους, διατηρώντας τους πόρους του Δήμου Κομοτηνής.
 
Όπως τόνισε, μέσα στα έργα αυτά υπάρχουν πέντε προτάσεις στο Φιλόδημο, η γνωστή πρόταση ύψους 12,5 εκ. ευρώ για την αξιοποίηση και αποκατάσταση του κτιριακού συγκροτήματος «Παλιάς Νομικής Σχολής» και ανάπλαση των κτιρίων και της ευρύτερης περιοχής πέριξ του «Παλαιού γυμνασίου Αρρένων», όπως και έργα που αναμένουν ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες υποβολής μέχρι το τέλος του έτους, όπως η ανάπλαση οδών πέριξ ιστορικού τόπου Κομοτηνής (οδοί Κανάρη, Βασ, Παύλου, πεζόδρομοι πέριξ Ερμού, Συντ, Κρητών, Μπακάλμπαση) που ελπίζουν πως θα ενταχθεί στο ΠΕΠ ΑΜΘ.
 
Επίσης έχουν την επέκταση του Κυνοκομείου, την κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής για την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση ΑμεΑ σε σχολικές μονάδες του Δήμου Κομοτηνής αλλά και την πυρασφάλεια.
 
Βεβαία υπάρχουν και εργολαβίες για τις παιδικές χαρές και για τα κτίρια, που προέρχονται από πόρους του Δήμου Κομοτηνής, και ανέρχονται σε 1 εκ. ευρώ η κάθε μία.

Συνεχίζουν οι παρεμβάσεις στο ιστορικό κέντρο

Ο κ. Καρασταύρου έκανε αναφορά και στα έργα για την ανάπλαση του Βυζαντινού τείχους σημειώνοντας πως περιμένουν να προχωρήσουν οι παρεμβάσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού εντός του τείχους, που θα έρθει να «κουμπώσει» στο έργο που κάνει αυτή την περίοδο ο Δήμος.
 
Εκτός από αυτά τα έργα, τόνισε, θα γίνουν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις εντός του 2020 ώστε να αποκαλυφθεί το σύνολο του τείχους, με τη δημιουργία και του διαδρόμου, μέσα στο 1ο Δημοτικό, ώστε να γίνει ένας διάδρομος τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά του τείχους.
 
Παράλληλα εντός του 2020 θέλουν να ωριμάσουν ακόμα ένα έργο με παρεμβάσεις στους δρόμους μεταξύ πλατείας και Ν Ζωίδη, από την Τσετινέ μέχρι την Αγίου Γεωργίου.
 
Γενικότερα αυτές οι παρεμβάσεις θέλουν να βελτιώσουν την εικόνα και την προσβασιμότητα της πόλης, εξήγησε ο κ. Καρασταύρου, που πρόσθεσε πως δεν μένουν μόνο εκεί αλλά έχουν και άλλες έτοιμες μελέτες, όπως αυτή για την Δημοτική Αγορά που θέλει μόνο κάποια επικαιροποίηση, καθώς και άλλες παρεμβάσεις, όπως το αυτόματο σύστημα ηλεκτρονικού πάρκινγκ, που θα δείχνει τις κενές θέσεις σε όλο το κέντρο της πόλη, αλλά και τη δημιουργία οδηγού με την χαρτογράφηση των ραμπών και των διαδρόμων για ΑμεΑ.

Αρχιτεκτονική μελέτη για τους κεντρικούς δρόμους της Κομοτηνής

Μάλιστα οι υπηρεσίες σχεδιάζουν αρχιτεκτονική μελέτη ώστε να αποκτήσουν χαρακτήρα και να υπάρχει κατεύθυνση στις όποιες παρεμβάσεις των κεντρικών δρόμων της Κομοτηνής.
 
Όπως εξήγησε ο κ. Καρασταύρου, ο Δήμος έχει ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα, μέσα από το οποίο θα γίνει ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός που θα αφορά τους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Αυτό γίνεται ώστε οι κεντρικοί δρόμοι να αποκτήσουν μια δική τους ξεχωριστή ταυτότητα, η οποία όμως θα γίνεται εντός συγκεκριμένου πλαισίου, γιατί μέχρι σήμερα κάθε έργο γίνεται από την εκάστοτε δημοτική αρχή όπως το αντιλαμβάνεται εκείνη τη στιγμή, και τα έργα δεν έρχονται να «κολλήσουν» το ένα με το άλλο.
 
