Στο συνεργειο για τα απολυτως απαραιτητα

Σε δεύτερη μοίρα η συντήρηση των αυτοκινήτων, ελέω οικονομικής δυσπραγίας

Στις βασικές εργασίες, εκείνες που εξασφαλίζουν τους στοιχειώδεις όρους ασφαλούς μετακίνησης, φαίνεται ότι έχουν περιοριστεί τα τελευταία χρόνια οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Η οικονομική δυσπραγία, στην οποία έχουν περιέλθει τα περισσότερα νοικοκυριά, έχει υπαγορεύσει την περιστολή των δαπανών τους σε όλα τα επίπεδα. Η συντήρηση των οχημάτων δε θα μπορούσε να απουσιάζει από το πεδίο εφαρμογής της συγκεκριμένης πρακτικής. Τα τακτικά service, που άλλοτε με συνέπεια έκαναν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες, πλέον έχουν υποχωρήσει σε δεύτερη ή υποδεέστερη προτεραιότητα, αν δεν έχουν εγκαταλειφθεί τελείως. Στον αντίποδα, ωστόσο, μία ενθαρρυντική διαπίστωση είναι ότι η πλειοψηφία των ιδιοκτητών αυτοκινήτων επιδεικνύει τη δέουσα μέριμνα στους τομείς, που συνδέονται άμεσα με την ασφάλειά της μετακίνησής τους, όπως για τα ελαστικά, τις αναρτήσεις κ.λπ. 

«Περιμένουν πότε θα χαλάσει για να πάνε στο συνεργείο»

Για το φαινόμενο μας μίλησε ο κ. Θωμάς Πούλιος, ιδιοκτήτης του συνεργείου «Πούλιος Service» που βρίσκεται στον δρόμο Κομοτηνής-Ασωμάτων, στο ύψος που Ηφαίστου. Ο κ. Πούλιος έχει 30ετή εμπειρία στο αντικείμενο, ενώ λειτουργεί τη συγκεκριμένη επιχείρηση από το 2009. «Προτεραιότητα δίνεται πάντα στο να υπάρχει ασφάλεια στο αυτοκίνητο, ώστε να βγει για ταξίδι και να είναι ασφαλές», μας τόνισε. «Από εκεί και μετά η συντήρηση έχει κοπεί αρκετά», επισήμανε, «ενώ το service για να ελεγχθεί το αυτοκίνητο για πιθανή μελλοντική βλάβη έχει σταματήσει». «Περιμένουν πότε θα χαλάσει για να πάνε στο συνεργείο», σχολίασε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας στο ίδιο πνεύμα πως ειδικά για την αλλαγή λαδιών, υγρών κτλ. «το παρατείνουν μέχρι εκεί που πάει». Αυτά αντανακλούν τη μεγάλη οικονομική καχεξία της εποχής μας, αφού στο παρελθόν, όπως παρατήρησε, θα έπρεπε κανείς να είναι πολύ πιεσμένος οικονομικά, για να μην κάνει service στο αυτοκίνητο μέσα σε εύλογα διαστήματα.
 
Παρόλα αυτά, όπως εκτίμησε ο κ. Πούλιος, εκείνοι που εγκαταλείπουν τελείως τη συντήρηση των αυτοκινήτων τους, με αποτέλεσμα να διατρέχουν κίνδυνο κατά τις μετακινήσεις τους, αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό των ιδιοκτητών. «Χαίρομαι πάρα πολύ όταν ακούω ότι “θέλω να έχω ασφάλεια γιατί βάζω την οικογένειά μου”», σχολίασε χαρακτηριστικά. 

«Αν έχεις οδική βοήθεια έχεις απελευθερωθεί από το άγχος»


