Ριβιερα των Βαλκανιων θελει να κανει την ΑΜΘ ο Γ. Παυλιδης

Σε έτος τουρισμού ανακηρύχθηκε το 2017 για την ΠΑΜΘ

Έτος τουρισμού ανακηρύχθηκε το 2017 για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ανοίγοντας το δρόμο για την πραγματοποίηση μιας σειράς δράσεων, τόσο στην περιοχή μας, όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, ώστε να γίνει η περιφέρειά μας τουριστικός προορισμός όχι μόνο για το καλοκαίρι, αλλά για όλο το χρόνο.
 
Τελικός στόχος -και αυτό θα γίνει μέσω των δράσεων που θα προγραμματίσει για το 2017 η διοίκηση της Περιφέρειας- θα είναι να ενισχυθεί ο τουρισμός 12μηνης βάσης σε όλες τις εναλλακτικές του μορφές, με σταθερή υποστήριξη και του μαζικού θερινού τουρισμού, με πυλώνες τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας, το άθικτο περιβάλλον, τον πολιτισμό και την καλά διατηρημένη παράδοσή της. 

Τεράστιες δυνατότητες στον τουρισμό της περιοχής

Στην εισήγησή του ο περιφερειάρχης τόνισε πως η Περιφέρειά μας, επί πολλά έτη, παρουσίαζε αναδιαρθρωτική αναπτυξιακή αδράνεια και βραδύτητα, αφήνοντας προνομιακά πεδία ανάπτυξης στο περιθώριο.
 
Ένα από αυτά είναι ο τουρισμός, ο οποίος έχει τεράστιες δυνατότητες, όταν δομηθεί από πλευράς δομών και υποδομών όπως απαιτούν οι περιστάσεις και η ταυτότητά της περιοχής, κάτι που απαιτεί αρκετό χρόνο συνεχούς, αδιάλειπτης και οργανωμένης προσπάθειας.
 
Για αυτό και η διοίκηση της Περιφέρειας εδώ και ένα χρόνο αποφάσισε και διαμορφώνει με συνδυασμένες κινήσεις μια ισχυρή τουριστική διακριτή ταυτότητα, ώστε η κοινωνία της να εισπράξει ό,τι της αντιστοιχεί από την ευρύτερη τουριστική οικονομία, να καταστεί τουριστικός προορισμός αριστείας και να στηρίζεται σ’ αυτόν ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε μεγάλο βαθμό, αφού έχει τις δυνατότητες και την προνομιακή τουριστικά γεωστρατηγική θέση.
 
Αυτό προϋποθέτει βέβαια, όπως σημείωσε ο κ. Παυλίδης, συνεχή εγρήγορση από τους αυτοδιοικητικούς φορείς της, τους φορείς του τουριστικού χώρου, τους επαγγελματίες της και την κοινωνία της, όπως επίσης μακρόχρονη οργανωμένη εργασία και προγραμματισμό, συντονισμένες ενέργειες, επικοινωνιακή ένταση και παρουσίαση των νέων δυνατοτήτων της και δεδομένων, προς όλες τις ομάδες στόχου, τους φορείς του Τουρισμού στην χώρα και στο εξωτερικό και μια ισχυρή ενδοπεριφερειακή διαδραστικότητα μακράς διάρκειας.
 
Για να επιτευχθούν αυτά η περιφέρεια έχει μια σειρά από χρηματοδοτικά εργαλεία (ΠΕΠ ΕΣΠΑ 2014-2020, ΟΧΕ Πολιτισμού επί της Εγνατίας Οδού, περιορισμένους εθνικούς πόρους, διάφορα Ευρωπαϊκά προγράμματα) στα οποία πρέπει να προσθέσουν τις νέες ιδέες, τις συνέργειες και τη διαμόρφωση συνείδησης ισχυρού τουριστικού προορισμού. Η αξία του δικού μας τουριστικού προορισμού, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, συγκροτείται με την προσφορά ενός μοναδικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, το οποίο αναφέρεται στην προνομιακή του τοποθεσία σε σχέση με 60 εκ. εν δυνάμει τουριστών σε απόσταση 500 χλμ, καλοδιατηρημένη αυθεντικότητα περιβάλλοντος και πολιτισμού, υψηλό επίπεδο παραλιών, προηγμένες υπηρεσίες, παραδοσιακή άριστη φιλοξενία και ασφάλεια. Μάλιστα χαρακτηριστικά ο κ. Παυλίδης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η περιοχή μας μπορεί να γίνει η Ριβιέρα των Βαλκανίων. 

Νέες συνθήκες και νέοι προορισμοί

Ο κ. Παυλίδης επισήμανε πως η ΠΑΜΘ πρέπει να κρατήσει το μοντέλο “ήλιος και θάλασσα” και ταυτόχρονα να αναπτύξει μια ισχυρή ανταγωνιστική προσφορά στους άλλους τομείς, όπως η φύση, η περιπέτεια, οι συναντήσεις και ιδιαίτερα η ιστορική κληρονομιά και ο πολιτισμός.
 
