Στη Ροδοπη σταθερη τιμη για το τηλεφωνικο ραντεβου

Αυξήσεις στα κόμιστρα και συγκεκριμένα στη μονή και διπλή «ταρίφα» των ταξί ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών την περασμένη εβδομάδα. Οι αυξήσεις θα εφαρμοστούν σταδιακά αρχής γενομένης από την πρώτη Μαΐου και αφορούν στη μονή και διπλή «ταρίφα», όπως και το τηλεφωνικό ραντεβού το οποίο για τη Ροδόπη παραμένει το ίδιο, δηλαδή 2,80 ευρώ. Με αφορμή, συζητήσαμε για την διαμόρφωση των τιμών με τον πρόεδρο των επαγγελματιών ταξί κ. Καζάκο αλλά και για τα προβλήματα που συναντούν οδηγώντας στην Κομοτηνή.

Ο πρόεδρος για τα ταξί στον Νομό Ροδόπης Αντώνης Καζάκος μετέφερε ότι σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουν από την 1η Μαΐου του 2009 «θα γίνει η διόρθωση στα ταξίμετρα από τεχνικό συνεργείο για να γίνει αναπροσαρμογή τιμής στη μονή και διπλή «ταρίφα»». Η μονή ταρίφα από 0,36 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέβει σε 0,48 ευρώ το χιλιόμετρο, σε 0,60 ευρώ από τον ερχόμενο Νοέμβριο και σε 0,72 ευρώ από τον Μάιο του 2010. Ο κ. Καζάκος σημείωσε ότι «αυτό δεν επηρεάζει καθόλου τη λειτουργία των ταξί στο κόστος μεταφοράς των δημοτών εντός της περιμετρικής ζώνης της πόλης μας, την αστική περιοχή, διότι δεν έγινε αναπροσαρμογή τιμής στο τιμολόγιο στα υπόλοιπα σημεία που επηρεάζουν την καθημερινότητα και αφορούν την χρήση του απλού κόσμου.

Στην Κομοτηνή, για τον δρόμο προς την πανεπιστημιούπολη μέχρι τα ψυγεία του Ιωάννου είναι μονή ταρίφα, από εκεί κι έπειτα αρχίζει η διπλή»
εξήγησε.

Η διπλή ταρίφα από 0,68 ευρώ ανά χιλιόμετρο που είναι σήμερα θα ανέβει στα 0,84 ευρώ το πρώτο εξάμηνο, σε 1,05 ευρώ το δεύτερο και σε 1,20 ευρώ το τρίτο.

Οι συντελεστές, όπως είναι η σημαία και η χαμηλότερη διαδρομή δεν αλλάζουν, όπως και μένει σταθερός ο συντελεστής της μεταφοράς από και προς τα αεροδρόμια και τα λιμάνια, ο συντελεστής της μεταφοράς από τον οδηγό του ταξί των αποσκευών των επιβατών στα αεροδρόμια και στα λιμάνια.

Μειωμένη η κίνηση τις γιορτές

Η τηλεφωνική κλήση κοστίζει 1,70 ευρώ όταν ζητάει κάποιος ένα ταξί στο σπίτι του και το κόστος του τηλεφωνικού ραντεβού του ταξί παρόλο που σύμφωνα με το υπουργείο αυξήθηκε από τα 2,80 ευρώ που είναι σήμερα σε 3 έως 5 ευρώ για να υπάρξει ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων ραδιοταξί, μένει το ίδιο για τη Ροδόπη. «Στον νομό μας παραμένει στα 2,80 το τηλεφωνικό ραντεβού, σεβόμενοι τους πελάτες μας, ενώ υπάρχει ελεύθερη διαπραγμάτευση σε κάθε νομό για να διαμορφώνει το τιμολόγιό του».

Την περίοδο των γιορτών του Πάσχα η κίνηση στα ταξί στην Κομοτηνή είναι μειωμένη, όπως επίσης συμβαίνει το καλοκαίρι και τις γιορτές των Χριστουγέννων, μια και οι φοιτητές επιστρέφουν στα σπίτια τους.

Ο νομός Ροδόπης αριθμεί 126 ταξί, εκ των οποίων τα 99 μέσα στην Κομοτηνή και απασχολούνται 145 θέσεις εργασίας. Για τον κ. Καζάκο, «ο αριθμός είναι αυξημένος κατά 30% από πλευράς θέσεων εργασίας, με συνέπεια να μειώνεται και το μεροκάματο. Όσο η ακρίβεια μπαίνει στη ζωή μας μειώνεται ακόμη περισσότερο».