Με την ευκαιρία, πάντως, ο κ. Πούλιος συνέστησε στους ιδιοκτήτες των οχημάτων να βάζουν στα ασφαλιστήριά τους την πρόβλεψη για οδική βοήθεια, προκειμένου να αποφύγουν περιπέτειες με οικονομικό κόστος και ταλαιπωρία. «Πρέπει να καταλάβουν όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, είτε παλιάς είτε νέας τεχνολογίας οχημάτων- προπάντων της νέας τεχνολογίας που μένουν πιο εύκολα στο δρόμο- ότι πρέπει να φροντίζουν να έχουν οδική βοήθεια», υπογράμμισε. Και τούτο γιατί κινδυνεύουν αφενός με πρόστιμα κι αφετέρου με δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση για τη μεταφορά σε συνεργείο, σε περίπτωση που υποστούν βλάβη σε έναν αυτοκινητόδρομο. «Αν και με 20-25 ευρώ το χρόνο τα καλύπτεις αυτά», σημείωσε, «ωστόσο πολύ λίγοι το κάνουν». Επιπλέον, αναφέρθηκε στην ταλαιπωρία που συνεπάγεται μια πιθανή βλάβη για τους επιβαίνοντες σε οχήματα, που δεν έχουν οδική ασφάλεια. Τέτοια περιστατικά, όπως επισήμανε, μπορούν να προκύψουν ανά πάσα στιγμή στα αυτοκίνητα, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που προκύπτουν αργά, τις νυχτερινές ώρες, με αποτέλεσμα να βάζουν τους χρήστες τους σε περιπέτειες. «Αν έχεις οδική βοήθεια έχεις απελευθερωθεί από το άγχος», σχολίασε σχετικά. 

«Είμαι της γνώμης ότι πρέπει να βάλω ή κάτι γνήσιο ή κάτι αξιόπιστο, για να είναι σίγουρος και ο οδηγός, ο πελάτης, και να είμαι σίγουρος και εγώ»

Όσον αφορά στο κοστολόγιο των εργασιών, ο κ. Πούλιος εξήγησε ότι προσαρμοζόμενος στις συνθήκες της εποχής, έχει κατεβάσει κατά 3 ευρώ το κόστος της εργατοώρας στην επιχείρησή του. Από εκεί κι ύστερα, αφενός τα τακτικά λειτουργικά έξοδα ενός συνεργείου, αφετέρου η ανάγκη επιμόρφωσης με σεμινάρια για τις νέες τεχνολογίες, δεν παρέχουν περιθώρια περαιτέρω μείωσης του κοστολογίου. Σε ό,τι έχει να κάνει με τα απαιτούμενα ανταλλακτικά, ο ίδιος, όπως επισήμανε, προσπαθεί μεν να προμηθευτεί τα οικονομικότερα για τους πελάτες, δίχως όμως να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα της εργασίας για την οποία προορίζονται. «Αρκετοί ψάχνουν το πιο φθηνό», παρατήρησε, αναφερόμενος σε συναδέλφους του, «αλλά εγώ δεν το κάνω, γιατί θέλω να κοιμάμαι ήσυχος και επιπλέον για αυτό που θα κάνω να μην ξανάρθει ο ιδιοκτήτης δέκα φορές». «Και αποφεύγω να λέω “έχει φθηνό αυτό και έχει καλό αυτό”», προσέθεσε, «γιατί είμαι της γνώμης ότι πρέπει να βάλω ή κάτι γνήσιο ή κάτι αξιόπιστο. Για να είναι σίγουρος και ο οδηγός, ο πελάτης, και να είμαι σίγουρος και εγώ». 

«Ο παράγοντας εμπιστοσύνη είναι ίσως ένας λόγος που συγκρατούνται οι ιδιοκτήτες στις τοπικές επιχειρήσεις»

Τέλος, ερωτηθείς για το κατά πόσον ιδιοκτήτες οχημάτων από την περιοχή μας καταφεύγουν για εργασίες συντήρησης σε συνεργεία της γειτονικής Βουλγαρίας, ο κ. Πούλιος εξέφρασε τη γνώμη ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο προς το παρόν περιορίζεται μόνο στην προμήθεια καυσίμων, για να παρατηρήσει πως ο παράγοντας εμπιστοσύνη είναι ίσως ένας λόγος που συγκρατούνται οι ιδιοκτήτες στις τοπικές επιχειρήσεις. Ο ίδιος δίνει μεγάλη έμφαση στον παράγοντα εμπιστοσύνη, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «αν δεν έχεις εμπιστοσύνη δε θέλω να έρθεις. Εγώ πάντως δε θα προσπαθήσω ποτέ να σε κοροϊδέψω, γιατί θέλω να σε έχω σταθερό, δε θέλω να σε χάσω». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.