Για να τα επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι η διοίκηση σκοπεύει να μειώσει την χρηματοδότηση στο παραδοσιακό μάρκετινγκ και να προχωρήσει στην ανάπτυξη εξαιρετικού ψηφιακού μάρκετινγκ, εκτεταμένη καμπάνια «Media Relations», σημαντικές συμφωνίες με τους καλύτερους διαμορφωτές τουριστικών πακέτων ειδικού ενδιαφέροντος στον γεωγραφικό χώρο στόχευσης μας, δημιουργία μιας μοναδικής πρότασης που να αντικατοπτρίζει την ταυτότητά της περιοχής, με επιλογή συνδυασμού των νησιών με την εξαίρετη ενδοχώρα και εφαρμογή ενός αυστηρού προγράμματος ποιοτικού ελέγχου, με την κάθε Περιφερειακή Ενότητα να επιλέγει την καλύτερη εμπειρία με την οποία θα φεύγει ο επισκέπτης.
 
«Τα πέντε σημεία αναφοράς που συμβάλλουν περισσότερο στην επιτυχία ενός προορισμού είναι η ασφάλεια, η φιλοξενία και η αίσθηση του ευπρόσδεκτου, οι εμπειρίες και τα θετικά συναισθήματα, η ποιότητα των διαδικασιών παροχής υπηρεσιών και η ισχυρή ηγεσία και διαχείριση σε επίπεδο προορισμού», σημείωσε ο κ. Παυλίδης, υπογραμμίζοντας πως «απαιτείται στρατηγική, επιχειρησιακά μοντέλα και έξυπνος σχεδιασμός, συμμετοχή και ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών, ώστε ένας προορισμός ή μια δέσμη προορισμών να αναδειχθούν και επιτύχουν». 

Το τουριστικό ψηφιδωτό της Περιφέρειας

Ήδη έχει συνταχθεί Στρατηγικό Σχέδιο για τον Τουρισμό που θα αποτελέσει τον οδηγό για τις περαιτέρω δράσεις με κυρίαρχη στόχευση να γίνει η ΠΑΜ-Θ, τουριστικός προορισμός αριστείας, στόχος που εμπεριέχει τα 3 κυρίαρχα σημεία στα οποία, με βάση τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, πρέπει οι ΠΕ να επενδύσουν στο τρίπτυχο: Φύση, Πολιτισμός, Τόπος.
 
«Τα στοιχεία μοναδικότητας που έχουμε, θα διαμορφώσουν μία ισχυρή τουριστική ταυτότητα ελκυστικότητας, ως βασική εικόνα αλλά και ως έμβλημα υπεραξίας. Αυτή η υπεραξία θα πρέπει να προβληθεί ως αυθεντική, διαφοροποιημένη ανάλογα με τις εποχές του χρόνου με στοιχεία και σημεία από ιστορία, πολιτισμό, παράδοση, προϊόντα, γαστρονομία, δρώμενα, εκδηλώσεις να αποτελούν πόλους έλξης» τόνισε ο Περιφερειάρχης, επισημαίνοντας πως είναι σημαντικό οπωσδήποτε να προβληθούν και οι «κρυμμένοι θησαυροί» της ΑΜΘ ως σύνθεση, ως αντίληψη των επισκεπτών, να προταχθεί και να γίνει προϊόν ολοκληρωμένων εμπειριών ως μια συμπαγής, συνολική, ταυτότητα (περιβάλλον, τοπία, εικόνες).
 
Για αυτό προτάσσεται το ψηφιδωτό της ΑΜΘ που αποτελείται από επί μέρους διακριτές ψηφίδες – προορισμούς, με την ΠΑΜΘ να αποτελεί την ομπρέλα που θα αναδείξει την περιοχή συνολικά, αλλά κάτω από την οποία ο κάθε διακριτός προορισμός πρέπει να έχει τη δική του ιδιαίτερη προβολή, με ένα εργαλείο, την δράση «VIA Egnatia – OXE ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» να βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση και τη σύγχρονη εξειδίκευση να αποτελεί τον πιλότο σχεδιασμού για όλη την Ευρώπη.
 
Ήδη δημιουργήθηκαν νέα εργαλεία για την προώθηση του τουρισμού, όπως το νέο τουριστικό γεωγραφικό λογότυπο, νέα τουριστικά έντυπα, ένας νέος τουριστικός διαδικτυακός ιστότοπος www.emtgreece.com (Eastern Macedonia Thrace Greece), ο ταξιδιωτικός οδηγός JTI, ενώ δημιουργήθηκε η αποθήκη τουριστικού υλικού, στην οποία συγκεντρώνεται όλο το φωτογραφικό και λοιπό υλικό που έχει δημιουργηθεί κατά το παρελθόν, ώστε μαζί με το νέο που παράγεται να υπάρχει καταχωρημένο και αρχειοθετημένο για χρήση, χωρίς να χάνονται τα δικαιώματα και κατά συνέπεια πόροι που έχουν δαπανηθεί αρκετά χρήματα κατά το παρελθόν.
 
