Συσκεψη με την Εγνατια Οδο ειχε ο Αντιπεριφερειαρχης Οντερ Μουμιν

Οι παράδρομοι, τα διόδια της Μέστης και η δημιουργία στάσης λεωφορείων κοντά σε 4 οικισμούς του Έβρου στην «ατζέντα» της συνάντησης

Συνάντηση με τον κ. Πασχάλη Τσουκαλά, Διευθυντή Υπηρεσίας Έργων Αν. Μακεδονίας και Θράκης είχε την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου ο Αντιπεριφερειάρχης Μουμίν Οντέρ στα γραφεία της εταιρείας στην Κομοτηνή, με τον οποίο συζήτησε θέματα που άπτονται την καλύτερη λειτουργία της Εγνατίας και την κάλυψη των αναγκών των κατοίκων των περιοχών.
 
Ο κ. Οντέρ παρέδωσε στον κ. Τσουκαλά τις υπογραφές από 4 οικισμούς που βρίσκονται παραπλεύρως της Εγνατίας οδού στον Έβρο, της Αύρας, της Ατάρνης του Κομμάρου και του Περάματος, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για να σταθμεύουν τα λεωφορεία.
 
Παράλληλα συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τη δικαιοδοσία στις παράπλευρες της Εγνατίας, ένα θέμα που απασχολεί την τοπική διοίκηση καθ’ όλο το μήκος της οδού,  καθώς και η επικείμενη κατασκευή των διοδίων της Μέστης.
 
 

Αίτημα για δημιουργία χώρου στάθμευσης λεωφορείων

 
Ο κ. Οντέρ συνοδευόταν κατά την επίσκεψή του από εκπρόσωπο κατοίκων των τεσσάρων οικισμών, ενώ παρέδωσε και τις υπογραφές των κατοίκων, ζητώντας να δημιουργηθεί χώρος ώστε να σταματούν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που κάνουν το δρομολόγιο Κομοτηνή Αλεξανδρούπολη ώστε να μην μένουν αποκλεισμένοι.
 
Η πρόσβαση από και προς την Εγνατία οδό είναι σχετικά εύκολη, και χώρος υφίσταται, ζητούν όμως να μετακινηθούν οι μπάρες που υπάρχουν ώστε να μπορούν τα λεωφορεία να σταματούν με ασφάλεια.
 
Από την πλευρά του ο κ. Τσουκαλάς φάνηκε θετικός στην ιδέα, σημειώνοντας πως θα πρέπει να υπάρξει παρέμβαση όχι μόνο για τις μπάρες, αλλά και για να δημιουργηθούν λωρίδες επιβράδυνσης και επιτάχυνσης για τα λεωφορεία, αλλά και να εξασφαλιστεί ότι δεν θα μπορούν οχήματα από τους παράπλευρους δρόμους να εισέρχονται στην Εγνατία από εκεί.
 
Βέβαια η τελική απόφαση θα παρθεί από την διοίκηση της Εγνατίας Οδού, για αυτό και μαζί με το αίτημα των κατοίκων, το οποίο θα προωθήσει, ο κ. Τσουκαλάς πρότεινε στον Αντιπεριφερειάρχη να έρθει σε επαφή και με τις διοικήσεις των ΚΤΕΛ Ροδόπης και Έβρου που φαίνεται να διατείνονται θετικά στην πρόταση, ώστε να αποστείλουν και αυτά από την πλευρά τους σχετικό έγγραφο αίτημα προς τη  διοίκηση της εταιρείας.
 
 

Σε ποιόν ανήκουν οι παράδρομοι; 

Όσο για το ερώτημα «σε ποιον ανήκουν οι παράδρομοι;» που τέθηκε στην «ατζέντα» της συνάντησης, σε κανένα φαίνεται να είναι η απάντηση, μιας και όλες οι υπηρεσίες φαίνεται να δείχνουν η κάθε μία κάποιον άλλο για τη δικαιοδοσία.
 
Οι παράδρομοι κατασκευάστηκαν από την Εγνατία Οδό, κατά την κατασκευή του δρόμου, όμως σύμφωνα με την Εγνατία Οδό δεν ανήκουν σε αυτή. Σύμφωνα δε με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, οι παράδρομοι δεν ανήκουν στην περιφέρεια, δημιουργώντας έτσι ένα νομικό κενό που γίνεται προβληματικό όταν αυτοί οι δρόμοι χρειάζονται συντήρηση και επισκευή, όπως συμβαίνει και στη Ροδόπη.
 
Το πρόβλημα, τονίστηκε κατά τη συνάντηση, είναι γενικό, και αφορά όλους τους παραδρόμους σε όλη την έκταση της Εγνατίας, ενώ μάλιστα το μεγαλύτερο πρόβλημα εμφανίζεται στη Θεσσαλονίκη, όπου εμπλέκεται και το αστικό δίκτυο.
 
Για αυτό και ο Διευθυντή Υπηρεσίας Έργων ΑΜΘ της Εγνατίας πρότεινε να υπάρξει πίεση και από την Περιφέρεια και όλους τους φορείς, μαζί με την Εγνατία, ώστε το αρμόδιο υπουργείο να αποφανθεί για τη δικαιοδοσία, και να λυθεί το θέμα, ίσως και με νομοθετική ρύθμιση. 

Προχωρά ο σταθμός στη Μέστη 

Τέλος ο κ. Τσουκαλάς, απαντώντας σε ερώτημα του κ. Οντέρ, επισήμανε πως, όπως όλα δείχνουν, θα προχωρήσουν κανονικά τα διόδια στη Μέστη, με την αρχική χωροθεσία, αν και, ενώ έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, ακόμα δεν έχει υπογράψει ο ανάδοχος.
Σημείωσε δε πως θα προχωρήσει και η κατασκευή των υπολοίπων σταθμών. Τόνισε πάντως πως η εταιρεία σε άλλες περιοχές έχει μιλήσει για ειδικές χρεώσεις για τους κατοίκους των περιοχών των διοδίων, αν και παραμένει άγνωστο, αν κάτι ανάλογο θα συμβεί εδώ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.