Το πρόβλημα αυτό συνήθως το διαπιστώνουν μεταγενέστερα, όμως αν υπάρχει μια ολοκληρωμένη μελέτη για το πώς πρέπει να είναι τελικά οι δρόμοικαι τι εικόνα επιθυμούν για αυτούς, συμπεριλαμβάνοντας και τις όψεις των κτιρίων, όπου είναι δυνατόν, τότε θεωρούν πως η προσπάθεια αξίζει τον κόπο, καθώς θα αναδείξει τους κοινόχρηστους δρόμους.

Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης και των παρεμβάσεων στην παραλιακή ζώνη, παρόλο που όπως ανέφερε ο κ. Καρασταύρου, τουλάχιστον προς το παρόν, οι δυνατότητες που έχει ο Δήμος να παρέμβει, ειδικά στο Φανάρι, είναι περιορισμένες, μιας και οι εκτάσεις, εκτός από ένα μικρό σημείο, δεν του ανήκουν και δεν μπορεί να παρέμβει.
 
Αυτό που σκέφτονται είναι ανάπλαση στο παραλιακό μέτωπο του δικτύου Φαναρίου, αφού ολοκληρωθούν τα έργα που κάνει η ΔΕΥΑΚ για τον βιολογικό.

Θα γίνουν επεκτάσεις στον ποδηλατόδρομο; 

Ένα θέμα που αποτέλεσε αφορμή για αρκετή συζήτηση ήταν η σχεδιαζόμενη επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων εντός πόλεως Κομοτηνής, που θα ενώνει τον υφιστάμενο δακτύλιο, με απομακρυσμένες γειτονιές, όπως ο Σταθμός, η Εκτενεπόλ, Σισμάνογλου, Ζυμβρακάκη, και ίσως στην Ηρώων, ώστε οι κάτοικοι να έχουν την δυνατότητα να διέρχονται μέσα από την πόλη. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις τόσο από πολίτες όσο και από επαγγελματίες που συμμετείχαν στην επιτροπή, κυρίως όσο αφορά το θέμα της μείωσης των θέσεων παρκαρίσματος, όσο και των γενικότερων θεμάτων που θα προκαλέσει στην κυκλοφορία.
 
Μάλιστα ο κ. Παναγιώτης Μουζακίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών Ροδόπης, σημείωσε πως προσωπική του θέση είναι εναντίον των ποδηλατοδρόμων, αν δεν υπάρχει γενικός σχεδιασμός, που σημαίνει διανοίξεις και διοχέτευση της κυκλοφορίας των οδών, κάτι που δημιουργεί προβλήματα από πολύ παλιά, ακόμα και πριν τους ποδηλατόδρομους.
 
Από την πλευρά των επαγγελματιών τόσο ο κ. Παντελής Χαβιαράς και ο κ. Γρηγόρης Τζενετίδης, εξέφρασαν την δυσπιστία τους για το κατά πόσο η δημιουργία επιπλέον ποδηλατοδρόμων θα είναι εν τέλει επωφελής, αν και οι προσεγγίσεις για το τι πρέπει να γίνει ήταν διαφορετικές.
 
Ο Δήμαρχος κ. Γκαράνης δεσμεύτηκε ότι οποιασδήποτε κίνησης θα προηγηθεί κυκλοφοριακή μελέτη, ώστε να διαπιστωθεί πού υπάρχει δυνατότητα επέκτασης και πού θα πρέπει να προηγηθούν διανοίξεις.

Προσπάθεια να ολοκληρωθεί η διάνοιξη της Χαλκοκονδύλη

Να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια της συζήτησης, με αφορμή και αναφορά του κ. Καρασταύρου, συζητήθηκε το θέμα της διάνοιξης της οδού Χαλκοκονδύλη, που περνά δίπλα από τα δικαστήρια και αυτή τη στιγμή αποτελεί μονόδρομο, με τη μία πλευρά να είναι απλά χωματόδρομος.
 
 Όπως σημείωσε ο Αντιδήμαρχος, θέλουν να της δώσουν μια προτεραιότητα για την διάνοιξη, κάτι το οποίο ζητήθηκε και από συμμετέχοντες στην συνεδρίαση, όπως η πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου κ. Ιωάννα Χατζηαντωνίου.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.