Μιλώντας για την αγορά μιας άδειας ταξί ο πρόεδρος των ταξιτζήδων εξηγεί ότι όλα είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης. «Αυτός που φεύγει από το επάγγελμα μ’ αυτόν που εισέρχεται κάνουν την ανάλογη διαπραγμάτευση. Κάθε χρόνο η μερίδα που αποχωρεί από τον κλάδο αντικαθίσταται από νέους ενδιαφερόμενους».

Στο παρελθόν, πολλοί ήταν αυτοί που επέλεγαν το ταξί για τις μετακινήσεις τους στην Κωνσταντινούπολη για να απολαύσουν ένα άνετο ταξίδι. Ο κ. Καζάκος σημείωσε ότι πλέον έχει πέσει η δουλειά και στη συγκεκριμένη διαδρομή.

Προβλήματα για τους επαγγελματίες

Μιλώντας για τα προβλήματα που συναντούν οι επαγγελματίες οδηγοί κινούμενοι στην Κομοτηνή, λόγω του προβληματικού ρυμοτομικού σχεδίου και της άσχημης κατάστασης αρκετών δρόμων, ο Αντώνης Καζάκος μετέφερε ότι η Κομοτηνή έχει πολλά δύσκολα σημεία. «Το συγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο είναι δύσκολα προσβάσιμο με την πληθώρα των αυτοκινήτων. Κάποιοι, προφανώς δεν αντιλαμβάνονται ορισμένες συγκοινωνιακές τακτικές και για να εκμεταλλευτούν μια κατάσταση ενός κεντρικού δρόμου πιστεύουν ότι θα κερδίσουν τα πάντα. Υπάρχει επίσης η νοοτροπία ν’ αφήνουμε το αυτοκίνητο όπου μας βολεύει».

Ανέφερε επίσης ότι οι όποιοι σχεδιασμοί για το κυκλοφοριακό γίνονται μονόπλευρα. «Όταν ένας σχεδιασμός έχει ως γνώμονα το συνολικό μέτρο εξυπηρέτησης δεν δημιουργείται πρόβλημα. Αν, όμως, γίνεται με μονόπλευρες σκοπιμότητες τ’ αποτελέσματα τα συναντάμε όλοι οι υπόλοιποι».

Ζητώντας από τον κ. Καζάκο να σχολιάσει τις μονοδρομήσεις που έγιναν από την παρούσα και την προηγούμενη δημοτική αρχή μετέφερε ότι δεν ανάσανε η πόλη. «Απεναντίας, μεταφέρθηκε ο φόρτος της κίνησης στον διπλανό δρόμο. Οι μονοδρομήσεις βοηθούν όταν σχεδιαστούν σωστά και ως προς την κυκλοφορία κι όχι μόνο με το να οριστεί ότι ο συγκεκριμένος δρόμος γίνεται μονόδρομος.

Το τι επιτρέπουμε να περάσει και να σταματήσει σ’ αυτόν τον δρόμο δημιουργεί το πρόβλημα. Στεναχωριέμαι βλέποντας κακούς σχεδιασμούς, με την απειρία αυτών που σχεδιάζουν και με αποτέλεσμα να μην έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα».


Σε σχέση με το τι μπορεί να γίνει στην πόλη της Κομοτηνής για την καλύτερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων και την ασφαλή διέλευση των πεζών, ο κ. Καζάκος είπε ότι «ο πεζός έχει την άμεση προτεραιότητα σε όλους τους χώρους, οπότε ο σχεδιασμός πρέπει να γίνει με βάση αυτή την αρχή».

Ανέφερε ότι η κυκλοφοριακή επιτροπή που λειτουργεί στον δήμο έχει έλλειψη εμπειρίας. Στην συγκεκριμένη επιτροπή δεν συμμετέχουν οι επαγγελματίες οδηγοί. «Ο σχεδιασμός στο χαρτί θέλει κάποιον να γνωρίζει να σχεδιάζει σωστά, να είναι ειδικός και η εφαρμογή στην πράξη χρειάζεται κάποιο πρακτικό μυαλό, να εφαρμόζει τα όσα σχεδιάζονται. Όταν απουσιάζει ο φορέας της υλοποίησης δεν έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οι δε παρεμβάσεις που γίνονται εκ των υστέρων είναι γιατροσόφια» εξήγησε.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.