Παράλληλα η Περιφέρεια, με συντονισμένες, στοχευμένες ενέργειες, δράσεις και προσπάθειες, έχει να παρουσιάσει έναν πρωτοφανή αριθμό εισερχόμενων τουριστών, τους οποίους κατά ένα μόλις μέρος μπορεί να υποδεχθεί, ενώ ο περιφερειάρχης επισήμανε πως θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην εσωτερική έλξη των αστικών πόλεων, με επιλεγμένες δράσεις των Δήμων, ώστε να εξέρχονται της Εγνατίας Οδού και να δημιουργούν περαιτέρω εισροές.
Συγκρότηση Οργανισμού Τοπικού Προορισμού της ΑΜΘ
 
Ο κ. Παυλίδης θεωρεί ότι υπάρχουν πλείονες λόγοι για να δημιουργηθεί μια εκρηκτική προβολή εντός του 2017 ώστε να διευρύνουν, να ενεργοποιήσουν και να μεγιστοποιήσουν τον αριθμό των πολιτών και των φορέων που πιστεύουν στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, να έλξουν το ενδιαφέρον των κύριων αγορών στόχευσης στις γύρω χώρες, με στοχευμένα event, να προσδιορίσουν και να τραβήξουν το ενδιαφέρον των ειδικών ομάδων στόχευσης, με επιλεγμένες ενέργειες, να συγκροτήσουν lobby και ισχυρές επαφές στους επαγγελματίες του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή και όχι μόνον.
 
Τα μέσα που θα επιλέξουν οι ΠΕ είναι πολλά, κάθε φορά όμως το κάθε ευρώ που θα δαπανάται πρέπει να αποδίδει υπερπολλαπλάσια στην κοινωνία και οικονομία της Περιφέρειας, ανέφερε ο Περιφερειάρχης, αναφέροντας εργαλεία όπως ημερήσιες συναντήσεις εργασίας με τις εθνικές ενώσεις τουρισμού των εγγύς ευρισκομένων χωρών, με στόχο την ανάδειξη της περιοχής και του εξαιρετικού προϊόντος μας, ημερήσιες συναντήσεις εργασίας με τις εθνικές μας ενώσεις επαγγελματιών τουρισμού (τουριστικούς πράκτορες, ξενοδόχους, εκπροσώπους ξένων οργανισμών, αεροπορικών εταιριών κλπ.). Κι ακόμα φιλοξενία και ξενάγηση στον χώρο οργανωμένων ομάδων διαμορφωτών της κοινής γνώμης, χρηματοδότηση και στόχευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εκτεταμένη καμπάνια «Media Relations», επιδίωξη σημαντικών συμφωνιών με τους καλύτερους διαμορφωτές τουριστικών πακέτων ειδικού ενδιαφέροντος, προσδιορισμό και ανάδειξη των τοπικών μοναδικών «εμπειριών», που θα βρει σ’ ένα τόπο ο επισκέπτης και θα τις πάρει μαζί του ως εντυπωσιακό στοιχείο, που θα σημαδέψει την μνήμη του, και τέλος προώθηση της Δράσης Τουριστικός Προορισμός Αριστείας, με τη συγκρότηση Οργανισμού Τοπικού Προορισμού της ΑΜΘ και όσες ενέργειες απαιτούνται. 

Θετική, ως επί το πλείστον, η αντιπολίτευση

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης η ανταπόκριση ήταν ως επί το πλείστον θετική, με αρκετούς συμβούλους να τονίζουν την ανάγκη να αναπτυχθεί ο τουρισμός στην Περιφέρειά μας και άλλους να τονίζουν πως θα πρέπει να διαφυλαχθεί η φυσική της ομορφιά.
 
Μερικοί εξ αυτών, όπως ο κ. Παύλος Δαμιανίδης και ο κ. Βασίλης Τραϊφόρος, εξέφρασαν επιφυλάξεις για την εισήγηση, θεωρώντας πως θα πρέπει να υπάρξει μια διαφορετική προσέγγιση και όχι τετριμμένες προσεγγίσεις, παρόλο που τελικά στήριξαν την ανακήρυξη.
 
Κάθετα αντίθετος ήταν ο Περιφερειακός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Χρήστος Τρέλλης, ο οποίος τόνισε πως το μοντέλο ανάπτυξης του τουρισμού που επαγγέλλεται η περιφέρεια ευνοεί το μεγάλο κεφάλαιο σε βάρος των μικρών επιχειρήσεων τουρισμού που αναπτύσσονται στην περιοχή, ενώ ο τουρισμός είναι δικαίωμα των εργατικών τάξεων που κατακτήθηκε με αγώνες και σήμερα καταστρατηγείται.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.