«Τα ΚΕΠ οφειλουν να εξυπηρετουν για τα παντα»

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ημερίδας, ο υφυπουργός Εσωτερικών Α. Ανδρεουλάκος μίλησε για τον τρόπο που λαμβάνουν στην Αθήνα την εικόνα λειτουργίας των ΚΕΠ ανά την Ελλάδα, επομένως και την εικόνα για τη δημόσια διοίκηση, μετέφερε το στόχο της λειτουργίας 1.054 συνολικά ΚΕΠ μέχρι το τέλος του 2005, τα λειτουργικά έξοδα των οποίων προσδιορίζονται στα 100 εκατ. ευρώ. Ο κ. Ανδρεουλάκος έδειξε να ενδιαφέρεται για την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη, ο οποίος έχει το δικαίωμα να ζητήσει τα πάντα από ένα κέντρο εξυπηρέτησης και μάλιστα τόνισε ότι σε περίπτωση αμφιβολίας περί της αρμοδιότητας ή μη των ΚΕΠ σε κάποιο αίτημα υπερισχύει το δίκιο του πολίτη.

«Εντός του Φεβρουαρίου θα δημοσιοποιήσουμε προκήρυξη για την ανάδειξη αναδόχου εταιρίας για την τεχνική υποστήριξη του θεσμού. Στην προκήρυξη λαμβάνουμε μέριμνα για ν’ αναβαθμιστεί περαιτέρω ο θεσμός και να δίνει μεγαλύτερες δυνατότητες. Θέλουμε, επομένως να προωθήσουμε περαιτέρω το θεσμό. Δεν είναι μόνο η εξυπηρέτηση του πολίτη μέσα από τα ΚΕΠ αλλά και η εικόνα που λαμβάνουμε για τη δημόσια διοίκηση.

Διαπιστώνουμε πλέον πού υπάρχει το πρόβλημα. Μπορεί, για παράδειγμα, να είναι ο προϊστάμενος μιας υπηρεσίας, η στελέχωση, το γραφειοκρατικό λίπος» σχολίασε.

Το υπουργείο έχει δεσμευθεί να αναλάβει τα έξοδα λειτουργίας των ΚΕΠ, μια και οι δήμοι ως γνωστόν δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. «Δε θα τους φορτώσουμε οικονομικά βάρη, αναλαμβάνουμε όλο το δημοσιονομικό κόστος, γιατί αυτός ο θεσμός είναι η εμπροσθοφυλακή του πολέμου που κάνουμε για να εξυπηρετείται γρήγορα και ασφαλέστερα ο πολίτης και για να κάνουμε καινοτόμες ρίξεις με την κατεστημένη νοοτροπία της γραφειοκρατίας. Η μάχη είναι πόλεμος χαρακωμάτων και κάθε μέρα τον δίνουμε και κερδίζουμε έδαφος».

Στόχος του υπουργείου είναι μέχρι το τέλος του έτους να λειτουργούν 1.054 ΚΕΠ σε όλη την Ελλάδα. «Ερευνούμε όλες τις αιτήσεις που έχουμε. Θέλουμε τα αιτήματα να είναι τεκμηριωμένα και βεβαίως θα γίνουν και στην περιφέρεια ΑΜ-Θ, για την οποία έχουμε όλο το ενδιαφέρον, καθώς κι ένα σπουδαίο περιφερειάρχη που θέλουμε να τον ενισχύσουμε».

Τα λειτουργικά έξοδα των ΚΕΠ για το τρέχον έτος είναι 100 εκατ. ευρώ.

Σε σχέση με τους αιφνιδιαστικούς ελέγχους εξήγησε το γιατί επιμένει να μη συνοδεύεται από παράγοντες και κάμερες. «Δε μπορεί η κεντρική διοίκηση να σχεδιάζει και να αποφασίζει χωρίς να είναι σε επαφή με την περιφέρεια, γι’ αυτό και κάνουμε αιφνιδιαστικούς ελέγχους. Δε θέλω δημοσιότητα και πολλές φορές διάφοροι παράγοντες θίγονται. Αν έχω κοντά μου το βουλευτή ή το νομάρχη της περιοχής δυσκολεύομαι να κάνω τη δουλειά μου.

Έχω τους επιτελείς μου, ένα ερωτηματολόγιο, παρατηρούμε και διαπιστώνουμε τις ατέλειες, βλέπουμε καταστάσεις που δε μπορούμε να δούμε από το κέντρο. Όταν επιστρέφουμε τα βάζουμε κάτω, τα μελετάμε για να μπορέσουμε να ξεψαχνίσουμε το σύστημα. Από την Αθήνα μπορούμε να βλέπουμε και ποιοι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ δεν ασχολούνται με το αντικείμενό τους, με το επιχείρημα ότι πρόκειται για την ιδιαιτέρα του δημάρχου ή του νομάρχη.

Δεν είναι κακό να εξυπηρετηθεί ο δήμαρχος ή ο νομάρχης αρκεί αυτή η εξυπηρέτηση να γίνεται μέσα στο ΚΕΠ. Όταν θα πάει ο πολίτης για το κυρίως έργο του ΚΕΠ, οφείλει να εγκαταλείπει ο εργαζόμενος το πάρεργο και να τον εξυπηρετεί».

Νέα ΚΕΠ

Το Φεβρουάριο θα ξεκινήσει τη λειτουργία ΚΕΠ εντός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μετά από αίτημα του πρύτανη. Ιδρύεται επίσης ΚΕΠ για τον απόδημο ελληνισμό, το οποίο θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση.

Εξηγώντας το ρόλο των ΚΕΠ στην αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας ο κ. Ανδρεουλάκος έφερε το παράδειγμα των αιτήσεων που υποβλήθηκαν για το ΛΑΦΚΑ και μάλιστα σε περίοδο γιορτών. Σε διάστημα τεσσάρων εργάσιμων ημερών και δύο ημιαργιών το σύστημα των ΚΕΠ δέχτηκε 229.753 αιτήσεις για τα αναδρομικά του ΛΑΦΚΑ. Αν δεν λειτουργούσαν τα ΚΕΠ οι υπηρεσίες δε θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στον όγκο των αιτήσεων και οι καθυστερήσεις θα μεταφράζονταν σε ταλαιπωρία των πολιτών και μάλιστα ηλικιωμένων.

Στα ΚΕΠ εξυπηρετούνται 852 πιστοποιημένες διαδικασίες, εκ των οποίων οι 350 δεν έχουν χρησιμοποιηθεί και οι 72 είναι οι πλέον δημοφιλείς. Επομένως, οι πολίτες έχουν πολλά ακόμη να ζητήσουν από τα ΚΕΠ.

Μ.Α.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.