Στο ΥΠΕΣ η Φ. Καζακου για τη λειτουργια της Υπηρεσιας Δομησης του Δημου Κομοτηνης

«Τα ερωτήματα που θέσαμε στη διοίκηση του Δήμου και στον κ. Πετρίδη παραμένουν αναπάντητα και φυσικά εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τους επαγγελματίες του κλάδου και τους πολίτες»

Η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης  κ. Φελίνα Καζάκου συναντήθηκε στις Τετάρτη 7 Μαρτίου, κατόπιν αιτήματός της με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών κ. Κ. Πουλάκη και με τον κ. Δ. Παπασταμόπουλο,  Διευθυντή του Υπουργού κ. Π. Σκουρλέτη.
 
Αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσε η λειτουργία της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Κομοτηνής. «Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο απασχολεί των κλάδο των επενδυτών, των μηχανικών αλλά και όλων των συναφών επαγγελμάτων» όπως εξηγεί σε ανακοίνωσή της η. Καζάκου συμπληρώνοντας ότι «είναι άλλωστε ευρέως γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια η υποστελέχωση της συγκεκριμένης υπηρεσίας έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην εξέλιξη και υλοποίηση νέων επενδυτικών σχεδίων».
 
«Η υπολειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας» σημειώνει η κ. Καζάκου «μάς απασχόλησε και κατά το παρελθόν και για αυτό προκαλέσαμε συζήτηση επί του θέματος τον Νοέμβριο του 2014. Τα ερωτήματα όμως που θέσαμε στη διοίκηση του Δήμου και στον κ. Πετρίδη παραμένουν αναπάντητα και φυσικά εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τους επαγγελματίες του κλάδου και τους πολίτες. Είναι γνωστό ότι για την έκδοση οικοδομικής άδειας απαιτούνται δώδεκα ως δεκαπέντε μήνες, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για οποιαδήποτε μορφή επένδυσης».
 
Η συνάντηση της κ. Καζάκου προκλήθηκε από την ίδια, σε συνέχεια της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε με την Διευθύντρια της υπηρεσίας κ. Αμαξοπούλου και την συσσώρευση των προβλημάτων-θεμάτων που εκκρεμούν. Μάλιστα όπως τόνισε και κατά την συνάντηση με τον γ.γ. κ. Πουλάκη, «θα πρέπει οι αντίστοιχες υπηρεσίες να προετοιμασθούν καταλλήλως καθώς αναμένεται ένας μεγάλος αριθμός επενδυτικών σχεδίων προς αξιολόγηση μόλις ανοίξουν τα επόμενα χρηματοδοτικά εργαλεία (ΕΣΠΑ, Leader, Αναπτυξιακός)». 

Επιστολή στα συναρμόδια υπουργεία 

Αξίζει να σημειωθεί ότι μια μέρα πριν τη συνάντηση, την Τρίτη 6 Μαρτίου η κ. Καζάκου απέστειλε επίσης επιστολή για το θέμα σε όλα τα συναρμόδια υπουργεία στην οποία ανέφερε:
 
«Αξιότιμε κε Υπουργέ
 
Ως επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Κομοτηνής εκπροσωπώντας και εκφράζοντας την πλειοψηφία των συναδέρφων του Δημοτικού Συμβουλίου Κομοτηνής και της τοπικής κοινωνίας,  σας μεταφέρω τον έντονο προβληματισμό μου αλλά και την αγωνία μου σχετικά με την λειτουργία της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Κομοτηνής.
 
Πρόκειται για μια υποστελεχωμένη υπηρεσία στις αρμοδιότητες της οποίας έχουν περιέλθει υπηρεσίες όλων των Δήμων του Ν. Ροδόπης. Η υπηρεσία είναι φανερό ότι υπολειτουργεί τα τελευταία χρόνια καθώς οι διαδικασίες  έγκρισης οικοδομικών αδειών καθυστερούν από δώδεκα ως δεκαπέντε μήνες, ενώ σύμφωνα με την άποψη της Διευθύντριας υπολειτουργούν και οι επιτροπές αυτής.
 
Είναι φανερό ότι το πρόβλημα έχει προκύψει από την αύξηση του όγκου εργασιών λόγω της μεταφοράς των υπηρεσιών από τους όμορους Δήμους αλλά κυρίως από την υποστελέχωση της υπηρεσίας καθώς υπάρχουν τμήματα όπως αυτό της έκδοσης οικοδομικών αδειών που υποστηρίζονται μόνο από ένα υπάλληλο.
 
Να σημειωθεί επίσης ότι η μη εφαρμογή του νόμου 4495 / 3-11-2017, που αφορά και την λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση, δημιουργώντας θέματα ανάπτυξης επενδυτικών πρωτοβουλιών στην ευρύτερη περιοχή της Ροδόπης.
 
Κε Υπουργέ,
 
Σε μια περίοδο που η Θράκη και η Ροδόπη διακρίνονται ως οι φτωχότερες περιφέρειες της Ευρώπης, με τα ποσοστά ανεργίας να καλπάζουν απαιτείται η κινητοποίηση όλων μας  για την ανατροπή αυτής της κατάστασης και τη δημιουργία επενδυτικών κινήτρων στην περιοχή. Η παρούσα κατάσταση στη συγκεκριμένη υπηρεσία δεν υπηρετεί και δεν λειτουργεί προς αυτή την κατεύθυνση, διότι μπλοκάρει την οποιαδήποτε πρωτοβουλία έγκρισης και υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων, παρασύροντας σε δυσμενή κατάσταση όλα τα εμπλεκόμενα επαγγέλματα.   
 
Εν αναμονή της προκήρυξης νέων επενδυτικών προγραμμάτων, ΕΣΠΑ, Leader Αναπτυξιακός, προκειμένου να μη χαθούν κεφάλαια και να στηρίξουμε τις όποιες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες για την περιοχή μας, σας παρακαλούμε να προβείτε σε όλες εκείνες τις απαιτούμενες ενέργειες μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων, έτσι ώστε να εφαρμοσθεί πλήρως ο νόμος, να λυθεί άμεσα το θέμα της στελέχωσης της υπηρεσίας με την έγκριση των νέων θέσεων εργασίας, έτσι ώστε να επανέλθει η υπηρεσία σε κανονικούς ρυθμούς, εξυπηρετώντας πλήρως τους σκοπούς της».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.